2020-06-06, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drunknar
Ja att han skulle vara en helylle man med oklanderlig moral tror jag inte heller utan troligen sitter SD på något som JG inte vill se avslöjat. Men han är inte en mördare och har nog ett samvete som gnager. Hur han betedde sig vid rättegången tycker jag inte tyder på annat än att han intagit den försvarsinställningen som vi såg vid det tillfället och att han med försvarsmekanismer rättfärdigade sin tystnad om mordet för sig själv. Det kan komma att ändras, tror och hoppas jag. Men jag känner ju inte honom så jag utgår mer ifrån vad en vanlig människa med ett relativt normalt samvete skulle kunna tänkas känna. Han borde hållas borta från alla i D-familjen för att komma ur bubblan men ingen utom han själv kan se till så att det händer. Sen är det ju inte alls säkert att han sitter på information som räcker för att få den/de ansvariga dömda men man kan ju hoppas.

Sitt vittnesmål får han bära med sig hela livet liksom han får leva med hur illa han gjort LWs barn. Antar att han inte har egna barn.
Citera
2020-06-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
Dock så var hon misstänkt ett helt år efter hennes häktning. Under rättegången berättar hon detta men hade ingen aaaaning om att hon var misstänkt förrän ett brev kom till henne om detta. Precis som SD inte heller visste att han var misstänkt för människorov. Det förstod han först under rättegången....vad är det för fel på dessa människor ????

Fast å andra sidan är det kanske inte alldeles lätt o veta vilka misstankar polisen har/inte har förens man officiellt blir underrättad om det.
Generellt sett.
Citera
2020-06-06, 18:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Just nu grämer han sig troligtvis för att han igår blev snuvad på två - för sin statistik - välbehövliga FTF
Tog han burkarna men utan att vara först?
Eller verkar han ha lagt ner burkletandet?
Citera
2020-06-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Sitt vittnesmål får han bära med sig hela livet liksom han får leva med hur illa han gjort LWs barn. Antar att han inte har egna barn.

Han har barn.
Citera
2020-06-06, 18:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Allt som hände i samband med mordet; den avbrutna USA-resan mm bör ha inneburit extraordinära psykiska påfrestningar. Inför förhören tvingades hon medicinera; hennes far fick också köra henne till psykakuten. - Hon hade precis lyckats arbeta sig upp till 85%; sedan blir hennes make häktad, misstänkt för mord, hon själv häktad och bojad i sina barns åsyn; omskriven på sociala medier, osv. - Vem hade inte hasat sig fram på armbågarna i hennes situation?
85 %?
Arbetsförmedlingen brukar vara stenhård med sina regler när någon ska rehabiliteras.
Man börjar med att arbeta 25 % sedan 50 %, 75 % och slutligen 100 %.
Arbetsförmedlingen brukar inte acceptera att anpassa sig till andra procentsatser som passar individen.
Citera
2020-06-06, 18:41
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Fast å andra sidan är det kanske inte alldeles lätt o veta vilka misstankar polisen har/inte har förens man officiellt blir underrättad om det.
Generellt sett.
SD blev i alla fall informerad om det innan han släpptes.
Citera
2020-06-06, 18:43
Medlem
doktor-millers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
85 %?
Arbetsförmedlingen brukar vara stenhård med sina regler när någon ska rehabiliteras.
Man börjar med att arbeta 25 % sedan 50 %, 75 % och slutligen 100 %.
Arbetsförmedlingen brukar inte acceptera att anpassa sig till andra procentsatser som passar individen.
Hennes grundtjänst var på 85% som jag förstått det. Alla har inte heltidsanställningar inom vården.
Citera
2020-06-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktor-miller
SD blev i alla fall informerad om det innan han släpptes.

Har det verkligen framkommit vilken info som han delgavs då?

