2020-06-06, 11:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg får en følelse av at RU er mer involvert. Og at TH har han i et grep fordi han har et selvstendig motiv. Jeg ble påvirket av artikkel som pekte på "nær relasjon" og endel rykter her inne. Men RU er en perfekt syndebukk i seg selv, med sin omgangskrets. TH mener også at han ikke ville gi seg, og nærmest forfulgte ham, og plagde ham, "stalket" ham, etter at han avviste å investere i hans kryptoforretninger. Jeg tror sannheten er at RU hjalp TH med kryptoplattformen og trusselbrevet.
Jeg er tilbake til å mene at det er viktig for TH å fremstå uskyldig, og at hele dette narrativet er ment spesielt mot familien. Og det fungerer veldig godt. Barna er også ofre her.
Deres bistandsadvokat burde beskytte dem bedre.
Men TH har alibi for drapshandlingen.
Hvilket motiv har RU for å drepe AEH?
Citera
2020-06-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Enig.
Kidnapper har god kjennskap til familien.
Brevet oser av bevisste feil som indikerer at forfatter er norsk men prøver å skjule det.
Jeg tror ikke brevet er utformet av TH, får fornemmelse av yngre person.

Skrev nyss, men om du missar det, skriver igen:

På Facebook har RU en bild av Lofoten (i början) och någon skriver "Nydelig bild" ... På det svarar
RU såhär:
Citat:
"Robin Utengen
Robin Utengen Karl Robin Kilde: ish weis, takk
1"

En blandning av norska och tyska.
Det stavas "Ich weiss".
Koketterar han på detta sätt? ...

Eller så dålig på tyska?
Citera
2020-06-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Ge igen till TH och få pengar?
Citera
2020-06-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt

Blir jo dette diffuse "hevnmotivet" folk snakker om, kombinert med økonomisk motiv. Han ønsket penger til å realisere forretningsideen. TH peker jo på ham som en som ikke ville ta nei for et nei, og at han ble ubehagelig. Oppsøkte ham på jobb uten avtale osv. Det er slik TH forklarer de mange møtene politiet har funnet ut av. Ifølge TH var det ikke snakk om møter, det var RU som plagde ham.
Citera
2020-06-06, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Skrev nyss, men om du missar det, skriver igen:

På Facebook har RU en bild av Lofoten (i början) och någon skriver "Nydelig bild" ... På det svarar
RU såhär:
Citat:
"Robin Utengen
Robin Utengen Karl Robin Kilde: ish weis, takk
1"

En blandning av norska och tyska.
Det stavas "Ich weiss".
Koketterar han på detta sätt? ...

Eller så dålig på tyska?
Visstnok pressekonferanse på mandag. Mon tro hva de sier der.
Citera
2020-06-06, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
I tankeprosessen,er du en av få som er nærmest min egen.jeg klarer dessuten ikke å få det bildet ut av hodet,om hvem som er julenissen og reinsdyret? Om dette er et budskap i det hele tatt? eller bare er lagt ut for å forstyrre?

Kan lime inn fra en kort forklaring på maleriet i et tidligere innlegg:
Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Han ville "renegotiate his contract" (som maleren har skrevet).
Citera
2020-06-06, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"VGs undersøkelser viser at Tom Hagen fredag 29. mai sendte en kodet bitcoin-melding til motparten som betyr: «Jeg bekrefter at jeg vil betale».

Etter det VG kjenner til er det første gang den nå drapssiktede milliardæren sender denne bitcoin-koden til motparten. Det er også første melding på bitcoin-plattformen siden januar 2019.

– Vi ønsker sterkt å komme i kontakt med motparten. Derfor har vi tatt en initiativ overfor dem, som vi håper blir besvart. Politiet har ikke vært involvert i denne prosessen, sier forsvarer Svein Holden til VG.

– Mine klienter er kjent med den nye meldingen som har gått til motpart. De støtter selvfølgelig det initiativet fullt ut, sier Hagen-barnas bistandsadvokat, Ståle Kihle, til VG."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9M147/tom-hagen-i-ny-melding-til-motparten-jeg-vil-betale

Angående det fetade, så kan det hende at VG selv har fulgt med på dette. Men Holden bekrefter til VG at de har tatt initiativ. Jeg vet ikke hvor VG har sine opplysninger om den meldingen fra.

Hvordan har TH gjort dette selv?
Måtte han ikke ha hjelp sist. Hvem har hjulpet han nå?
Citera
2020-06-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28
Blir vel en pågripelse da, hva annet kan være grunnen til pressekonferanse?
Citera
2020-06-06, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Kan lime inn fra en kort forklaring på maleriet i et tidligere innlegg:
Maleriet symboliserer veldig sterkt et tenkbart bakenforliggende følelsesmessig psykologisk motiv som jeg kan forklare.

Rudolf er en som var litt annerledes enn de andre. Som ikke helt var regnet med. Rød på nesa.
Et sorte får, en outsider, fordi man ikke er som de andre i flokken.

"Reinflokken ertet Rudolf,
sa han var et snodig dyr.
?Hold deg på avstand, Rudolf,....."

Men i maleriet ser vi.....at en dag bestemte Rudolf seg for å ta igjen.
At nok er nok.
Det var ikke bare å gjøre som man ville med Rudolf lenger.

Han ville "renegotiate his contract" (som maleren har skrevet).
Barnas advokat burde fått ham til å fjerne FB profilen, i hvertfall de mest spesielle posteringene. I tillegg er den åpen. Helt uforståelig for meg at det ikke er blitt gjort. Uansett. Den er som et åpent sår.
Citera
2020-06-06, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dn05874
Efter, eftersom, osv. som oppfattes som gamle Osloord er egentlig ikke det. Men gammel rettskrivning i Norge, dvs det som engang het Riksmål som senere ble erstattet av bokmål. Mine foreldre skrev slik, f. hhv 1900 og 1907. Min mor skrev også f.eks at gå, ikke å gå. Henne og hennes skrev vel også jeg og vil vel fortsatt gjøre det på riktig vis ( f.eks "jeg skal snakke med henne"), opplært etter læreplan av 1938 :-)

«Efter» kan ha blitt lagt inn for å gi inntrykk av at det er skrevet av en gammel mann. «Dems» har jeg en hypotese at er skrevet fordi personen som forfattet brevet ikke brukte ordet «deres» i sin dagligtale, og kan ha oversett å forandre det til «deres». Kun hypotese.
Citera
2020-06-06, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergen28

Något om någon annan än TH (?), vi får se ..
Citera
2020-06-06, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melkebarten
Barnas advokat burde fått ham til å fjerne FB profilen, i hvertfall de mest spesielle posteringene. I tillegg er den åpen. Helt uforståelig for meg at det ikke er blitt gjort. Uansett. Den er som et åpent sår.

Alle burde fjerne seg fra sosiale medier, og snakke minst mulig med pressen. Å publisere brev og sms skrevet i frustrasjon, redsel og stor sorg skulle aldri vært gjort. At de nekter avhør behøver ikke begrunnes med noe annet enn at de på nåværende tidspunkt må ha ro. Å innta en fiendtlig innstilling der de anklager politiet er ikke en god strategi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in