2020-06-06, 13:42
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tycker ändå det är anmärkningsvärt hur hennes anhöriga inte vill ha henne hos sig. För mig hade det inte spelat någon roll om min syster/dotter hade kommit och gått på nätter, varit i en destruktiv relation, osv osv, jag hade gjort precis allt för att hjälpa, och har också gjort med mina verkliga syskon. Hon var ju minderårig dessutom.

Jag hade också gjort allt för min dotter. Men själv har jag ingen kontakt med min mor överhuvudtaget. Familjekonstellationer kan te sig märkligt ut för den som inte ser hela bilden
Citera
2020-06-06, 13:50
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Jag hade också gjort allt för min dotter. Men själv har jag ingen kontakt med min mor överhuvudtaget. Familjekonstellationer kan te sig märkligt ut för den som inte ser hela bilden

Nej, jag har också mycket begränsad relation med mina föräldrar, pga hur de betett sig. Det betyder inte att jag någonsin skulle vara och bete mig som de gör. Tycker det är en stor skillnad, tycker inte föräldrar någonsin kan välja bort sina barn.
Citera
2020-06-06, 13:55
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Nej, jag har också mycket begränsad relation med mina föräldrar, pga hur de betett sig. Det betyder inte att jag någonsin skulle vara och bete mig som de gör. Tycker det är en stor skillnad, tycker inte föräldrar någonsin kan välja bort sina barn.

Ja. Nu valde ju Wilmas familj att inte agera såsom du eller jag hade gjort eller gör. Och det finns kanske för dem, rimliga förklaringar till det.

Man får komma ihåg att det är svårt att hjälpa den som inte vill bli hjälpt. Wilma ville bo med Tishko. Vi vet inte heller hur Wilmas relation till sin mamma såg ut. De kanske bråkade som katt och hund när de bodde under samma tak. Jag hade iallafall blivit tokig av att ha en tonåring som tror att denne kan springa in och ut hela nätterna, hoppa av skolan och sitta inkomstlös på soffan. Tyvärr.

Wilma fick, enligt mig, inte det hon behövde från sin familj. Exakt vad som saknades vet ju inte vi, men något blev fel någonstans
Senast redigerad av KnivStina 2020-06-06 kl. 13:58.
Citera
2020-06-06, 14:16
Medlem
BIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han åker hem fem gånger för att kolla om hon kommit säger han, men ringer inte henne. Om jag inte missat dom samtalen i tilläggsprotokollet.
Stämmer. W:s telefon blev avstängd den 15:e. Efter det har T ringt upp två gånger den 17:e, inga kontaktförsök 18-19:e.
Citera
2020-06-06, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Hur stor är den? Är det märken i botten?
Botten är 23x34 cm. Det står bl a Rubbermaid i botten och måtten, den är något konisk så bottenmåtten skiljer sig från övermåtten
Citera
2020-06-06, 14:37
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Botten är 23x34 cm. Det står bl a Rubbermaid i botten och måtten, den är något konisk så bottenmåtten skiljer sig från övermåtten

Nu ska jag vara lite jobbig mot dej 😉

Har du möjlighet att på något sätt göra en stämpel på ett papper med texten i botten av tvättkorgen? Ta kort med mobilen, ladda upp på forumbilder.com och lägga upp länken som svar?

Skulle verkligen uppskatta det! Jag har tyvärr själv ingen sådan tvättkorg.

Ja den jag såg W med var ”konisk” som du beskriver.
Citera
2020-06-06, 14:44
Medlem
Citat:
Nu ska jag vara lite jobbig mot dej 😉

Har du möjlighet att på något sätt göra en stämpel på ett papper med texten i botten av tvättkorgen? Ta kort med mobilen, ladda upp på forumbilder.com och lägga upp länken som svar?

Skulle verkligen uppskatta det! Jag har tyvärr själv ingen sådan tvättkorg.

Ja den jag såg W med var ”konisk” som du beskriver.

Oj, jag kan göra ett försök lite senare idag. Få se om jag kan hitta vattenfärger eller nåt....
Citera
2020-06-06, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Att röka på tar väl sin tid och man blir väl rätt flummig då och tappar tidsbegrepp? Eller har jag fel? Är det precis tvärtemot? Jag har ingen erfarenhet själv av narkotika/droger. Möjligen vid de två längre besöken hemma - 19 och 25 minuterna. Fast de korta besöken i tid ( om dryga 7 minuter ) kan nog vara check-kontroller av något - kanske soptömningar eller bortforsling av mindre saker/verktyg/mopp/rektangulärt föremål som vi diskuterar just för nu etc.
Kanske tvättstugan? Kan man se bokade tider??
Citera
2020-06-06, 14:55
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProximaRadiation
Länkad fil är en bearbetad bild av Bild 115 i förundersökningsprotokollet (AM-157002-119).

Jag gjorde en skärmdump, sparade ner filen, förstorade den 100%, brusreducerade, omvandlade färgbilden till svart-vit, inverterade bilden (vitt->svart), justering av svart/vit punkt, justering av kontrast, ökade skärpa en aning och förminskade ner bilden till sin originalstorlek. Avslutade att spara den som en .jpg fil.

Bildbearbetningen utfördes i syfte att försöka urskilja om det är någon markering på det oidentifierade föremålet som har lämnat ett märke i blodet. Onekligen ser det ut som något mönster bestående av en kombination av siffror och bokstäver. Det kan naturligtvis även vara en slumpmässig besudling som har skapat ett mönster som tolkas som siffror och bokstäver. Intressant är det dock.

https://forumfiles.com/N2z2de55o2/floordent_jpg

Hmm... kanske spår av ett "rollertråg / hink" ?

https://foretagsshop.skenejarn.se/katalog/fog-lim-spackel-tejp-farg-penslar/penslar-spacklar-malningsredskap/rollers-malardynor/rollertrag/rollerhink-stiwex-premium-53612
Citera
2020-06-06, 14:58
Medlem
Citat:
Tog en bild på en transparent låda med lock som är köpt på Ikea för typ 13 år sedan.
https://forumbilder.com/i/r5XK

Jag vet inte hur de ser ut idag dock.

Liknande lådor finns på Claes Ohlson, Jysk och säkert fler ställen.

Enligt mitt sätt att se det så blir denna låda alldeles för stor för avtrycket i golvet.
Detta då jag jämför avtrycket med stolens storlek i bild 114 på sid 282, där båda är med i samma bild.
Min gissning som kanske inte är bättre, är att det kan vara en mindre serveringsbricka. En sådan med plats för nån kaffekopp och nån smörgås/ bulle.
Citera
2020-06-06, 15:00
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybakadebullar1
Kanske tvättstugan? Kan man se bokade tider??

Det är sådana tvättcylindrar med nyckel på detta stället, som har lägenhetsnumret. Så ja, man kan se andeas bokade tider.
Citera
2020-06-06, 15:02
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Enligt mitt sätt att se det så blir denna låda alldeles för stor för avtrycket i golvet.
Detta då jag jämför avtrycket med stolens storlek i bild 114 på sid 282, där båda är med i samma bild.
Min gissning som kanske inte är bättre, är att det kan vara en mindre serveringsbricka. En sådan med plats för nån kaffekopp och nån smörgås/ bulle.

Ja såklart min är för stor, ville bara visa botten och locket.
De kommer i olika storlekar.

Inte omöjligt alls. Kan vara en hink, en skurhink, den saknade vita tvättkorgen, den saknade luftrenaren, en skärbräda. Kan vara vad som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in