2020-06-06, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Altså, har han bodd i Tsjekkia?

Om han har bodd der i lengre tid vet jeg ikke sikkert, men har vært der og har venner/bekjente der ifra. Ser også ut som han har en kobling til militær/sikkerhets skole på ett tidspunkt i 2016.

Han har også en kobling til Sverige.
Citera
2020-06-06, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Har TH alibi? Det finnes bevis på at bilen hans ankommer kjører inn på kontoret, mens jeg synes politiet er vage rundt detaljene rundt dette +om han har vitner på at han hele tiden oppholdt seg på kontoret denne dagen.

Jeg leser det som at han har alibi. Og at det var det lagmannsretten la til grunn.
Men det spørs selvsagt på hvem som har sett ham der, og om det er mulig å komme seg usett ut. Noe som ville vært en enorm risiko å ta.
En teori er at 1-2 stykker har hjulpet ham. At de har selvstendige motiv TH kan peke på, slik at det vil bli lite troverdig hvis de oppgir ham som bakmann. Mulig TH er alibiet til den ene, og ikke omvendt.
Citera
2020-06-06, 13:09
Medlem
Citat:
Altså, har han bodd i Tsjekkia?

Det er snakk om at han har forbindelser dit, via en slags skole som tilbyr opplæring i privat sikkerhetstjeneste, våpenopplæring og etterforskningsmetoder mm. Ser ut til at han også har mye kontakter i Sverige, i tillegg til øst-europeiske navn på vennelista. Mulig noen kan grave litt?
Citera
2020-06-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det virker veldig rart, og er helt klart avvikende adferd. De har nok undersøkt RU også, hans adferd. Er han typen som vil nekte å godta et nei? Komme kledd i dress 10-12 ganger uten avtale?
TH kan ikke ha glemt navnet hans. Å kalle ham "kryptogutten" vitner om en slags hersketeknikk.
Ja, en svært bevisst handling for å distansere seg i fra RU samt villede politiet til å rette mistanke den veien. R*obin er ikke ett typisk Norsk navn og hvor ofte traff TH folk angående krypto? Dette er tåkelegging. Dette beviser ikke skyld/uskyld, men er allikevel en av svært mange tilfeldigheter i denne saken.
Citera
2020-06-06, 13:14
Bannlyst
Citat:
Går sikkert hånd i hånd med ektepakten. En slags straff hun fikk for noeTH mente hun hadde gjort.
Jeg vet ikke om TH er narsissist, mulig grensene er flytende når det gjelder personlighetsforstyrrelser.
Har postet denne før, og synes den er interessant, den forteller litt om hvordan det kan forholde seg. Noen gjør opprør mot narsissisten, og tar avstand som voksen, andre går på tå-hev og føyer seg.

https://frilanser.tjenester.org/2016/08/21/4909-2/?fbclid=IwAR1KAFryQRaCkL-Hp3ANzBCz7rSzWFzJ1AMqeSRDQdS3QdhVW9mL1i48nE0

For å finne ut om han er psykopat, så brukes det vel en sjekkliste med 15-20 punkter, og hvis han oppfyller så så mange av disse, så kan han diagnostiseres som psykopat eller narsissist som er så og si det samme.
Ja, det er nok slik at barna som voksen har to muligheter. Enten sette hardt mot hardt for å få slutt på trollskapen, noe som ikke har noen hensikt og som vil ende i storkrangel og brudd i kontakt. En psykopat vil aldri innrømme hvem han er, og at alt er skuespill og manipulasjon. Eller mulighet nr 2 at de kan gå på eggeskall og føye seg etter han, danse etter hans pipe, og fortsatt ha kontakt.
Ja, det var vel en straff for noe, at de ble bedt om å kalle henne Lisebeth og ikke mamma (hvis det var slik). Hun vil jo da få en følelse av at de ikke ser på henne som en mor, men en stemor. Barne vil jo ikke skjønne at de er brukt som en brikke i et spill. Det forstår de først når de blir eldre. AE får jo ikke vite at det er TH som har bedt dem om å kalle henne for det. TH kan ha bedt dem om å ikke si til AE at han har sagt det. Psykopater er ekspert i å sette folk opp imot hverandre, og lage kvalme, og så sitter de å skuer det hele utenfra med et lite glis.
Citera
2020-06-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Jeg avventer hva @sjakkmatt kommer med, ettersom han/hun fant fram til samme mottakeradresse, noe jeg synes er i overkant clever, selv om jeg nå ser at nå det var faktisk lett etter jeg postet størstedelen av adressen.

Det er noen ting som ikke henger helt på grep, og det er hvilken adresse GM brukte å sende mld til TH, ifølge VG den 10.11.2018 og den 13.11.2018 eller like etter det og flere ganger samme melding som 10.11.2018 («Dårlig tid, fort eller hun vil dø»)

Men det har aldri gått ut noe btc fra mottakerkonto, og heller har det ikke vært innkommende aktivitet på de adresser jeg tilskriver TH. Så der er det fortsatt en missing link. Så det må være noen flere adresser vi må klare å finne ut av... Hmmm.

