2020-06-06, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Blir jo dette diffuse "hevnmotivet" folk snakker om, kombinert med økonomisk motiv. Han ønsket penger til å realisere forretningsideen. TH peker jo på ham som en som ikke ville ta nei for et nei, og at han ble ubehagelig. Oppsøkte ham på jobb uten avtale osv. Det er slik TH forklarer de mange møtene politiet har funnet ut av. Ifølge TH var det ikke snakk om møter, det var RU som plagde ham.

Ja, det framstår som at de har veldig ulike syn på møtene. RU har visst sagt i avhør at TH virket oppriktig nysgjerrig. RU har også skrevet meldinger til andre kontakter/venner/kolleger(?) og omtalt det som et mulig samarbeid. Jeg tolket det som at TH var interessert i kryptoinvesteringer, men skeptisk til utvinning.

Dessuten har det kommet fram at TH sa til politiet at han hadde investert i krypto om han var yngre, noe i den duren.

For meg virker det opplagt at TH og RU ikke har samarbeidet. Da hadde deres forklaringer vært mindre beskyldende ovenfor hverandre. Eller? Kan det være tvertimot, avtalt spill?

Det andre alternativet er at RU hjalp TH med å opprette en kryptokonto, uten å vite hva den senere ble brukt til. Har noen fanget opp om det kan være slik at opprettingen av mottagerkontoen (den som skal motta bitcoin eller monero) kan spores tilbake til RU uansett? I så fall forstår jeg at siktelsen opprettholdes.

En siste merkelig detalj er at Holden gikk ganske langt i å spekulere på om RU var uskyldig. Jeg stusset veldig over den «forhåndsomtalen» der, da RU nettopp hadde blitt pågrepet. Er det THs egne ord? Vil det ikke være mer taktisk av Holden å holde fokuset på at andre siktede er skyldige? Særlig når TH selv har nevnt RU til politiet? Det var også merkelig hvordan TH liksom ikke husket navnet hans. Tror ikke helt på den.
Citera
2020-06-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Godt poeng, men jeg forstår datters frustrasjon meget godt, når hun blir direkte feilsitert i politiavhør, og et spørsmål fra henne blir nedskrevet som et utsagn.
Sønnen kan i hvertfall ikke overhodet forskjell på bruk av og/ å, så hvis den som har skrevet trusselbrevet har stålkontroll på det, kan man bare glemme at han har forfatter det. Det, og av tusen andre grunner. Men hans FB profil burde vært håndtert fra første stund, hvis han / de ønsker å beskytte seg.

Helt enig. Men det gjør seg dårlig i media på denne måten.
De må rette en formell klage via advokat.
Senast redigerad av agvvv 2020-06-06 kl. 12:32.
Citera
2020-06-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det står ikke her hvem som hjalp han.
"29. mai får han hjelp til å sende en bitcoin-melding til motparten:
"Jeg bekreft jeg vill betala"
Da har det gått 19 måneder siden kona forsvant.
– Tom Hagen har vært opptatt av en eneste ting siden 31. oktober 2018, og det har vært få Anne-Elisabeth Hagen tilbake. All vår kommunikasjon til motparten er blitt gjort for å muliggjøre dette, sier forsvarer Svein Holden
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbmKm6/spillet-med-de-angivelige-kidnapperne
Jeg vet.
Derfor jeg lurer på hvem som har hjulpet han?

Det kan ikke være kripos eller politiet når han nå har betalt på eget initiativ, pluss ikke vil stille opp til avhør.

Det må være noen han kjenner som kan krypto? RU? Noen andre? Kan det være tredje planlagte pågripne de avslører selv ved å be om hjelp til overføring av en allerede involvert?
Citera
2020-06-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Ja, det framstår som at de har veldig ulike syn på møtene. RU har visst sagt i avhør at TH virket oppriktig nysgjerrig. RU har også skrevet meldinger til andre kontakter/venner/kolleger(?) og omtalt det som et mulig samarbeid. Jeg tolket det som at TH var interessert i kryptoinvesteringer, men skeptisk til utvinning.

Dessuten har det kommet fram at TH sa til politiet at han hadde investert i krypto om han var yngre, noe i den duren.

For meg virker det opplagt at TH og RU ikke har samarbeidet. Da hadde deres forklaringer vært mindre beskyldende ovenfor hverandre. Eller? Kan det være tvertimot, avtalt spill?

Det andre alternativet er at RU hjalp TH med å opprette en kryptokonto, uten å vite hva den senere ble brukt til. Har noen fanget opp om det kan være slik at opprettingen av mottagerkontoen (den som skal motta bitcoin eller monero) kan spores tilbake til RU uansett? I så fall forstår jeg at siktelsen opprettholdes.

En siste merkelig detalj er at Holden gikk ganske langt i å spekulere på om RU var uskyldig. Jeg stusset veldig over den «forhåndsomtalen» der, da RU nettopp hadde blitt pågrepet. Er det THs egne ord? Vil det ikke være mer taktisk av Holden å holde fokuset på at andre siktede er skyldige? Særlig når TH selv har nevnt RU til politiet? Det var også merkelig hvordan TH liksom ikke husket navnet hans. Tror ikke helt på den.