Säger inte emot då jag har dålig koll, bara undrar.
Citera
2020-06-06, 19:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Teoretiskt ja men det mest sannolika tror jag fortfarande är att denna lilla sms-konvo är regisserad av D-paret som en del av planen. Men om det verkligen är SD som här informerar HD om att LW är försvunnen så borde hon ju börjat med något i stil med: "Vad har du gjort Stefan?" . Men jag antar att du menar till SD när du skriver "men att hon ändå drar sig för att uttala något som kanske kan uppfattas som en anklagande misstanke." och inte att hon redan där tänker på att dessa sms kommer granskas av polis i framtiden?

Jag vet inte vad du far efter, hon kan nog vara medveten om att SMSen kan komma att granskas men på detta stadie är hon väl nyligt saknad. Hennes tanke kan vara om SD gett JHs och MGLs kontaktuppgifter till UW om nu JH och MGL sågs som pokvänner till LW. Det är ju inte en långsökt tanke antingen att någon haft kontakt med henne i närtid. JH skulle ju iväg med LW till Norge också.
Citera
2020-06-06, 19:38
Medlem
Citat:
Ehh det var en jävla massa svammel om ingenting alls egentligen men du fick med ett försök att plantera den falska informationen att LW trängt undan HD vid gemensamma sammankomster i geocachingen. Det stämmer inte utan all fakta som finns om detta pekar mot det motsatta, att HD och SD försökt få bort LW därifrån men misslyckats. Antagligen mest pga deras osköna personligheter med alla mindgames som bara funkar på ett fåtal och då bäst isolerade från övriga. Och kom nu inte med nån svamlande hänvisning till något påstått inlägg eller vittnesmål. Bilden är klar sedan länge.

Åhå, du vet att vittnet i FUP ljuger? Nu är jag nyfiken, hur vet du det. Eftersom du tvärsäkert påstår att uppgiften är ett falsarium.

Man må vara rätt så enögd för att missa att det är två personer i relationen mellan SD och LW som har ganska osköna personligheter. SD narcissist och LW luktar borderline. Det där draget av borderline visar sig i umgänget med andra personer också, exempelvis UW och MH. Möjligt är ju att det varit ganska framträdande i hennes övriga förhållanden.
Citera
2020-06-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, jag hotar inte. Jag upplever dig som
väldigt infantil så du kanske inte ska kasta
sten i glashus?

Har du något eget att bidra med i den här
tråden eller är du bara här för att klaga på
alla andra?

Har du någon egen tanke om vem som
mördade LW och varför?

Jag klagar absolut inte på alla andra. Argumenterar bara emot de som konstigt nog anser SD är oskyldig, tillsammans med HD. Mitt antagande har jag gett uttryck för och motiverat ett flertal gånger, dvs att SD absolut är skyldig, möjligen i samförstånd med HD.
Citera
2020-06-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Du griper efter halmstrån som inte finns. Motivera varför dessa är minst lika troliga gärningsmän som SD. Du tror att LW, med sin öppna attityd, skulle undvika att uttala en anklagande misstanke mot dessa? Detta och dina andra ultraspekulativa inlägg ger ett dåligt odds för att SD är oskyldig till mordet på LW. För du tror väl inte att dina spekulationer är något som försvaret nappar på?

Jag struntar i om någon sida "nappar" på mina "spekulationer". LW med sina drag av borderline kanske inte hann anmäla någon av dem för något? Eller vad menar du, tiden när HD nämner detta är ju LW försvunnen, antagligt redan död på en plats inte ens 200 meter från sitt hem där hon ska bli kvar flera dagar. Till vem menar du att LW "med sin öppna attityd"* skulle anmält en anklagande misstanke om något då?

*Borderline personligheter kan ytligt uppfattas som öppna. LW bär en ryggsäck som centrerar kring att bli avvisad och på något sätt förväxlar förmågan av sexuell attraktionskraft med att vara genuint älskad. Hon blir upprörd över att HD blev frisk, hon blir sur när SD inte lämnar HD ändå, HD som är hårig och allt medan LW är hårlös som en baby och går troslös i kjol och allt. Detta också att hon inte heller inser hur fåniga tankar hon har utan säger det till polis som tog anmälan liksom vänner och förväntar sig sympati. Det luktar drag av borderline.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-06 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in