2020-06-06, 01:10
Medlem
Swan65s avatar
Är det någon som vågar sig utomhus på denna tråd? Många som jobbar hemifrån osv? Personligen känns det som att 90% av tråden består av livrädda tjockisar faktiskt
Citera
2020-06-06, 01:10
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blodgruppsf%C3%B6rdelningHär finns en blodgruppsfördelning världen över för den som är intresserad
Om det nu stämmer att blodgrupp 0+ skulle klara sig bättre,..borde nästan inga chilenare drabbas som ligger på ca 85% med blodgrupp 0+
Citera
2020-06-06, 01:12
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Berätta , varför stängs då restauranger ?
Sitter du och argumenterar när du inte ens läst reglerna?

Det är för att de, till skillnad från matbutiker och andra butiker, omfattas av de regler som Folkhälsomyndigheten gått ut med, och som stöds av smittskyddsförordningen.

Citat:
Restauranger, barer, caféer, skolmatsalar, personalmatsalar, catering*verksamhet, nattklubbar och andra verksamheter som serverar mat eller dryck till sina gäster.

Det är alltså 100% tillåtet att stå och trängas inne på GeKås.
Citera
2020-06-06, 01:17
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
https://sv.wikipedia.org/wiki/Blodgruppsf%C3%B6rdelningHär finns en blodgruppsfördelning världen över för den som är intresserad
Om det nu stämmer att blodgrupp 0+ skulle klara sig bättre,..borde nästan inga chilenare drabbas som ligger på ca 85% med blodgrupp 0+
Varför inte?
Skillnaden var ju så liten att den är ointressant för individen.
Citera
2020-06-06, 01:18
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Är det någon som vågar sig utomhus på denna tråd? Många som jobbar hemifrån osv? Personligen känns det som att 90% av tråden består av livrädda tjockisar faktiskt

Kritiskt tänkande behöver inte leda till att man drabbas av panik. Enda jag är lite orolig för är att mina äldre föräldrar och släktingar ska få covid.

Jag går inte ut mycket men jag vill det. Detta för att jag aldrig blivit riktigt frisk från den sjukhussmitta jag fick. Som kan vara covid. Börjar känna mig lite bättre. När jag är helt frisk kommer jag gå ut massor och ta igen det jag missat. Men jag ville inte smitta folk.

Och jag har svårt att hålla vikten, går ner i vikt fast jag inte vill.
Citera
2020-06-06, 01:19
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Spanien gick från tusentals nya fall och några 100 döda per dag till att plötsligt börja rapportera några enstaka nya fall och 1-2 döda per dag.

Det känns ganska otroligt att i princip all smitta och dödsfall i Spanien bara plötsligt skulle upphöra från ena dagen till nästa och helt utan en sakta avtagande trend under ett antal dagar eller veckor.

Har Spanien börjat med "kinesisk rapportering"?

De har tydligen ändrat till att rapportera det totala varje vecka istället för varje dag: https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/spanska-beslutet-bakom-de-falska-dodssiffrorna/
Citera
2020-06-06, 01:20
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
...

Jag håller med dig om att Tegnell bär det primära ansvaret för att ha rekommenderat en felaktig strategi. Politikerna har ansvar för att de låtit sig ledas in på fel väg. Man borde dock kunna kräva mer klokskap av politikerna, anser jag.

...
Det finns en anledning till att vi väljer politiker - och det är för att de ska styra och administrera landet. De utser sen i sin tur sina rådgivare.
De har valt att förlita sig på AT, och av den anledningen anser jag att det yttersta ansvaret vilar på dem.

Missköts ett företag så kickar styrelsen VD, och det kan också vara så att ägarna avsätter styrelsen.
Sverige ägs av folket och har valt de sittande politikerna att styra landet. Dessa har sen (informellt) utsett AT till projektledare för pandemibekämpnimgen (VD torde GD Johan Carlsson vara ...).
Citera
2020-06-06, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
De flesta länder där O är dominerande har också haft färre allvarliga fall och döda. Thailand är ett exempel. Storbrittannien har samma mix som vi. Däremot har Irland högre andel O. Inte hört att Irland drabbatas speciellt hårt. Däremot har ju Storbrittannien drabbats hårt.

Norge har 47% med blodgrupp A, har gått ganska bra för dom...
Citera
2020-06-06, 01:24
Medlem
RobbyRob44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vad är det för kontaminerat vaccin? Om du menar svininfluensavaccinet som Tegnell lurade på oss så var det ett undantag mot säsongsinfluensavaccinet. Min salige mormor strök med då pga det. Min gamla far tar det årliga, han är aldrig sjuk. Förutom i år då, när jag var sjuk i 5 veckor, medan han klarade sig med en, kanske corona?

Läkemedelsbolagen har inte samma skyldigheter att säkerhets-testa så kallade vacciner som vanliga läkemedel. Vanliga läkemedel måste genomgå ett rigoröst testande under flera år som kostar miljarder kronor medan Vacciner kan släppas direkt utan något test då vaccin undantogs från vanlig läkemedelstestning eftersom USA:s krigsmakt (1907) eventuellt snabbt behövde kunna tillverka ett "vaccin" om USA blev anfallet av tex Ryssland.
Senast redigerad av RobbyRob44 2020-06-06 kl. 01:26.
Citera
2020-06-06, 01:26
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
finns det nån hemsida man kan få exakta svar på var man kan åka som svensk?
Tror att länder som mot förmodan skulle tillåta svenskar skulle bli rödlistade av resterande länder. Så räkna med att vi inte kommer att vara välkomna någonstans.
Möjligen Vitryssland där corona inte finns och Nordkorea, Nordkorea blir svårare att komma in i då man måste resa via Kina.

Eftersom vitrysslands president rekommenderar bastu, vodka och ishockey som botemedel mot Corona så kan det bli ett gott substitut till att resa till Finland, inte helt dåligt ändå. Ha en trevlig semester i sommar nu!
Citera
2020-06-06, 01:32
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Tråden handlar om Corona.

Just sayin'

Du får starta en egen tråd om influensa.
Corona är en sorts influensa...just sayin
Citat:
Fox News medical contributor Dr. Nicole Saphier told "Your World" Wednesday that getting a flu shot can help fight the coronavirus pandemic in the future, even if the shot does not vaccinate against that particular contagion.

https://www.foxnews.com/media/dr-nicole-saphier-flu-shot-coronavirus-pandemic
Citera
2020-06-06, 01:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Den skillnaden tror jag är mera minimal.

Man sliter nog i sjukvården, det är nog ett högt tryck. Det är bara att tänka på alla andra sjuka, icke-corona patienter som fått bli hemma istället för att vårdats på sjukhuset, uppskjutna operationer.

Men är det sjukvårdens/sjukhuset som orsakat det ?

Om ett sjukhus har personal och 200 sängar.., då klarar man inte 250 patienter.., i månader..

Nej, det är regeringens fel. De har haft lång, lång tid på sig att agera men de gör inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in