2020-06-05, 23:44
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Det var dessutom ett handavtryck. Alla fingeravtryck som gått varit klara nog att plocka fram avtryck av, är Tishkos. De som inte gått att identifiera, har varit så suddiga att det inte uteslutit T och heller inte nån annan. Handavtrycken var för suddiga för att utläsa från vem den kom ifrån, men inte heller det utesluter T, just pga att de var "oläsbara".

Det är en märklig övertolkning Rämsel gör där. Avtrycken går att se, påstår hon och därför ska man finna vem utöver T som avsatt dem. Men NFC anser att de inte är användbara och att de därför inte kan påstås vara Ts avtryck. Det betyder inte att de är någon annans.
Citera
2020-06-05, 23:45
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ser verkligen märkligt ut men kan det vara kameran som förvränger vår bild, är det bara nederdelen av draperiet som korvat sig ?

Tror inte det, det ser ut som två stk av något, det är ju et mellanrum så man ser golvet imellan dom?
Citera
2020-06-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Tror också föremålet är flyttat.

Ser också 2074.
Föremålet har glidit, helt klart. Men några siffror ser då inte jag. Frågan är vad de siffrorna kan betyda.
Citera
2020-06-05, 23:46
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Tänk nu på att bilden är roterad, upp och ner i denna redigerade bild.

Jag upplever den som rektangulär där långsidorna är lika långa (22-24cm var någon snäll och mätte upp på ett ungefär). Kortsidorna också lika långa, storlek vet jag inte (max 18cm kan jag tro).

Det ser ut som att föremålet blivit sjuvat i blodet.

De siffrorna jag ser är ”2074”.

Jag skrev fel, menade parallelogram, och då är det ett symmetriskt föremål där långsidorna är lika långa och kortsidorna lika långa. Det är som en sned rektangel. Ja, det ser ut att ha blivit flyttat på i blodet. Jag har tyvärr svårt att se siffrorna ni pratar om.
Citera
2020-06-05, 23:47
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Ser verkligen märkligt ut men kan det vara kameran som förvränger vår bild, är det bara nederdelen av draperiet som korvat sig ?

Undrar om det är skit från avloppen (dusch eller toalett)?
Citera
2020-06-05, 23:47
Medlem
Citat:
Därför att domaren tog upp det antagligen. Då går fantasin igång. Och jag tror att man inte var tydlig i redovisningen så det blev missförstånd.

Hmm Okej. Åter igen tack för svar.
Citera
2020-06-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Jag skrev fel, menade parallelogram, och då är det ett symmetriskt föremål där långsidorna är lika långa och kortsidorna lika långa. Det är som en sned rektangel. Ja, det ser ut att ha blivit flyttat på i blodet. Jag har tyvärr svårt att se siffrorna ni pratar om.
Menar du en romb? Jag ser inte det så. Men du kan helt klart ha rätt för det. Föremålet har glidit så ögat kan ju bli lurat.
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Tror också föremålet är flyttat.

Ser också 2074.

Va? Då ser jag alltså inte så dåligt ... eller så gör vi det bägge

Märklig form i varje fall på föremålet. Och varför ser man siffror i det inringade området - men inte i det andra asymetriska området?

Kan man tänka att området upptill var föremålet först dvs steg 1, flyttades ner dvs steg 2 och det blev märken med siffror som syns och som steg nummer tre att det lyfts?
Senast redigerad av CS128 2020-06-05 kl. 23:51.
Citera
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Föremålet har glidit, helt klart. Men några siffror ser då inte jag. Frågan är vad de siffrorna kan betyda.

Absolut.

Såg inte heller siffrorna förrän de blev inringade. Jadu... jag får nog sova på den saken.
Citera
2020-06-05, 23:49
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy

Att det ser snett ut har nog med vinkeln på bilden å göra.

Jag såg inte heller siffrorna förrän de blev inringade. Zooma. De är i ljusare färg.
Citera
2020-06-05, 23:52
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Va? Då ser jag alltså inte så dåligt ... eller så gör vi det bägge

Märklig form i varje fall på föremålet. Och varför ser man siffror i det inringade området - men inte i det andra asymetriska området?

Hahahaa dags att gå till specsavers 😉

Nu är den redigerade bilden med ringen runt siffrorna kraftigt redigerad, samt upp och ner.

Jag upplever formen som långsidorna lika långa och kortsidorna lika långa. Det är vinkeln på bilden som gör att det ser lite knasigt ut.

Vet inte. Men det är mycket märkligt att siffrorna är så tydligt framträdande som de är. Som du säger, varför syns inget annat?
Citera
2020-06-05, 23:56
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Hahahaa dags att gå till specsavers 😉

Nu är den redigerade bilden med ringen runt siffrorna kraftigt redigerad, samt upp och ner.

Jag upplever formen som långsidorna lika långa och kortsidorna lika långa. Det är vinkeln på bilden som gör att det ser lite knasigt ut.

Vet inte. Men det är mycket märkligt att siffrorna är så tydligt framträdande som de är. Som du säger, varför syns inget annat?

Okej - ja inte vet jag. Varför är bilden upp och ner? Skulle man kanske ta en tur till Specsavers iaf?

Nu är det nog dags för bingen för mig, blev lite snurrigt nu kan jag tycka!

Vi får klura på saken ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in