2020-06-05, 23:30
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vad det än är så ser det...obehagligt ut

Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Men fyfan... ser helvidrigt ut! Ser ut som om det har dun på sig typ ? Skulle kunna vara ett sönderskuret kuddfodral, fast lite mer fancy, ännu en prydnadskudde ?

Jättevidrigt! Kunde varit en tråd från en mopp el något, fast det står inget om det? Kan se ut som et revben med dun/hår också...? Usch!
Senast redigerad av WinnieSeila 2020-06-05 kl. 23:32.
Citera
2020-06-05, 23:30
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi är nog ett par som föreslagit det. Bl a jag. De har inte återfunnit det som gjort märket i golvet bredvid klappstolen. En skurhink är för stor egentligen för det avtrycket. Dessutom är den inte rent fyrkantig eller rent rektangulär. Ena långsidan är längre än motsvarande sida. Det står inte heller nånstans i fupen att man inte hittat en skurhink.

Däremot kan jag märka att det saknas en mopp. Farfar sa att en mopp och hink stod bland Wilmas saker när han var uppe i lägenheten. Men nån mopp har åtminstone jag inte lyckats hitta på bilderna. I den blå hinken i badrummet fanns rent vatten i, men ingen mopp. Troligen väldigt blodig så han var tvungen att göra sig av med den.

Det ser ut som ett parallellogram va? Iallafall här https://forumbilder.com/i/r55e. Jag tycker att långsidorna ser lika långa ut, kanske finns andra bilder där man kan se det som du skriver, jag har inte tittat så noga. Ja, det låter troligt att han gjort sig av med moppen.
Senast redigerad av yessyy 2020-06-05 kl. 23:40.
Citera
2020-06-05, 23:32
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Betänk nu också att båda långsidorna är inte lika långa. Den är alltså inte jämn kvadratiskt sett, eller rektangulärt. Ena långsidan är längre än motsvarande långsida. Och kortsidorna är lite lätt sneda. Som jag skrivit innan idag, det är inte några 90-gradersvinklar.

Om långsidorna inte är lika långa och kortsidorna är lätt sneda och relativt litet i storlek - så lär det ju inte vara vare sig en laptop eller skurhink eller skärbräda, för de är inte asymetriska.
Citera
2020-06-05, 23:33
Medlem
Finns det teorier om vems de andra fingeravtrycken tillhör? (På foliet)
Citera
2020-06-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Om långsidorna inte är lika långa och kortsidorna är lätt sneda och relativt litet i storlek - så lär det ju inte vara vare sig en laptop eller skurhink eller skärbräda, för de är inte asymetriska.
Exakt så. Jag har suttit och hållit upp mina händer ett bra tag nu, och vinklat dom lätt utåt. Och jag begriper inte vad det kan vara för något som skulle se ut så där. Och jag tror att om vi fått reda på vad som gjorde avtrycket så skulle vi bara säga jahaaaaaa! Och inte begripit att vi inte tänkt på det.
Citera
2020-06-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Finns det teorier om vems de andra fingeravtrycken tillhör? (På foliet)
Nej. Det var dessutom ett handavtryck. Alla fingeravtryck som gått varit klara nog att plocka fram avtryck av, är Tishkos. De som inte gått att identifiera, har varit så suddiga att det inte uteslutit T och heller inte nån annan. Handavtrycken var för suddiga för att utläsa från vem den kom ifrån, men inte heller det utesluter T, just pga att de var "oläsbara".
Citera
2020-06-05, 23:40
Medlem
Citat:
Nej. Det var dessutom ett handavtryck. Alla fingeravtryck som gått varit klara nog att plocka fram avtryck av, är Tishkos. De som inte gått att identifiera, har varit så suddiga att det inte uteslutit T och heller inte nån annan. Handavtrycken var för suddiga för att utläsa från vem den kom ifrån, men inte heller det utesluter T, just pga att de var "oläsbara".

Tack så mycket att du tog dig tid att svara. Då förstår jag inte alls varför media skriver om detta som att det vore “fingeravtryck från en annan person”.
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Jag undrar vad som finns i hörnet vid duschdraperiet på bild 78, sidotal 251 i fup? Vet inte om ngn har kommenterat detta förut, ber i så fall om ursäkt.
Zoomade inn: https://forumfiles.com/Z6J3Y64dof/95E24E42-63F5-461B-83D1-6308000ED97B_png
Ser verkligen märkligt ut men kan det vara kameran som förvränger vår bild, är det bara nederdelen av draperiet som korvat sig ?
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Exakt så. Jag har suttit och hållit upp mina händer ett bra tag nu, och vinklat dom lätt utåt. Och jag begriper inte vad det kan vara för något som skulle se ut så där. Och jag tror att om vi fått reda på vad som gjorde avtrycket så skulle vi bara säga jahaaaaaa! Och inte begripit att vi inte tänkt på det.

Som jag uppfattar det så har föremålet i varje fall flyttats. Det är ju 2 st avtryck som jag ser det av samma sak.

Inringat med rött verkar ju vara siffror - de som ni pratar om? Jag måste nog gå till en optiker och byta glasögon men jag tycker mig se: 2 0 7 4 ... fast ihop. Fast näää - jag ser säkert helt galet fel
Citera
2020-06-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Tack så mycket att du tog dig tid att svara. Då förstår jag inte alls varför media skriver om detta som att det vore “fingeravtryck från en annan person”.
Därför att domaren tog upp det antagligen. Då går fantasin igång. Och jag tror att man inte var tydlig i redovisningen så det blev missförstånd.
Citera
2020-06-05, 23:43
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Det ser ut som en romb va? Iallafall här https://forumbilder.com/i/r55e. Jag tycker att långsidorna ser lika långa ut, kanske finns andra bilder där man kan se det som du skriver, jag har inte tittat så noga. Ja, det låter troligt att han gjort sig av med moppen.

Tänk nu på att bilden är roterad, upp och ner i denna redigerade bild.

Jag upplever den som rektangulär där långsidorna är lika långa (22-24cm var någon snäll och mätte upp på ett ungefär). Kortsidorna också lika långa, storlek vet jag inte (max 18cm kan jag tro).

Det ser ut som att föremålet blivit sjuvat i blodet.

De siffrorna jag ser är ”2074”.
Citera
2020-06-05, 23:44
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Som jag uppfattar det så har föremålet i varje fall flyttats. Det är ju 2 st avtryck som jag ser det av samma sak.

Inringat med rött verkar ju vara siffror - de som ni pratar om? Jag måste nog gå till en optiker och byta glasögon men jag tycker mig se: 2 0 7 4 ... fast ihop. Fast näää - jag ser säkert helt galet fel

Tror också föremålet är flyttat.

Ser också 2074.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in