For meg er det ikke så opplagt at de ikke har samarbeidet. Og jeg tror politiet har noe mer der. At det forklarer Holden sitt utspill. Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet. Det er slik jeg leser det.
At han ikke husker navnet er veldig rart. Skriver ikke TH ned alt i sine notatbøker? Har han ikke skrevet noe om disse møtene, og med hvem det var? For en mann som ønsker full kontroll vil jeg tenke han har sjekket mannen nøye ut før møtene. Det henger ikke på greip.
Senast redigerad av agvvv 2020-06-06 kl. 12:46.
Citera
2020-06-06, 12:31
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
VE
Altså, har han bodd i Tsjekkia?
Citera
2020-06-06, 12:32
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Blir jo dette diffuse "hevnmotivet" folk snakker om, kombinert med økonomisk motiv. Han ønsket penger til å realisere forretningsideen. TH peker jo på ham som en som ikke ville ta nei for et nei, og at han ble ubehagelig. Oppsøkte ham på jobb uten avtale osv. Det er slik TH forklarer de mange møtene politiet har funnet ut av. Ifølge TH var det ikke snakk om møter, det var RU som plagde ham.
Selve drapshendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. GM viste det optimale tidspunktet å slå til på og hadde full oversikt.
Derfor er det liten sannsynlighet for at RU var alene.

Hvis RU samarbeidet med TH måtte han være drapsmannen da TH hadde alibi.

Virker ikke sannsynlig at TH ville involvere personer han ikke stolte på. TH var kjent for å kun stole på personer han hadde kjent over en lang tid. Hvorfor ville TH hjelpe RU med å skaffe penger til hans business. En plagsom person som hadde oppsøkt han på jobben.

Totalt sett mener jeg det er liten sannsynlighet at RU/TH samarbeidet.

Kan være mer sannsynlig at RU samarbeidet med en annen person.
Citera
2020-06-06, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Selve drapshendelsen vitner om at GM hadde all informasjon rundt AEH tilgjengelig og at handlingen ble utført der GM hadde kontroll. GM viste det optimale tidspunktet å slå til på og hadde full oversikt.

Virker ikke sannsynlig at TH ville involvere personer han ikke stolte på. TH var kjent for å kun stole på personer han hadde kjent over en lang tid. Hvorfor ville TH hjelpe RU med å skaffe penger til hans business. En plagsom person som hadde oppsøkt han på jobben.

Han kan ha vært mellommann. Evnt at vi har to menn, en i nær relasjon og RU. Trusselbrevet bærer preg av to forfattere, en yngre og en eldre. Begge med selvstendige motiv. Slik at TH kan gå fri, selv om de skulle peke på ham.
Citera
2020-06-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Hva om RU og noen andre i kretsen eller bekjente av han med krypto kunnskap har gjort dette mot TH for å tjene penger? At ikke nødvendigvis RU har kidnappet, men at han er hjernen bak og kjente til TH sine bevegelser osv. At TH ikke er med på det?
Kanskje RU har gjort det på egenhånd med noen andre?
Citera
2020-06-06, 12:45
Medlem
Citat:
For meg er det ikke så opplagt at de ikke har samarbeidet. Og jeg tror politiet har noe mer der. At det forklarer Holden sitt utspill. Politiet knytter ham til en rolle opp mot krypto-oppsettet i trusselbrevet. Det er slik jeg leser det.
At han ikke husker navner er veldig rart. Skriver ikke TH ned alt i sine notatbøker? Har han ikke skrevet noe om disse møtene, og med hvem det var? For en mann som ønsker full kontroll vil jeg tenke han har sjekket mannen nøye ut før møtene. Det henger ikke på greip.

Jeg antar at her er det trolig flere avvik i normal adferd for TH hvor notater rundt møtene ikke kan finnes av politiet. Litt som TH sine avvik dagen AEH forsvinner - avvik i normal adferd.

Kan hvem som helst komme seg inn på Futurum 10-12 ganger? Jeg tror at TH er ganske hard i klypa når det gjelder forretninger, og kan ikke innbille meg mer enn maks 1-2 møter mellom de to hvis det ikke legger mer bak...
Citera
2020-06-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Jeg antar at her er det trolig flere avvik i normal adferd for TH hvor notater rundt møtene ikke kan finnes av politiet. Litt som TH sine avvik dagen AEH forsvinner - avvik i normal adferd.

Kan hvem som helst komme seg inn på Futurum 10-12 ganger? Jeg tror at TH er ganske hard i klypa når det gjelder forretninger, og kan ikke innbille meg mer enn maks 1-2 møter mellom de to hvis det ikke legger mer bak...

Det virker veldig rart, og er helt klart avvikende adferd. De har nok undersøkt RU også, hans adferd. Er han typen som vil nekte å godta et nei? Komme kledd i dress 10-12 ganger uten avtale?
TH kan ikke ha glemt navnet hans. Å kalle ham "kryptogutten" vitner om en slags hersketeknikk.
Citera
2020-06-06, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Kan lime inn fra en kort forklaring på maleriet i et tidligere innlegg:
Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Han ville "renegotiate his contract" (som maleren har skrevet).
Du har mange gode poeng. Har barnas advokat gapt over mer enn han har magemål til? Jeg tror det.
Og dette bildet er kun en av mange ting. Fra mitt ståsted svikter barnas advokat her.
Citera
2020-06-06, 12:53
Medlem
Citat:

Har TH alibi? Det finnes bevis på at bilen hans ankommer kjører inn på kontoret, mens jeg synes politiet er vage rundt detaljene rundt dette +om han har vitner på at han hele tiden oppholdt seg på kontoret denne dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in