2020-06-06, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Vitryssland, Brasilien och Nicaragua t ex.

Aah... De väldigt få "Mönstermedborgarna" alltså.. Som gjorde absolut inget mot Corona, precis som vi. Ja, för litet urval för att jämföra ngt annat än åtgärderna. Men det kan vi ju säga ngt om....

😱😱😱😱 Fy fasen, Brasilien är något av det värsta och mest hjärtekrossande jag sett, när borgmästaren var tvungen att skicka ett internationellt SOS, pga sina massgravar han var fast med, som presidenten inte verkade bry sig om....

Vi är väl endast snäppet bättre än Brasilien, då vi är lite rikare slipper vi massgravar, trots våra icke-åtgärder. Det tråkiga är att vi alltid kommer likställas med psykopaten Bolsonaro. Jag vill inte likställas med sådan galenskap,men jag kommer att göra det, pga det här skitlandets agerande...

Förhoppningsvis kanske Norge har förbarmande i sin asylansökan.. om jag testar mig.
Citera
2020-06-06, 04:15
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Kritiskt tänkande behöver inte leda till att man drabbas av panik. Enda jag är lite orolig för är att mina äldre föräldrar och släktingar ska få covid.

Jag går inte ut mycket men jag vill det. Detta för att jag aldrig blivit riktigt frisk från den sjukhussmitta jag fick. Som kan vara covid. Börjar känna mig lite bättre. När jag är helt frisk kommer jag gå ut massor och ta igen det jag missat. Men jag ville inte smitta folk.

Och jag har svårt att hålla vikten, går ner i vikt fast jag inte vill.

Givetvis är man rädda om sina föräldrar och nära. Man ska också förstås visa hänsyn till alla genom att hålla distans men världen måste fortsätta snurra obönhörligen. Rädsla får inte lamslå oss, bara det jag vill säga egentligen. Sköt om dig och hoppas du frisknar i!
Citera
2020-06-06, 04:27
Medlem
[quote=Moentos|71844576]Nej det bliver også frarådet her, men der er heldigvis personer i nøglepositioner (for eksempel frisører)

som på eget initiativ selv kan finde ud af at anvende munskydd.

Det ville selvklart være et smittebremsende tiltag at anbefale munskydd, men da vi har haft et lockdown og folk har lært sig, og været gode til at holde afstand og benytte håndsprit eller håndvask har det tydeligvis tilnærmelsesvis kunne frembringe den smittebariere som munskydd ellers ville kunne etablere.

Nu skal man tage i betragtning at Danmark var ligeså dårligt forberedt, hvad angår lagre af munskydd, håndsprit og lignende som Sverige.

Desuden kan det ikke udelukkes at Sundhedsstyrelsen dermed, hvis de ikke var blevet stoppet politisk af regeringen, ville have anbefalet flokimunitet, og i den forbindelse ville frarådning af munskydd passe fint - dels fordi der ingen lagre var og dels fordi det ville passe godt til flokimunitetsteorien.

Nu blev munskydd vel så hovedsageligt frarådet fordi der ingen lagre var og man dermed undgik bebrejdelser for ikke at have passende lagre.

Men tag endeligt ikke fejl - det er hovedsageligt regeringens fortjeneste og ikke sundhedsstyrelsens fortjen5este at Danmark har så forholdsvist få corona dødsfald, og ingen overdødelighed

Har ni lyckats bättre än Sverige att klara av detta virus?
Senast redigerad av Trxhobit 2020-06-06 kl. 04:31.
Citera
2020-06-06, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Har ni lyckats bättre än Sverige att klara av detta virus?

