2020-06-06, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det blir veldig spennende å se hva som kommer til mandag. Det lades opp til noe stort føles det som.

Tror du det kan være avsløringer rundt det de tror er nye bevis i hjemmet? Jeg tror det er fot tidlig, men nå får vi jo til og se trusselbrevet, og da må de vel ha noe som er viktig i alle fall.
Citera
2020-06-06, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det økenavnet, var det verre enn f.eks. "Idioten"?

Tipper alkisen i og med at det var 7 X-er i brevet fra Hedda, og hun ryktes å ha alkoholproblemer.
Citera
2020-06-06, 07:38
Medlem
När var det TH kontaktade polisen? Det tar ju tid att läsa igenom fem A4-sidor text och att leta AEH.

Tycker också det är konstigt att skriva ”vi har tagit din fru AEH”. Det är ju totalt överflödigt att precisera ”din hustru” när brevet ligger i hemmet. Fanns ju ingen annan Anne Elisabet där som kunde vara försvunnen, just därför tycker jag brevet känns riktat just till polisen.
Citera
2020-06-06, 07:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hei Minnimus
Hvem skulle evnt. ha kalt AEH an hustyrann? har ikke lest så mye i det siste, får se om jeg får lest mer i helgen. De 7 X-ene står for Lisbeth. Tror du virkelig en 70-år gammel mann og hans barn bruker skjellsord om en kvinne som AEH? Det er ingen normalt oppegående mennesker som gjør det. Nå blir det sagt veldig mye rart synes jeg.

Hun ble aldri 70. Men jeg vil tro at dette er tilbake i tid, på 90-tallet, når barna var yngre at de evt skulle ha fått denne beskjeden av TH. Tenkte først at det kunne være styggord som hore, ludder eller utro eller noe annet veldig stygt. Men etter litt, så tenkte jeg også at det kunne være "Lisbeth", altså at AE skulle bli nedverdiget ved at de ikke kalte henne for mamma, men Lisbeth. logisk at man ikke går rundt å kaller sin egen mor for ludder. "Hei ludder, jeg drar en tur på kiosken". Henger ikke på greip.
Som barn, så skjønte de nok ikke hvor alvorlig nedverdigende det måtte være for AE å ikke bli kalt for mamma lengre.
Citera
2020-06-06, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Det er en ting som jeg ikke får til å stemme med at GM er TH. Nemlig dette at han med en gang hadde pekt på RU overfor politiet. Dette hadde han ikke gjort dersom han hadde fått krypto-hjelp av denne fyren, og han trengte åpenbart hjelp med denne moneroen.

Vilket namn står RU för?
Citera
2020-06-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
När var det TH kontaktade polisen? Det tar ju tid att läsa igenom fem A4-sidor text och att leta AEH.

Tycker också det är konstigt att skriva ”vi har tagit din fru AEH”. Det är ju totalt överflödigt att precisera ”din hustru” när brevet ligger i hemmet. Fanns ju ingen annan Anne Elisabet där som kunde vara försvunnen, just därför tycker jag brevet känns riktat just till polisen.

För mig ger det intrycket att det ska verka mer formellt med "Vi har tagit din fru AEH",
som för att säga att de är utomstående.
För att försöka inge respekt pga formaliteten. Inte: "Vi har snott / lånat Lisbeth".
Citera
2020-06-06, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hun ble aldri 70. Men jeg vil tro at dette er tilbake i tid, på 90-tallet, når barna var yngre at de evt skulle ha fått denne beskjeden av TH. Tenkte først at det kunne være styggord som hore, ludder eller utro eller noe annet veldig stygt. Men etter litt, så tenkte jeg også at det kunne være "Lisbeth", altså at AE skulle bli nedverdiget ved at de ikke kalte henne for mamma, men Lisbeth. logisk at man ikke går rundt å kaller sin egen mor for ludder. "Hei ludder, jeg drar en tur på kiosken". Henger ikke på greip.
Som barn, så skjønte de nok ikke hvor alvorlig nedverdigende det måtte være for AE å ikke bli kalt for mamma lengre.

Vet det är bekräftat att de hade en ”kris” i äktenskapet på 90-talet. Att AEH var otrogen med THs bror är sagt här.
Finns det några andra spekulationer om vad äktenskapskrisen var?
(Låter ganska orimligt att de med brorn och AEH är sant, måste vara väldigt ovanligt)
Citera
2020-06-06, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Vet det är bekräftat att de hade en ”kris” i äktenskapet på 90-talet. Att AEH var otrogen med THs bror är sagt här.
Finns det några andra spekulationer om vad äktenskapskrisen var?
(Låter ganska orimligt att de med brorn och AEH är sant, måste vara väldigt ovanligt)

Man är knappast gift i 30 år utan en kris då och då.
Citera
2020-06-06, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
För mig ger det intrycket att det ska verka mer formellt med "Vi har tagit din fru AEH",
som för att säga att de är utomstående.
För att försöka inge respekt pga formaliteten. Inte: "Vi har snott / lånat Lisbeth".

Ja, det har du helt rätt i!
Citera
2020-06-06, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Reagerade också på det märkliga med att skriva "din fru", men drog inte den slutsatsen.

Även märkligt att insinuera att pengarna skulle vara viktigare för honom. Det talar närmast för att det är riktat mot TH, tänker jag.

Så mycket i detta som är svårt att förstå.
Citera
2020-06-06, 08:34
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Vilket namn står RU för?
J*an R*obin Ut*engen
Citera
2020-06-06, 08:59
Medlem
Bibss avatar
VG i dag tidlig:
"Tom Hagens kontakt med den angivelige motparten har vært langt mer omfattende enn det som hittil har vært kjent".

VG avslører det de vet om kryptokommunikasjonen. Regner med de har fått med seg at det er noen her på FB som har avslørt noe, og dermed publiserer de nå...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VbmKm6/spillet-med-de-angivelige-kidnapperne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in