2020-06-06, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallot
Utan att vara insatt i branschen känns det helt klart som en varningssignal. Stämma flygbolag känns väldigt desperat, som att Airbus måste säkra sinna finnanser genom hot. Plockar nog hem 34% vinsten på måndag...

Vad tror ni om Astrazeneca? Som kortsiktig spekulation. Mycket positiva nyheter på senaste.
Tja? Kortsiktigt kan nog hända? Men för mig är det den mest långsiktiga i portföljen. AstraZeneca är helt klart det bästa bolaget som jag någonsin har träffat på.
Citera
2020-06-06, 08:53
Medlem
Ser att Aftonbladet går ut med att det är dags att köpa...
Citera
2020-06-06, 09:26
Medlem
JPMorgandonators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Aftonbladet och jag Själv (som tjänat enorma pengar på den här uppgången) har helt rätt.

Nötterna som lyssnar på den 90årige senildemente Warren Buffet och hans 96årige polare kommer inte att kunna leva på rysk kaviar.

Bättre att köpa en indexfond än att lyssna på Warren som misslyckats i 1, 5 och 10 år.
Citat:
Firstly, Buffett is nearly 90; his long-time partner Charlie Munger is 96. Secondly, Berkshire has now underperformed the S&P 500 over the last one-, five- and 10-year periods.

https://www.irishtimes.com/business/personal-finance/stocktake-has-warren-buffett-lost-the-magic-touch-1.4265710
Citera
2020-06-06, 09:38
Medlem
Citat:

Vad tror ni om Astrazeneca? Som kortsiktig spekulation. Mycket positiva nyheter på senaste.

Det går alltid att spekulera i läkemedelbolagens forskningsportföljer.

Jag är också långsiktig och tänker att allt behöver inte bli succé, det räcker om något blir det.

Men med dagens kurs krävs det nog minst en succé för att kursen skall försvaras.
Citera
2020-06-06, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ja, det är mycket unga (kvinnliga) miljonärer i AB nu. En 21-åring som ser en massa köplägen ger råd om vad man skall investera i.

Det är sådana tider, vi har ju inte haft en rejäl nedgång på över 10 år.

Corona -35%. Det hände 2 månader sedan.....? Måste börsen ned 95% för att det ska kvalificera?
Citera
2020-06-06, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator
Aftonbladet och jag Själv (som tjänat enorma pengar på den här uppgången) har helt rätt.

Nötterna som lyssnar på den 90årige senildemente Warren Buffet och hans 96årige polare kommer inte att kunna leva på rysk kaviar.

Bättre att köpa en indexfond än att lyssna på Warren som misslyckats i 1, 5 och 10 år.

https://www.irishtimes.com/business/personal-finance/stocktake-has-warren-buffett-lost-the-magic-touch-1.4265710

Word. Investera i index oavsett vad börsen står på och optimera inkomsten så kommer man leva ett bekvämt liv ur ett ekonomiskt perspektiv. Plus att du slipper allokera mer än 5 minuter i månaden åt börsen.
Citera
2020-06-06, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesuns88
Corona -35%. Det hände 2 månader sedan.....? Måste börsen ned 95% för att det ska kvalificera?

Det var en nysning bara. Precis som 2011.

Grejen är väl hur snabbt börsen återhämtade sig.
Citera
2020-06-06, 10:07
Medlem
Varför skall pensionsfoderna få betala tillbaks statsskulden såssarna lånar upp för att ge bort till olika näringsgrenar och folkrörelser.
Enligt TV4 nyheterna häromdagen kommer regeringen sälja/föra över skuldsedlarna på pensionsfondena. Samtidigt som pensionerna sjunker och allehanda försämringar införs.

- Tack Såssar för att Ni straffar dom som byggde Sverige i Er maktiver med fake generositet " pennies from heaven " för att skyla era egna misstag , vem försöker Ni lura?!
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-06-06 kl. 10:16.
Citera
2020-06-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caedite-eos
För er som funderar på Airbus (och flygbolag). Det här kan komma att bli blodigt:

https://www.reuters.com/article/us-airbus-airlines-idUSKBN23C25D?taid=5eda9f998089480001d17696

"Faury told Politico that some airlines, which he did not identify, had refused to take calls at the height of the crisis, but that he hoped for a compromise.

...

“But if and when airlines - and it’s happening - have no other choice than fully defaulting and not proposing something better than nothing, or are not willing to do it, then (lawsuits) will happen.”

Industry sources said such public warnings are rare in the tight-knit aviation market and could backfire."

Blir det så att flygbolag tvingas att köpa flygplan, så kommer relationerna mellan Airbus och flygbranschen att djupfrysas.

Citat:
Utan att vara insatt i branschen känns det helt klart som en varningssignal. Stämma flygbolag känns väldigt desperat, som att Airbus måste säkra sinna finnanser genom hot. Plockar nog hem 34% vinsten på måndag...

Ja folk verkar oroliga, Airbus upp 11.45% igår på denna nyhet.
Citera
2020-06-06, 10:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Prima, då hade jag rätt , det är säljläge.

Dagen innan raset 24 februari så hade Expressen en stor artikel om den kvinnliga sjuksköterskan som slutat jobba och bara arbetade med aktier. Då visste jag att det var något på gång neråt.
Citera
2020-06-06, 10:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myketowers
Ja folk verkar oroliga, Airbus upp 11.45% igår på denna nyhet.
Min egen teori är att det inte kommer att behövas ett enda nytt flygplan de kommande 5 åren. Det räcker med de som t.ex Norwegian har, de överlever inte, för att fylla hela marknadens behov med begagnade men nästan nya plan.

Och om jag har rätt, hur bra kommer Boeing och Airbus att gå?...
Citera
2020-06-06, 11:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JPMorgandonator

Helt enkelt fake news. Räcker att plotta kurvan i 1 3 5 år för att se att Berkshire följer DJ mycket nära. Utom de sista 2 månaderna vilket förrycker resultatet så långt tillbaka. Sannolikt hans misslckade nya inhopp i flygbolag. Jag tror även hans nya inhopp i apple kommer att sluta i fiasko, men vi är inte där än. Någon som kan gissa hur många svindyra mobiler som sålts i världen sedan i mars?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in