Klart dom lyckats bättre än Sverige. Det har ALLA länder i hela världen, undantaget kanske 4-5 stycken som kanske kan sägas vara ungefär lika dåliga.
Citera
2020-06-06, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Klart dom lyckats bättre än Sverige. Det har ALLA länder i hela världen, undantaget kanske 4-5 stycken som kanske kan sägas vara ungefär lika dåliga.
Som vanligt Sveriges fel för allt ont i världen....
Senast redigerad av Trxhobit 2020-06-06 kl. 05:12.
Citera
2020-06-06, 05:01
Medlem
Citat:
Ja! Du har tagit en del av min text och gjort din grej! Men vad trött jag blir på er alla här! Alla i denna tråd verkar sakna total förmåga till kritiskt tänkande och vara helt PK mot Sverige i största mening. Jag är uppriktigt besviken. Ni gillar egentligen bara er själva tror jag och vara PK. Men snart flyger Lufthansa över er eller SAS? Och då undrar ni i holken. Men va fan hände?
Citera
2020-06-06, 05:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Början på ett krig - ja man kan ju hoppas vi tänkt till nu ..och att vi inte kommer klara oss ur allting och gå oberörd.

Tänk om corona varit rysk invasion och vi haft 24 timmar på oss

"vi försvarar oss till sista kulan, håll gränsen".

Och ingen mobiliserar.

Och ingen kontrollerar att ingen mobiliserats.

Sverige har tur som aldrig haft krig, Norge och Danmark skötte sig ungefär som sverige i andra världskriget.

Finland excellerade.
Citera
2020-06-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
Då andelen som får symtom är densamma så stämmer R-värdet.
Ja det har du nog rätt i. Fel av mig!

Det är letaliteten som bli fel med felaktiga värden på smittade.
Citera
2020-06-06, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men det är ju mest p.g.a. att vi i väst misslyckats. Varken Taiwan, Hong Kong eller ens Indien är särskilt hårt drabbade.

De enda som är drabbade är USA och Europa som utgör Kinas viktigaste marknader.

Som sagt, de jävla ärthjärnorna till kineser valde fel virus.

Taiwan är en ö med hård kontroll.

Hong Kong lärde sig efter Hong Kong influensan.

Indien gick ut tidigt och sa att viruset är manipulerat, finns strängar av HIV i det.
Dom har behandlat tidiga symptom med HIV medicin.
Verkar fungera superbra.
Citera
2020-06-06, 05:18
Medlem
Citat:
Nej det är inte så säkert. Andra länders siffror för överdödlighet visar att deras statistik ger allt för låga siffror för avlidna i covid-19. Åtminstone enligt en artikel i DN: https://www.dn.se/nyheter/haltande-jamforelser-av-dodstal-kan-sla-mot-synen-pa-sveriges-strategi/
Citera
2020-06-06, 05:32
Medlem
arbetets avatar
Ni har väl alla sett Lena Hallengren peka med hela handen att nu minsann ska hela Sveriges befolkning testas och det gratis. Glöm det! Det hjälper inte att man kastar x antal miljarder på problemet. Det kommer att dröja länge innan flera av regionerna kommer upp i några större siffror på det området. Många kommer fortfarande att nekas provtagning. Återigen ett ljug från vår Regering (video):

https://www.svtplay.se/video/25370183/rapport/rapport-5-juni-23-00?start=auto

Börjar förstå varför Harriet Wallberg slutade som samordnare.
Senast redigerad av arbetet 2020-06-06 kl. 05:34.
Citera
2020-06-06, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tänk om corona varit rysk invasion och vi haft 24 timmar på oss

"vi försvarar oss till sista kulan, håll gränsen".

Och ingen mobiliserar.

Och ingen kontrollerar att ingen mobiliserats.

Sverige har tur som aldrig haft krig, Norge och Danmark skötte sig ungefär som sverige i andra världskriget.

Finland excellerade.
Sverige har haft krig och en hel del av det. Men inte de senaste + 100 åren tack och lov. Många svenskar har dött i krig men vi kanske har fått vår dos av det historiskt sätt. Nu kämpar vi liksom världen mot ett virus men över det ska vi också vinna. Sverige saknar tyvärr självkänsla och förstår inte sitt eget värde. Vi måste bli stolta över vår nation och inse att det inte är något fel liksom alla andra länder känner så för sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in