2020-06-06, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk for informasjon! Kan du og Sjakkmatt tipse politiet i tilfelle det som dere har funnet ut er ting som politiet ikke har funnet ut?

Det tolkes som meldinger fra Kripos, sånn jeg forstår det
Citera
2020-06-06, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Det tolkes som meldinger fra Kripos, sånn jeg forstår det
Takk :-) Jeg forstår. Men det var nevnt en mulig GM2 som kanskje sendte bitcoin-beskjeder til kryptoGM i et tidligere innlegg (hvis jeg forsto rett).
Citera
2020-06-06, 02:44
Medlem
Første overføring av 0.0007 btc til mottakerens adresse skjer 10.11.2018 fra en adresse som begynner med 1DA... og den adresse ble opprettet den 10.7.2018 og ble fundet med btc via Huobi. Yess.

(funding adresse er bl.a. 1LhjbdD7N2Tw1hkodoiMRzbCtymGKhYVPZ og med walletexplorer.com kan man lett sjekke at der er Huobi, og politiet fant ut at denne transaksjonen, i juli, kunne tilbakeføres til en epostadresse av en fyr fra Sørlandet. Se også https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/505d4m/nye-detaljer-slik-var-kontakten-med-motparten ; KuCoin forbindelsen har jeg ikke funnet fram til enda).

Synes det er tøff å ha knekket kryptosporet og fått fram mye som ikke har vært i media.
Citera
2020-06-06, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Første overføring av 0.0007 btc til mottakerens adresse skjer 10.11.2018 fra en adresse som begynner med 1DA... og den adresse ble opprettet den 10.7.2018 og ble fundet med btc via Huobi. Yess.

(funding adresse er bl.a. 1LhjbdD7N2Tw1hkodoiMRzbCtymGKhYVPZ og med walletexplorer.com kan man lett sjekke at der er Huobi, og politiet fant ut at denne transaksjonen, i juli, kunne tilbakeføres til en epostadresse av en fyr fra Sørlandet. Se også https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/505d4m/nye-detaljer-slik-var-kontakten-med-motparten ; KuCoin forbindelsen har jeg ikke funnet fram til enda).

Synes det er tøff å ha knekket kryptosporet og fått fram mye som ikke har vært i media.

Ja, veldig spennende! - det må være et kick - Godt jobba! og takk som deler

Kan det tenkes du kom Mottaker i forkjøpet der? altså at kodene - som ser ut som koder + instrukser/nøkkel - kan ha blitt oversett eller misforstått? Eller er det helt utenkelig? -spør for en venn ☺️🙈

Tenker på alt av pressekonferanser og henvendelser fra (familens) advokat på norsk og engelsk - og senere bekreftelse på at mottaker forstår norsk fra samme advokat - kan Kripos ha vært for avanserte og kløktige for motparten? Ikke bare ignorert
Senast redigerad av Djeveldottir 2020-06-06 kl. 03:00. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-06, 02:55
Medlem
Citat:
Takk :-) Jeg forstår. Men det var nevnt en mulig GM2 som kanskje sendte bitcoin-beskjeder til kryptoGM i et tidligere innlegg (hvis jeg forsto rett).

Ja, politiet vet, garantert. Spørsmålet er om media vet

Man kan lure hvorfor de overføringer til 0.0007 btc stoppet opp etter 16.1.2019. Kanskje fordi politiet hadde gått ut i offentligheten og det ble tydelig at kommunikasjon foregikk via btc. Kanskje de ville ikke ta mere risiko. Eller disse overføringer var et tegn at aeh var i live, og så kan man regne ut når det var over og ut... Det blir spekulasjoner for tiden.
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-06 kl. 02:57.
Citera
2020-06-06, 03:01
Medlem
Citat:
Ahhh, dette likte jeg!!!

Overføring 14.12.2018 av 0.0007 BTC fra 3e part adressen 1PL... har også en hemmelig melding, og fy fæn det tatt meg litt å skjønne det, den er (på hex) 0000cee0000face0000ae00000

SEE FACE AE

WTF. Jeg får frysninger.
Det har blitt sendt 3 meldinger til kryptogjerningsmannens mottaker konto med hemmelige meldinger i transaksjonen, alle fra adresser i form 1J1... og 1PL... Skal se på mld 3, den var også kryptisk. Jeg tror kripos kan stå bak disse
Spennende! Det er fint at du og Sjakkmatt deler
Ser du også om KryptoGM har svart på den SEE FACE AE-meldingen eller om han eventuelt har kommunisert tilbake til den som sendte SEE FACE AE på ett eller flere tidspunkt?
Hvor mange forskjellige har dere funnet som kommuniserer med KryptoGM?
Citera
2020-06-06, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Denne likte jeg fra VG:

"Politiet ønsket at TH skulle holde pressekonferanse, sende epost til motparten og så sende penger. Dette skjønte ikke TH noe av og han ville forhandle i det stille" Skulle likt å se den pressekonferansen

Virker også som han vil forhandle ned(?) prisen, fordi kidnapperne bommet da de skrev at 4 prosent av hans totalte formue var 90 mill, ifølge TH

Edit: Skulle jeg også ha likt å se.

