2020-06-04, 23:12
Medlem
HGs avatar
Stackars Tegnell som känner sig som en slagpåse:

"Anders Tegnells markering: Känner mig som en slagpåse"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3WamK/anders-tegnells-markering-kanner-mig-som-en-slagpase

Är man chef så skall man nog kunna tåla att vara slagpåse och speciellt när man är högsta epidemiolog hönset i Sverige
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jimmie Åkesson har ju sagt att han ju är helt övertygad om att Tegnell är en världsstjärna, och Jimmie brukar ju ha rätt. Är nog mer radikala vänsterblivna som är ute och demonstrerar som skiter i, och vill få bort, Tegnell

Man kan undra på vilka meriter Anders Tegnell skulle bli världsstjärna. Jag tror, och hoppas, att Jimmie Åkesson kommer att ha fel; väldigt mycket fel.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Regeringen kan väl ändå inte avskeda enskilda tjänstemän (hoppas jag)?

Med "offra" så syftade jag inte på att regeringen bara skulle avskeda Anders Tegnell. Jag tänkte att regeringen skulle rädda sig själva, genom att lägga all skuld för alla misslyckanden på Anders Tegnell. Ifall regeringen gör det, så skulle regeringen knappast behöva hitta ett sätt att avsluta Anders Tegnells tjänst. Anders Tegnell skulle tvingas inse att han inte kan stanna kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Däremot tycker jag man ska kicka hans chef.

Tillsammans med hela myndigheten.

Vilken nytta har Sverige haft av Folkhälsomyndigheten? Istället för Folkhälsomyndigheten, så kan man återuppbygga Smittskyddsinstitutet från grunden.
Citera
Medlem
Thousands of papers and reports have flooded the academic sphere during this period, as scientists have rushed to understand the virus, which, according to the journal Science, “acts like no pathogen humanity has ever seen”. (Källa: Independent)

What initially appeared to be a predictable respiratory infection, similar to Sars or Avian flu, Sars-CoV-2 is now known to affect the lungs, brain, eyes, nose, heart, blood vessels, livers, kidneys and intestines — virtually every organ in the human body.

The studies that have been conducted into Covid-19 present a vast array of symptoms and long-term effects among those who suffered severe infections: scarring of lung tissue; kidney failure; inflammation of the heart muscle and arrhythmias; liver damage; cognitive impairment; psychosis mood disorder, and much more.

evidence suggests that even those who suffered from a mild case of Covid-19 may go on to struggle with issues long after the virus has left their bodies.

The damage ranged from the formation of blood vessel blockages within the lung’s alveoli, which absorb oxygen, to scarring of lung tissue, researchers at Huazhong University of Science and Technology in Wuhan found. This scarring or thickening of lung tissue — known as pulmonary fibrosis — can lead to increased breathlessness among sufferers. There is currently no treatment that can stop or reverse this condition.

In a separate Wuhan study, researchers analysed the CT scans of 81 patients with Covid-19 and found signs of fibrosis even in those who had had no symptoms. Writing in the journal Lancet Infectious Diseases last April, scientists said it was unclear if these lung changes were “irreversible”.

Some people who are struck down with severe cases of Covid-19 could be left with lung damage that takes as many as 15 years to heal.

Listan är lång och skrämmande vilka konsekvenser de som smittas med Covid19 kan drabbas av. Ändå så släpper Sverige detta virus vind för våg. Jag förstår inte hur de tänker? Har de inte informerats om riskerna? Varför gör inte våra politiker något??

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-long-term-health-disease-covid-19-lungs-heart-brain-a9546671.html
Citera
2020-06-04, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Spanien ny studie som bekräftar tidigare:
Endast 5% av 63 000 personer har utvecklat antikroppar. (Källa: Expressen)

Resultatet från de nya testerna indikerar också att en tredjedel av de som smittats av coronaviruset inte utvecklar några symtom alls.

Med det här antalet asymptomatiska fall måste vi följa rekommendationerna för personlig hygien och social distansering.

Idag säger Löfven:
De som inte upplever att de har några symptom kan resa. Smart kille.

Tror inte resandet påverkar smitta på äldreboenden i någon större omfattning.
Men turistorter med många besökare kan ju få kanske problem.
FHM sa ju att det var en risk man tog...
Citera
2020-06-04, 23:16
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Precis som jag skrivit tycker även jag att det är olämpligt att samlas i större grupper under rådande omständigheter.

