2020-06-06, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pundarTrasan
Nu pratar vi om våldkapital. Vad är definitionen på våldskapital?

Är det vad du "kan göra" men inte orkar eller vågar göra eller är det vad du gör?
Ni kan inte sitta och prata om grupper som inte rört en människa på 10 år och babbla om våldskapital när A falangen har sån mångsidighet och frekvens. Det blir bara löjligt. Se hur det gick för HA när de blev beskjutna av ett gäng lallare i Göteborg för två år sedan? Vad hände??

Sedan är det klart att det finns flera som gör större pengar och har mycket bredare nätverk och kontakter än A falangen, men det är inte samma sak som våldsbenägenhet. De gubbarna lever för affärerna, pengarna och sina familjer. De vill inte ha beväpnade 18 åringar utanför sin bostad eller folk som springer i deras oskylda släktingars trappuppgångar. Eller folk som dyker upp beväpnade på deras familjemedlemmars arbetsplatser.

Jag vet inte vad du fantiserar om i dina spekulationer som du lägger upp här som den pundare du är.

Det är uppenbart att B-falangen lagt ner och inte vill delta i detta såkallade ”krig”

För om man är kriminell är hämnd det första man tänker på efter ett endaste dåd, men de har inte lagt tid eller energi på någonting.
Det är lätt att mörda någon när de lever ett normalt liv och har rutiner i sin vardag och inte vill leka kriminella.
Senast redigerad av Freshneresussanne 2020-06-06 kl. 21:20.
Citera
2020-06-06, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molonk
Ni som har lite insikt i Biskop och vet vilka gubbarna är osv. Skulle ni kunna beskriva karaktärsdrag/personligheter hos några av killarna? Är de allihopa helt oberäkneliga pundare? Finns det förmåga till någon tankeverksamhet över huvud taget hos någon av dem? Syftar alltså på de frihetsberövade
Två av de är de mest omtänksamma samt hjälpsamma killarna ja träffat!Helt vanliga killar som jobbar och tränar etc. Blev jävligt chokad när jag såg att de var inblandade i detta hade aldrig i hela mitt liv kunnat föreställa mig något sådan. Oavsett om de är inblandade så har de inte gjort mig någon skada. Alltid varit snälla och haft mycket respekt.
Citera
2020-06-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshneresussanne
Jag vet inte vad du fantiserar om i dina spekulationer som du lägger upp här som den pundare du är.

Det är uppenbart att B-falangen lagt ner och inte vill delta i detta såkallade ”krig”

För om man är kriminell är hämnd det första man tänker på efter ett endaste dåd, men de har inte lagt tid eller energi på någonting.

Glöm aldrig bort folks bröder har gått från barn till vuxna och hämnas efter flera år.

Så vad gör de dom andra till när de attackerar o fortsätter gång på gång utan respons.

Det är lätt att mörda någon när de lever ett normalt liv och har rutiner i sin vardag och inte vill leka kriminella.

Lägg därtill det pundartrasan skriver "beväpnade 18 åringar utanför sin bostad eller folk som springer i deras oskylda släktingars trappuppgångar. Eller folk som dyker upp beväpnade på deras familjemedlemmars arbetsplatser".

Är det dessa beväpnade 18 åringar som skall jämföras med krigsskadade medlemmar ur andra grupperingar? Dessa 18 åringar som går på oskyldiga släktingar? Familjemedlemmars arbetsplatser? Dessa 18 åringar hade inte vågat gå emot och göra detta om det var en fiende som faktiskt svarade på eld. De vet att b-falangen är en slagpåse, perfekt för de att skapa ett rykte genom att vara med i detta "krig".

Så jag tror inte på a-falangens beväpnade småbarn jämfört med andra grupperingar som nämnts.
Citera
2020-06-06, 21:16
Medlem
Det är sant b falang har verkligen tryckts ner ordentligt men ja menar dom har tagit ens bror nu.alltså om man tänker logiskt så borde dom göra något tillbaka nu.deras bror kommer aldrig vila i frid förens öga för öga och tand för tand tagits
Citera
2020-06-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaliapower
Det är sant b falang har verkligen tryckts ner ordentligt men ja menar dom har tagit ens bror nu.alltså om man tänker logiskt så borde dom göra något tillbaka nu.deras bror kommer aldrig vila i frid förens öga för öga och tand för tand tagits