Citat:

Applaus ! Du er flink.

Dere som har funnet ut av bitcoin-kommunikasjonen til Motparten ... er det mulig at Motparten sin Wallet og TH sin Wallet er eid av én og samme person, TH selv?

Og så, hva med bitcoin-meldingen TH sendte 29. mai. Hva betyr avsløringen for eventuelle svar fra AntattMotpart.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-06 kl. 03:06. Anledning: Edit
Citera
2020-06-06, 03:17
Medlem
Citat:
Ja Men det meste av de "svenske" ordene i brevet er vel bare ord der e er byttet ut med a og en ekstra l er tilføyd i ord som til. Det finnes feks ikke svenske ord som och i brevet.

Apropos och: forfatteren har stålkontroll på bruken av og/å..
Citera
2020-06-06, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dere som har funnet ut av bitcoin-kommunikasjonen til Motparten ... er det mulig at Motparten sin Wallet og TH sin Wallet er eid av én og samme person, TH selv?
Og så, hva med bitcoin-meldingen TH sendte 29. mai. Hva betyr avsløringen for eventuelle svar fra AntattMotpart.

Jeg avventer hva @sjakkmatt kommer med, ettersom han/hun fant fram til samme mottakeradresse, noe jeg synes er i overkant clever, selv om jeg nå ser at nå det var faktisk lett etter jeg postet størstedelen av adressen.

Det er noen ting som ikke henger helt på grep, og det er hvilken adresse GM brukte å sende mld til TH, ifølge VG den 10.11.2018 og den 13.11.2018 eller like etter det og flere ganger samme melding som 10.11.2018 («Dårlig tid, fort eller hun vil dø»)

Men det har aldri gått ut noe btc fra mottakerkonto, og heller har det ikke vært innkommende aktivitet på de adresser jeg tilskriver TH. Så der er det fortsatt en missing link. Så det må være noen flere adresser vi må klare å finne ut av... Hmmm.
Citera
2020-06-06, 03:22
Medlem
Citat:
Ja, politiet vet, garantert. Spørsmålet er om media vet

Man kan lure hvorfor de overføringer til 0.0007 btc stoppet opp etter 16.1.2019. Kanskje fordi politiet hadde gått ut i offentligheten og det ble tydelig at kommunikasjon foregikk via btc. Kanskje de ville ikke ta mere risiko. Eller disse overføringer var et tegn at aeh var i live, og så kan man regne ut når det var over og ut... Det blir spekulasjoner for tiden.
Takk for svar!

KryptoGM hadde jo fra starten valgt en plattform som ikke egnet seg for kommunikasjon, forhandlinger og sending av livsbevis. Så jeg har vanskelig for å tro at GM hadde planer om å slippe AE fri og at AE var i live de første ukene. Men vi vet jo ikke.
Citera
2020-06-06, 03:22
Medlem
Jeg føler meg dum. Forstår ingenting av dette kryptovaluta greiene noen her har funnet ut av. Var som å lese gresk..

Kan noen forklare det på en veldig forenklet måte i korte trekk??
Citera
2020-06-06, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djeveldottir
Apropos och: forfatteren har stålkontroll på bruken av og/å..
Forfatteren er ganske sikkert norsk og/eller er veldig god i norsk språk ja

Fra et annet forum:

"Jeg jobber som lærer i norsk som andrespråk, og har gjort det nå i flere år. Og jeg skjønner ikke at de har kommet frem til at brevet er skrevet av noen fra et land utenfor Skandinavia! Feilene som er skrevet er ikke vanlige feil innlærerne gjør. Det er feks. unormalt at de har slike feil på enkel og dobbel konsonant, endinger, tall, kjønn. Enkle ord er skrevet feil, men vanskelige er skrevet riktig. Det som er mest avslørende er alt det som er riktig. Man har ikke riktig ordstilling i leddsetning, riktig bruk av intetkjønn, og så i tillegg masse feil på enkel/dobbeltkonsonant. Det henger ikke på greip, og ligner ikke på noe av det som blir produsert av folk som lærer norsk. Det er veldig mye som er riktig i det brevet, som det ikke er vanlig å få til før de har lært norsk lenge (eller har norsk som morsmål). Jeg mener det er helt tydelig at noen har jobbet godt og lenge med å legge inn konskvente skrivefeil her. Men det som er riktig avslører at dette er en person som egentlig kan norsk veldig godt. "

"Jeg tror at den som har skrevet brevet har tilbrakt tid i Sverige. Og har bodd lenge I østeuropa. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in