2020-06-05, 22:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Det är så det är, han är en svag president utan makt. Det är väl vad hans kritiker har sagt hela tiden. Nu har han lämnat coronafrågan för den är så tradig för honom. Han vägrade svara på reportrarnas frågor.
Jag tycker han svarar bra på frågorna. Men Keyleigh svarar bättre så hon får sköta den biten, som alla pressekreterare genom tiderna. Trump har annat att göra, än att svara på frågor från Fake News.
Citera
2020-06-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag tycker han svarar bra på frågorna. Men Keyleigh svarar bättre så hon får sköta den biten, som alla pressekreterare genom tiderna. Trump har annat att göra, än att svara på frågor från Fake News.

Uttalar sig verkligen McEneny å Dr Faucis vägnar. Det var något nytt.

Folk vill veta hur det ser ut i landet och vem vore bättre att tala om de som de två läkarna som började prata om det?
Citera
2020-06-05, 22:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Uttalar sig verkligen McEneny å Dr Faucis vägnar. Det var något nytt.

Folk vill veta hur det ser ut i landet och vem vore bättre att tala om de som de två läkarna som började prata om det?
Nej, hon är Trumps pressekreterare.

Försök omformulera dig, för resten är oebegripligt.

Jag förstår att du känner saknad efter Trumps presskonferenser. Du tyckte ju de var så spännande! Men jag ser verkligen inte att Trump gör någon nytta som president genom att stå och besvara ändlösa och alltmer löjliga frågor. Om det är något du undrar över coronakrisen i USA kan du alltid fråga mig!

Trump har nog med att öppna upp landet och få guvernörerna att kalla in nationalgardet mot tokiga BLM.

Dessutom ser han till att folket kan återgå till jobbet. 2,3 miljoner bara under maj månad. Fler än som skulle dött i corona utan Trump, enligt alla prognoser.
Citera
2020-06-05, 22:44
Medlem
Citat:
Nej, hon är Trumps pressekreterare.

Försök omformulera dig, för resten är oebegripligt.

Jag förstår att du känner saknad efter Trumps presskonferenser. Du tyckte ju de var så spännande! Men jag ser verkligen inte att Trump gör någon nytta som president genom att stå och besvara ändlösa och alltmer löjliga frågor. Om det är något du undrar över coronakrisen i USA kan du alltid fråga mig!

Trump har nog med att öppna upp landet och få guvernörerna att kalla in nationalgardet mot tokiga BLM.

Dessutom ser han till att folket kan återgå till jobbet
. 2,3 miljoner bara under maj månad. Fler än som skulle dött i corona utan Trump, enligt alla prognoser.

Men varför såg han till att de fick gå alls?

Det hade varit mycket bättre om de hade fått vara kvar på sina arbetsplatser, eller åtminstone hade han kunnat åtgräda att de fick gå tillbaka för fyra veckor sedan. Han är så dålig.
Citera
2020-06-05, 22:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Men varför såg han till att de fick gå alls?

Det hade varit mycket bättre om de hade fått vara kvar på sina arbetsplatser, eller åtminstone hade han kunnat åtgräda att de fick gå tillbaka för fyra veckor sedan. Han är så dålig.
Jaha. Men det fanns ju ett dödligt virus som ledde till att massa guvernörer bestämde sig för att stänga massa arbetsplatser. Har du missat det? Du ville alltså att de skulle jobba kvar?

Äh, du tramsar, det vet jag. Har ingen lust att snacka med dig eftersom du är så barnslig.
Citera
2020-06-05, 22:53
Medlem
Citat:

Dessutom ser Trump till att folket kan återgå till jobbet. 2,3 miljoner bara under maj månad. Fler än som skulle dött i corona utan Trump, enligt alla prognoser.

Citat:
Jaha. Men det fanns ju ett dödligt virus som ledde till att massa guvernörer bestämde sig för att stänga massa arbetsplatser. Har du missat det? Du ville alltså att de skulle jobba kvar?

Så guvernörerna stängde men Trump har gått över huvudet på dem nu och öppnat?

Prognoserna som Trump pratar om överdrivs extremt för att han ska lura lilla du och andra fåntrattar. Det är inga riktiga prognoser. Men jag tycker det är väldigt bra att folk kan återgå till arbetet och att döendet minskat. Det är bra. Det är det viktiga.
Citera
2020-06-05, 22:57
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Så guvernörerna stängde men Trump har gått över huvudet på dem nu och öppnat?