Håller med. Vet inte vad som försiggår med Adrian, men Berat kommer definitivt att hämnas. Synd att han inte är smartare än att åka fast. En sak är dock säker, han kommer inte att släppa detta. De måste döda honom för att verkligen bli av med honom
Citera
2020-06-06, 21:51
Medlem
Den senaste veckan har en man i 25-årsåldern, som kan kopplas till B-falangen, suttit häktad misstänkt för grovt vapenbrott. På fredagen valde dock Göteborgs tingsrätt att släppa honom. Mannen är släkt med den man som mördades i Gamlestaden.

så Berat e släppt, står i Gp
Citera
2020-06-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somaliapower
Håller med oavsett vad så kommer de ta hämnd, oavsett om Berat dör så någon annan kommer göra det. Vi snackar om en bror som är död.
Citera
2020-06-06, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simbamufasa22
Två av de är de mest omtänksamma samt hjälpsamma killarna ja träffat!Helt vanliga killar som jobbar och tränar etc. Blev jävligt chokad när jag såg att de var inblandade i detta hade aldrig i hela mitt liv kunnat föreställa mig något sådan. Oavsett om de är inblandade så har de inte gjort mig någon skada. Alltid varit snälla och haft mycket respekt.

Håller med.
a-falangen har inte kunnat acceptera att dessa killar velat vara ifred och skapa sig ett liv utanför det här.

Men A falangen har dock inte räknat med att nu när Bler*m dött.så kommer det komma emot dom förr eller senare/ alla har syskon och de har bröder!

Om ni minns Zoz*, lillbrorsan satte skott rakt av i mördaren efter det när han växte upp o blev äldre, utan att blinka!
Citera
2020-06-06, 23:06
Medlem
Citat:
Håller med oavsett vad så kommer de ta hämnd, oavsett om Berat dör så någon annan kommer göra det. Vi snackar om en bror som är död.

INGEN i Kastra*i släktet kommer acceptera att någon mördat en av dom.så vitt jag vet så har de släkt runtom hela Sverige och andra delar i världen som är rustade till att köra hårt.

Vad har negrerna? De kan väl hämta lite apor från djungeln o kolla om de kan hålla i vapen
Citera
2020-06-06, 23:11
Medlem
rigbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av copkillerr
Den senaste veckan har en man i 25-årsåldern, som kan kopplas till B-falangen, suttit häktad misstänkt för grovt vapenbrott. På fredagen valde dock Göteborgs tingsrätt att släppa honom. Mannen är släkt med den man som mördades i Gamlestaden.

så Berat e släppt, står i Gp
Länk till låst artikel: https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teb...ade-1.28881227

Berat och Blerims pappa är dock fortfarande häktad antar jag. Han dömdes ju till 10 månaders fängelse 2015 för händelser i samband med att Berat greps efter att ha planerat hämnd för mordet på Hussein.

Det står också följande:
Citat:
• Nio personer, varav flera har tydliga kopplingar till A-falangen, sitter häktade misstänkta för inblandning i mordet i Gamlestaden.
– Det var ingen tillfällighet att vi kunde gripa så många efter mordet på Lars Kaggsgatan och att de sitter häktade. Jag tycker det visar på både bra polisarbete och att vi har bra koll på dem, säger Jörgen Thorén, lokalpolisområdeschef på Hisingen.
Det står ingenting om de tre som misstänktes nyligen. Är det bara GT som skrivit om dessa? Det borde ha begärts häktade nu om bevisen är starka nog.
Citera
2020-06-06, 23:29
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stius-qots
Lägg därtill det pundartrasan skriver "beväpnade 18 åringar utanför sin bostad eller folk som springer i deras oskylda släktingars trappuppgångar. Eller folk som dyker upp beväpnade på deras familjemedlemmars arbetsplatser".

Är det dessa beväpnade 18 åringar som skall jämföras med krigsskadade medlemmar ur andra grupperingar? Dessa 18 åringar som går på oskyldiga släktingar? Familjemedlemmars arbetsplatser? Dessa 18 åringar hade inte vågat gå emot och göra detta om det var en fiende som faktiskt svarade på eld. De vet att b-falangen är en slagpåse, perfekt för de att skapa ett rykte genom att vara med i detta "krig".

Så jag tror inte på a-falangens beväpnade småbarn jämfört med andra grupperingar som nämnts.
v
Vilka krigsskadade? Alla i A är inte småbarn för den delen. Sedan är det fler i A kretsar som har svenska gener i sig än i de flesta andra grupper. Eddi* är halvsvenne som exempel.
Senast redigerad av pundarTrasan 2020-06-06 kl. 23:35.
Citera
2020-06-06, 23:32
Medlem
pundarTrasans avatar
Citat:
Albaner som inte ens är kriminella har blodshämnd som tradition. Så visst kommer det smälla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in