Citat:
Ursprungligen postat av
LucianMacAndrew
För det första, Tegnell drar inga egna slutsatser, utan han är ansiktet ut för ett stort forskarteam, vars kollektiva slutsatser han framför.
Inget av citaten är faktamässigt fel utifrån bevisen man hade tillgång till när uttalandena gjordes. Du verkar inte förstå hur vetenskap fungerar, man följer bevis. Är ämnet helt nytt betyder det att vad som är "korrekt" ändras minut från minut. Ett påstående kan vara sant 13:00, men totalt felaktigt 14:00, utan att någon gjort något fel. Det är helt enkelt så det är inom vetenskap i tidiga skeden. (OBS, för att gardera mig här, filosofiskt sett finns såklart alltid något som är slutgiltigt sant, men så fungerar inte vetenskap).
En stor del av citaten, som att viruset trivs sämre i solen, anses fortfarande korrekta. Det är även fortfarande sant att munskydd inte skyddar dig emot smitta, dom hindrar dig att smitta andra.
Läste hela sidan i övrigt.
JAg har bara upptäckt att det finns en politisk rörelse bakom många av åsikterna emot Tegnell, vädligt många verkar fått för sig att Tegnell på något sätt är kopplat till "vänster" och att allt han gör därav är fel. Men självklart är Tegnell lika mycket "SDs kille, och Ms kille" som han är "Vänsterns kille".
- Tegnell bör vara extra bra på att gissa och förutspå och bedöma, då han är epidemiolog.
- Han bör även tillämpa försiktighetsprincipen.
- Han bör även snabbt ta till sig andra länders erfarenheter och nya kunskaper och rön.
- Han bör inte gå emot resten av världens "ta det säkra före det osäkra" om han inte på ett MYCKET tydligt sätt kan förklara varför det är bättre. Dvs varför välja ej lockdown, trots att alla andra i hela världen gör det. På vilket sätt skyddas våra medborgare bättre ifrån död med vårt sätt.
- Han bör följa vad WHO säger. I början var det testa, testa, testa och spåra. Nu är det munskydd.
Tegnell har fallerat på alla punkter, tyvärr.
Den enda som hårdnackat försvarar honom idag, är jag ganska säker på har en politisk agenda, eller en person/idoldyrkan.
Jag anser att vissa flashbackare här inne skulle ha gjort ett bättre jobb än Tegnell. Och det är rätt sjukt, när man tänker efter.