Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Trodde aldrig jag skulle behöva dra in till herr Åkessons försvar, han är inte min meningsfrände i vanliga fall.

Men kunde inte låta bli att lägga mig i er debatt, då jag ser att herr Åkesson missuppfattats här.
Det korrekta som han säger är:
Jimmie Åkesson ställer sig tveksam till den svenska coronastrategin: ”Jag är helt övertygad om att Tegnell är en världsstjärna inom sitt område och vet vad han pratar om. Men vi vet inte om det här är rätt strategi.”
(SvD 7 maj)
Tack för att du gav mer bakgrund till citatet.
Jimmie Åkesson uttalar förvisso viss kritik mot Anders Tegnell, men kritiken är otroligt mild i förhållande till hur många dödsfall Sverige hade drabbats av fram till 7:e maj. Jag hade önskat att någon hade tagit initiativ till att kritisera Anders Tegnell mycket hårdare. Även när jag läser hela citatet, så anser jag att ordet "världsstjärna" var olämpligt med tanke på den stora mängden dödsfall.
Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
I artikeln kritiserar Åkesson även statsministern för att gömma sig bakom tjänstemän, samt Åkesson säger att Tegnell inte är en lysande kommunikatör. Även att SD och Moderaterna vill ha tydligare skydd gentemot de äldre, samt fler tester, framkommer i artikeln.
Citatet om Tegnell innehåller också en hel del tvivel om svenska strategin. Ibland är det viktigt med ett längre citat, för att förstå hela meningen och inte ta något ur sitt sammanhang..
https://www.svd.se/akesson-tegnell-ar-inte-en-lysande-kommunikator
Artikeln är låst, så jag kan inte läsa hela sammanhanget.
Jag tillhör inte Stefan Löfvens sympatisörer. Men jag anser att Jimmie Åkesson siktar fel, ifall han kritiserar regeringen mer än Anders Tegnell. Stefan Löfven har gjort fel, eftersom han inte tillrättavisade Folkhälsomyndigheten när siffrorna över dödsoffer strömmade in allt snabbare. Men den stora skurken är Anders Tegnell. Anders Tegnell har ljugit för både regeringen och för folket. Anders Tegnell bär skulden för den farliga strategin med flockimmunitet.