Prognoserna som Trump pratar om överdrivs extremt för att han ska lura lilla du och andra fåntrattar. Det är inga riktiga prognoser. Men jag tycker det är väldigt bra att folk kan återgå till arbetet och att döendet minskat. Det är bra. Det är det viktiga.
Nej, det är såklart guvernörerna som öppnat, eftersom Trump satt press på dem. Vissa stretar ännu emot.

Det är inte Trump som gjort prognoserna. Det är Imperial Institute of London. Det vet du ju, men du gillar att gnälla och bete dig som ett sårat fruntimmer.

Bra att du förstår att döendet minskat nu när Trump övertygat guvernörerna att öppna upp för företag och folk. Det satt långt inne!
Senast redigerad av Japhy 2020-06-05 kl. 23:12.
Citera
2020-06-05, 23:01
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Han sluddrar mer än vanligt. Han är nog inte psykiskt i balans alls. Att han undviker att tala om corona nu och inte har låtit Dr Fauci uttala sig på sen i april är tragiskt. Klart att folk vill ha uppdateringar. På så sätt lämnar han över allt i händerna på någon annan. Mycket svagt gjort. Det gäller ju också prognoserna som kom från Fauci och Dr Debbies håll. Klart att det amerikanska folket vill veta mer. Han förlorar mycket på det, men han kanske har kommit fram till att han inte kan ge folket vad de vill ha i form av empati. Han tror väl det är dem de är fel på i och för sig, men när det är så fel på dem så ska de inte få veta något vettigt alls om situationen.
Han klarar inte av att leda ett land i kris det är väl känt nu!
Först COVID-19/Coronaviruset som han förnekade sedan det skulle försvinna magiskt sedan var det April men nu är det Juni och det är kvar, Han klarar inte ens av svara på frågor om det klart som sjutton folk vill veta om vad som händer och inte höra hur bra han är!

Nu är det kravaller i US och han klarar inte ens det tappert försök så tar han en promenad med bibeln och på kuppen håller han den upp och ner, Man undrar vad sjutton var men ingen med det finns ingen bärighet med det alls sedan så surrar han om sätta in militären tja gör Humle det så är han borta snabbt från scenen!

Fauci var för ärlig och sanningsenlig för vara i Trumps närhet det var inga falska förhoppningar som Dr Trump själv gav utan Fauci sade sanningen , Sedan klarar han inte ens av reportrarnas frågor heller utan dem flyr han för dem är för svåra och då han ska svara blir det bara en lögn på lögnen!
Citera
2020-06-05, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Han klarar inte av att leda ett land i kris det är väl känt nu!
Först COVID-19/Coronaviruset som han förnekade sedan det skulle försvinna magiskt sedan var det April men nu är det Juni och det är kvar, Han klarar inte ens av svara på frågor om det klart som sjutton folk vill veta om vad som händer och inte höra hur bra han är!

Nu är det kravaller i US och han klarar inte ens det tappert försök så tar han en promenad med bibeln och på kuppen håller han den upp och ner, Man undrar vad sjutton var men ingen med det finns ingen bärighet med det alls sedan så surrar han om sätta in militären tja gör Humle det så är han borta snabbt från scenen!

Fauci var för ärlig och sanningsenlig för vara i Trumps närhet det var inga falska förhoppningar som Dr Trump själv gav utan Fauci sade sanningen , Sedan klarar han inte ens av reportrarnas frågor heller utan dem flyr han för dem är för svåra och då han ska svara blir det bara en lögn på lögnen!

Trump insåg att han inte kan kontrollera Dr Fauci och då blev han tvungen att censurera honom. En bra president ska kunna svara på alla typer av frågor. Är de löjliga ska han bringa ordning genom att ta upp allvarliga saker och inte hålla på att tjafsa som en barn. Det är så barnsligt att man tror nästan inte att det är sant. Vi vet ju det, han är inte vuxen men ändå, det är en så allvarlig kris att en normal människa hade verkligen lagt manken till för att hjälpa till.

Men nu har han ju öppnat upp staterna genom att övertala guvernörerna men om det hela går i baklås då är det enbart guvernörernas fel. Han är obetalbar.