Svært mystisk dette her.

Politiet har sagt at de kan kommentere eller svare på spørsmål på mandag.

Jeg lurer på om det skyldes at politiet har fått noen avgjørende beviser fra ransakinger i Sloraveien. Og at politiet bruker helgen nå til å forberede en aksjon, kanskje én eller flere pågripelser.

Det ville ha gjort seg med en full oppklaring, synes jeg.
Citera
2020-06-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Du har mange gode poeng. Har barnas advokat gapt over mer enn han har magemål til? Jeg tror det.
Og dette bildet er kun en av mange ting. Fra mitt ståsted svikter barnas advokat her.

Du tenker ifht å beskytte barna? Ja det kan hende. Jeg aner ikke om advokaten kan presse hver enkelt av dem til å gjøre ting hvis de for eks ikke ønsker. Det er jo tre selvstendige voksne mennesker som bestemmer over sitt eget liv, så det spørs hvilken innflytelse han klarer å ha også.
Citera
2020-06-06, 13:42
Medlem
Citat:
Han kan ha vært mellommann. Evnt at vi har to menn, en i nær relasjon og RU. Trusselbrevet bærer preg av to forfattere, en yngre og en eldre. Begge med selvstendige motiv. Slik at TH kan gå fri, selv om de skulle peke på ham.

Jeg tror nær relasjon er V*egard E*bbestad, og det er flere grunner til at jeg tror dette. Jeg kan nevne ett par. AEH var svært flink til å gratulere han på hans bursdag på FB i alle år utenom i 2018. Dette er året hvor VE kommer inn i styre og stell igjen mens AEH er nå helt ute. Her tror jeg noe av svaret ligger når vi snakker nær relasjon. Han har også tilknytninger til Sverige og Tsjekkia.
Citera
2020-06-06, 13:44
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det er snakk om at han har forbindelser dit, via en slags skole som tilbyr opplæring i privat sikkerhetstjeneste, våpenopplæring og etterforskningsmetoder mm. Ser ut til at han også har mye kontakter i Sverige, i tillegg til øst-europeiske navn på vennelista. Mulig noen kan grave litt?

Polaris har i alle fall avdeling i Tsjekkia:
https://www.polariscz.cz/?fbclid=IwAR0_MD-PmlA3QFLjqP4JNHxBLy-aoJE98x2vg5bjxtAS94UN5beP6vVn34c

Polaris er firmaet vedkommende var ansatt i flere år inntil han kom tilbake til TH Eiendom.
Citera
2020-06-06, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Selve drapshendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. GM viste det optimale tidspunktet å slå til på og hadde full oversikt.
Derfor er det liten sannsynlighet for at RU var alene.

Hvis RU samarbeidet med TH måtte han være drapsmannen da TH hadde alibi.

Virker ikke sannsynlig at TH ville involvere personer han ikke stolte på. TH var kjent for å kun stole på personer han hadde kjent over en lang tid. Hvorfor ville TH hjelpe RU med å skaffe penger til hans business. En plagsom person som hadde oppsøkt han på jobben.

Totalt sett mener jeg det er liten sannsynlighet at RU/TH samarbeidet.

Kan være mer sannsynlig at RU samarbeidet med en annen person.

Enig, men hvis RU var involvert ville "motpart" vært mer opptatt av penger. Er vanskelig å se noe annet motiv for evt involvering enn penger for han isåfall.

Motpart var påfallende lite interessert i noe penge-gevinst i denne saken, iflg politiet.
Citera
2020-06-06, 13:46
Medlem
Citat:
Polaris har i alle fall avdeling i Tsjekkia:
https://www.polariscz.cz/?fbclid=IwAR0_MD-PmlA3QFLjqP4JNHxBLy-aoJE98x2vg5bjxtAS94UN5beP6vVn34c

Polaris er firmaet vedkommende var ansatt i flere år inntil han kom tilbake til TH Eiendom.

Dav*d Zet*k er en som har tagget ham til denne skolen i Tsjekkia 26.12.16 Han driver innen samme bransje ser det ut til.
Citera
2020-06-06, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du tenker ifht å beskytte barna? Ja det kan hende. Jeg aner ikke om advokaten kan presse hver enkelt av dem til å gjøre ting hvis de for eks ikke ønsker. Det er jo tre selvstendige voksne mennesker som bestemmer over sitt eget liv, så det spørs hvilken innflytelse han klarer å ha også.

Ja, det er mulig han ikke ønsker det, hvis han har mulighet til å ta slike beslutninger. Jeg tør ikke legge ut flere spekulasjoner enn det. Det er mye her jeg får bakoversveis av, i forbindelse med den profilen. Den er sjokkerende. For meg. Hvis man etter å ha sett og studert profilen er uenig, respekter jeg det, men er uenig.
Senast redigerad av Melkebarten 2020-06-06 kl. 14:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in