Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
De lurar ju i alla att man bara behöver bekymra sig för smitta om man har symptom. Har med kommunens folk att göra, och de kör stenhårt på de direktiv de fått uppifrån, att de eller klienten inte kan smitta utan symptom. Medan man i andra kommuner har stängt av icke livsnödvändig verksamhet av detta slag. Så det är tydligen upp till kommunerna att bestämma om man är smittsam. De har noll kunskap om smittspridning, ändå ska de fatta så viktiga beslut. Så de behöver inte följa Tegnells råd. Tydligen finns inget rätt och fel här.
Och man ska tydligen veta med hjälp av övernaturliga krafter om man är smittad fast inte har symptom. En utveckling är iallafall att man ska passa sig för även milt sjuka. Innan kunde inte de heller smitta, utan det var upp till var och en om de orkade jobba/ta emot stöd/gå ut.
Tegnell tycker att vi är bättre i Sverige för att vi säger åt folk som är sjuka att stanna hemma. Som inte andra länder gör likadant. Finns t o m straff i vissa länder om man går ut om man vet om att man är sjuk. Men han får det som att låta som att alla springer omkring ute sjuka och snorar i sina munskydd.
Och nu ska man kunna bli testad. Men finns inga tester. Lätt att lova det då.
Det värsta är att folk är sådana zombier, de bara accepterar direktiven och säger att så är det. Fattar inte att de kan tro på det.
Och i Sverige är man smittfri efter två dagar utan symptom, medan två veckor ofta gäller i andra länder.
Min familj som jag kommer ifrån är uppdelad i de som tror på allt som sägs, och de som är skeptiska. De som tror på Tegnell är extremt intelligenta så fattar inte vad som händer.
(fetat ovan) Det är det man ska ha tester till att få veta,
se här
(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)
Blir nog ordning vad det lider i Sverige också,
fast vi har tråkigt nog förlorat människoliv,
3 månader och en hel del internationell cred,
så några stafettväxlingar på jobb kommer nog snart,
tror jag.