Citat:
Ursprungligen postat av
yessyy
Jag tror att W helst ville bo hemma hos sin mamma och bli omhändertagen som den 17-åring hon var. Hon hade inget val, blev ju tvingad till att "leka vuxen". T pushade henne till att hoppa av skolan så det verkar ju onekligen som att han ville ha henne hemma för att utföra hushållssysslor. Nu pratar du generellt om vad du anser om svenskar. I detta fallet så tycker jag inte att jag är förblindad angående det du skriver. Kvinnoförtryck, psykisk misshandel och usel kvinnosyn är precis vad som har pågått i lägenheten.
Jag tror inte hon blev tvingad till att "leka vuxen", hon ville. Jag tror inte heller att T skulle ha "pushat" för att hon skulle hoppa av skolan, hon var ju i konflikt med några andra elever, enligt kuratorn (som jag förövrigt anser tog de andras parti, känns lite oproffsigt enligt mig, men vi vet ju inte hela sanningen/händelsen).
Nej, T hade frågat på sitt jobb hemtjänsten om hon kunde jobba där, så jag tror inte att han ville ha henne hemma. Och hon hade jobbat någon tid på "Grillhuset", men vad som hände med det jobbet, vet vi inte.
Sedan var hon välkommen att bo hos pappa, farmor, A#lba, Ma#lin och Je#nny. Men W VILLE bo hos T.
Jag är helsvensk själv, men invandrare i mitt värdland. Jag skrev att svenskar generellt (inte du personligen) är förblindade av diverse åkommor i svallvågorna av Ingmar Bergmans alla psykologiska filmer.