2020-06-06, 09:58
Medlem
Lite varianter på knivblock:
https://www.evasolo.com/sv/kokken-sv/koksutrustning/knivblock/lutande/515290/

https://bagarenochkocken.se/koksknivar/knivblock/mannerstroms-knivblock/?gclid=Cj0KCQjw_ez2BRCyARIsAJfg-kuuT666WO7mUc0ppTH3_F5z40dIyciw7JJ9zlm06yBilFTTrkV O-p8aAnhREALw_wcB

https://www.jula.se/catalog/hem-och-hushall/koksartiklar/matlagning/knivar-och-knivblock/knivar-knivblock-002380/
Citera
2020-06-06, 09:58
Medlem
BiggusDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Nej, det var en rektangel i blodet på vardagsrumsgolvet som de inte kunnat identifiera vad den kom ifrån, det har spekulerats om dator eller ipad.

Jag gissar på en Playstation 4.
Citera
2020-06-06, 10:01
Medlem
Turphiees avatar
Jag tycker.mig även se en större diagonal text (eventuellt med ett hjärta i mitten) i avtrycket.
Jag är nog inne på samma spår som en annan, att det är något T har snickrat ihop i slöjden 2014. Typ en "I ❤️ rap" skylt eller nått annat fånigt
Citera
2020-06-06, 10:22
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
För mig ser det ut som 207C.

Okej. Jag ser fortfarande 2 0 7 4.

Tittar man på siffran 0 så är den inte riktigt så eliptisk som den borde vara kan jag tycka dvs så jämn som om den vore tryckt med maskin/skriven av maskin. Utan mera utav "manuellt" gjord så att säga.

Man ska nog tänka på att nu har vi olika tankar både om föremålet i sig självt och om siffror eller annat som vi tycker oss se. Bra med olika tankar tycker jag så kanske vi kommer något på spåren även om teknikerna säkert har ändå mera teorier förmodligen - men fler uppslag kan ju till slut mynna ut i vad det egentligen är för avtryck och varför hittar man inte föremålet i lägenheten?

Väldigt lätt att när man väl tycker sig kunna se något och en teori kommit till en - att man (jag, ni) fastnar vid det och inte kan se vad andra ser eller tror ... Man liksom befäster sitt egna och låser sig.

Med andra ord: Det blir Specsavers vid nästa löning för mig!
Senast redigerad av CS128 2020-06-06 kl. 10:27.
Citera
2020-06-06, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolletpelle
Har funderat på märket på golvet..
vad tror vi om en kylväska??
Måtten stämmer och det borde vara tryckta siffror under??
Ett utmärkt förslag. Frågan är om två ungdomar ens skulle äga en sådan. Inget man prioriterar som ständigt pank.
Citera
2020-06-06, 10:32
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Jag kan inte se det ni ser men om ni har rätt betyder det att siffrorna är spegelvända på det okända föremålet för att ha kunnat göra ett rättvänt avtryck på golvet. Tänk stämpel.

Jag tillhör de som ser avtryck från en skurhink som flyttats.
Bra iakttagelse, jag tycker mig också se 207...men visst kan det vara en synvilla. Man blir påverkad av att andra säger sig se något och om det vore siffror så är de isf spegelvända.
Tycker det där med en vit tvättkorg, den som Wilma hade i tvättstugan, är både möjligt och intressant.
Citera
2020-06-06, 10:34
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Din inställning till hur människors olika ursprung påverkar en människa har tydligt framgått i din historia av inlägg. I stället för att enbart posta rasism kan du diskutera det här enskilda fallet.
Jag är övertygad om att T är skyldig, men det betyder bara att det är fel i hans huvud. Det T förmodligen har gjort ska inte ”alla” män med kurdiskt eller annan tillhörighet i Mellanöstern skuldbeläggas för.
Att T flippat ur är hans skuld!

Bra svar på tal tycker jag - det är inget generellt beteende vare sig över kön eller etnicitet vem som begår brott och våld. Det är en enskild person som har gjort detta mot W och som inte är frisk eller i varje fall temporärt har varit i stor affekt och (troligtvis - det vet vi ej) haft/har någon psykisk störning.

Skulden är förövarens och enskild och ingen annans!
Citera
2020-06-06, 10:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bountmard
Det där avtrycket skulle inte kunna vara ett knivblock, eller knivställ? Googlade lite på olika varianter, men fick ingen klockren träff.
Och varför kom blodet igenom i mitten men inte på kanterna...?
Citera
2020-06-06, 10:38
Medlem
Parasolltrolls avatar
Är det någon som fick ut något av intresse från fredagens rättegång?
Citera
2020-06-06, 10:39
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ett utmärkt förslag. Frågan är om två ungdomar ens skulle äga en sådan. Inget man prioriterar som ständigt pank.

Finns det så små kylväskor ens? Men det kanske det gör? I min tanke är en kylväska större - men min egna (hårda) kylväska är ju inköpt för herrans många år sedan (ca 1990-tal) så de helt klart kan det finnas nättare saker idag. Min är tyvärr i källarförrådet just nu och den är absolut större - fast de som har kylväskor med liknande mått som föremålet kanske kan kolla hur de ser ut och om det finns siffror/bokstäver som kan ge avtryck?
Citera
2020-06-06, 10:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina
Kanske det.. Han har ju en kärlek för att löda 😂

Ja det kan det ju vara - en hemmagjord. Det skulle kanske kunna förklara siffror/tecken som inte är så tydliga och inte "perfekt" symetriska för t ex "siffran 0" tycker jag inte är perfekt gjord för att vara maskinellt utförd.

Vi ser ju också lite olika siffror/symboler/bokstäver - när jag läser i tråden. Men ETT är ju klart: Vi ser tydligen något - alla!
Citera
2020-06-06, 10:46
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnivStina

Wilma fick inte bo kvar hos systern som säkert fick säga till henne flera gånger att sluta gå och komma hem mitt i nätterna. Systern har ett litet barn som kanske vaknade av detta. Wilma lyssnade inte. Hon lyssnade på Tishko, så hon fick väl inte bo kvar eftersom att hon inte följde systerns regler

Tycker ändå det är anmärkningsvärt hur hennes anhöriga inte vill ha henne hos sig. För mig hade det inte spelat någon roll om min syster/dotter hade kommit och gått på nätter, varit i en destruktiv relation, osv osv, jag hade gjort precis allt för att hjälpa, och har också gjort med mina verkliga syskon. Hon var ju minderårig dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in