När man tittar på kartan så ser man att coronan har ju inte nått hela landet än, så om man inte är försiktig i sitt öppnande (guvernörernas ansvar om det inte går bra) så sprider det sig dit också.
Citera
2020-06-05, 23:24
Medlem
klybans avatar
Citat:

Äh, du tramsar, det vet jag. Har ingen lust att snacka med dig eftersom du är så barnslig.
Exakt, trumpen sade ju man skulle gå till jobbet med lite COVID-19.
Guvernörerna och 48 st av dom, fann detta viktigt innan trumpen börjar prata om socialdistansering.

Vad vi lärt oss med trumpen, det är att han fullkomligt skiter i COVID-19 krisen.
Vi vet inte ens längre för vem trumpen är president för längre, då det är redan fastställt att han skiter i folket och dess medborgare.

Ekonomin körd i botten, värsta arbetslösheten sedan den stora depressionen.
Och visst många kommer få återgå till sina jobb längre fram, men arbetslöshetssiffrorna kommer vara mycket höga efter detta oavsett.

Och nu pratar man om mer skattesänkningar, och hur ska det finansieras.
Och hur hjälper en skattesänkning för de som saknar jobb?
Inte ett jävla skit, och det komemr handla om många många miljoner.

USA är på väg in i en hyperinflation, då man trycker nya dollars än försöker lösa nått.
Tror inte ens 94% skatt på de allra rikaste längre kommer hjälpa.
Verkar som du vill USA illa och med tanke på vad du säger här, för inte heller du bryr dig om folket och dess medborgare.
Citera
2020-06-05, 23:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Exakt, trumpen sade ju man skulle gå till jobbet med lite COVID-19.
Guvernörerna och 48 st av dom, fann detta viktigt innan trumpen börjar prata om socialdistansering.

Vad vi lärt oss med trumpen, det är att han fullkomligt skiter i COVID-19 krisen.
Vi vet inte ens längre för vem trumpen är president för längre, då det är redan fastställt att han skiter i folket och dess medborgare.

Ekonomin körd i botten, värsta arbetslösheten sedan den stora depressionen.
Och visst många kommer få återgå till sina jobb längre fram, men arbetslöshetssiffrorna kommer vara mycket höga efter detta oavsett.

Och nu pratar man om mer skattesänkningar, och hur ska det finansieras.
Och hur hjälper en skattesänkning för de som saknar jobb?
Inte ett jävla skit, och det komemr handla om många många miljoner.

USA är på väg in i en hyperinflation, då man trycker nya dollars än försöker lösa nått.
Tror inte ens 94% skatt på de allra rikaste längre kommer hjälpa.
Verkar som du vill USA illa och med tanke på vad du säger här, för inte heller du bryr dig om folket och dess medborgare.
Nej, KLyban, han sade aldrig så. Det är bara nåt du upprepat så många gånger att du tror på din egen lögn. Det är en del av din psykologiska problematik.

Nu går folk tillbaks till jobbet, börsen slår nya rekord och krisen är över. Förstår att det känns jobbigt för dig, eftersom du återigen hade fel så det skvätter om det.

Skattesänkningar finansieras naturligtvis av sig själv. Fler börjar jobba, konsumtionen ökar och folk får mer pengar över. Jag förstår att det gör det svårt för dig, men så är det. Ingen hyperinflation är i sikte. Någon 94% skatt kommer inte.

Jag bryr mig om frihet och att folket har rätt till sina egna pengar och att bära vapen. Det beror på att jag hör till de goda och du hör till bidragspacket.
Citera
2020-06-05, 23:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Nej, KLyban, han sade aldrig så. Det är bara nåt du upprepat så många gånger att du tror på din egen lögn. Det är en del av din psykologiska problematik.

Nu går folk tillbaks till jobbet, börsen slår nya rekord och krisen är över. Förstår att det känns jobbigt för dig, eftersom du återigen hade fel så det skvätter om det.

Skattesänkningar finansieras naturligtvis av sig själv. Fler börjar jobba, konsumtionen ökar och folk får mer pengar över. Jag förstår att det gör det svårt för dig, men så är det. Ingen hyperinflation är i sikte. Någon 94% skatt kommer inte.

Jag bryr mig om frihet och att folket har rätt till sina egna pengar och att bära vapen. Det beror på att jag hör till de goda och du hör till bidragspacket.
Få se varför tror du folket återgår till jobbet???
Kan det vara så att vissa delar har öppnat upp verksamheten och då visar det siffror som är NATURLIGA, Trump har inget med det att göra men han tar åt sig äran för ngt han inte kan påverka!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in