Men det var inte det jag svarade på. Det är bara trams att klanka ner på att någon demonstrerar för något man själv inte brinner för. Det är helt fritt fram för dig eller någon annan att demonstrera mot FHM eller AT eller jadijadi om du känner för det. Den rätten är väl ändå värd att försvara?

Jag tror att användaren och jag också mer invänder mot det kloka i att samlas i folkmängder, att polisen tolererar det än mot demonstrerandet i sig.
Citera
2020-06-04, 23:18
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y3WamK/anders-tegnells-markering-kanner-mig-som-en-slagpase

Är man chef så skall man nog kunna tåla att vara slagpåse och speciellt när man är högsta epidemiolog hönset i Sverige

Haha ja precis, vad fan har det hänt med nutidens folk? Så pinsamma...
Citera
2020-06-04, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Sverige har inte råd att stänga ner samhällssektorer. Men regeringen har råd att sända 380 miljoner kronor till länder som anses vara "värst drabbade". Vilka länder anser regeringen har drabbats hårdare än Sverige?

Jag har väntat på att regeringen äntligen ska offra Anders Tegnell. Det skulle vara underbart att se regeringen kasta Anders Tegnell "under bussen". Anders Tegnell har förtjänat att stå ensam med skammen.

Men varför dröjer regeringen med att offra Anders Tegnell? Vad har Anders Tegnell gjort för att förtjäna regeringens beskydd? Vill regeringen följa med Anders Tegnell ner i avgrunden?

Jag känner mig mest avundsjuk när du rapporterar dessa glädjande nyheter.

Vad har Sverige gjort för ont för att förtjäna Anders Tegnell?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Jimmie Åkesson har ju sagt att han ju är helt övertygad om att Tegnell är en världsstjärna, och Jimmie brukar ju ha rätt. Är nog mer radikala vänsterblivna som är ute och demonstrerar som skiter i, och vill få bort, Tegnell

Trodde aldrig jag skulle behöva dra in till herr Åkessons försvar, han är inte min meningsfrände i vanliga fall. Men kunde inte låta bli att lägga mig i er debatt, då jag ser att herr Åkesson missuppfattats här.

Det korrekta som han säger är:

Jimmie Åkesson ställer sig tveksam till den svenska coronastrategin: ”Jag är helt övertygad om att Tegnell är en världsstjärna inom sitt område och vet vad han pratar om. Men vi vet inte om det här är rätt strategi.”
(SvD 7 maj)

I artikeln kritiserar Åkesson även statsministern för att gömma sig bakom tjänstemän, samt Åkesson säger att Tegnell inte är en lysande kommunikatör. Även att SD och Moderaterna vill ha tydligare skydd gentemot de äldre, samt fler tester, framkommer i artikeln.

Citatet om Tegnell innehåller också en hel del tvivel om svenska strategin. Ibland är det viktigt med ett längre citat, för att förstå hela meningen och inte ta något ur sitt sammanhang..

https://www.svd.se/akesson-tegnell-ar-inte-en-lysande-kommunikator
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Jag önskar att alla förnekare ska drabbas. Frågor på det?

Kan du definiera en "förnekare"?

Jag tillhör dom som inte anser att Tegnell begår folkmord, men jag förnekar inte på något sätt sjukdomens allvar. Så förklara gärna vilka värderingar du lägger in i beskrivningen av en förnekare.
Citera
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Precis som jag skrivit tycker även jag att det är olämpligt att samlas i större grupper under rådande omständigheter.

Men det var inte det jag svarade på. Det är bara trams att klanka ner på att någon demonstrerar för något man själv inte brinner för. Det är helt fritt fram för dig eller någon annan att demonstrera mot FHM eller AT eller jadijadi om du känner för det. Den rätten är väl ändå värd att försvara?

Ja, men den rätten kan behöva ta paus under en begränsad period, för att motverka pågående epidemi.

Det som däremot inte är acceptabelt, är att göra som Folkhälsomyndigheten har gjort. Folkhälsomyndigheten har inför mötesförbud på obestämd tid, utan att anstränga sig för att motverka epidemin som ligger bakom mötesförbudet. Det är ett fult beteende. När mötesförbudet infördes, så borde myndigheterna ha ett ansvar att snabbt kväsa epidemin, så att mötesförbudet kan hävas så fort som möjligt.

Ett mötesförbud på obestämd tid är en ful, och onödig, kränkning av folkets rättigheter.
Citera
2020-06-04, 23:20
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
för att du eller nån annan sa man skulle använda både och. Det stog inget om effekterna av det i artikeln.

sen finns det gott om artiklar som tar upp nackdelarna med skyddsmask, ska man helt ignorera dom?

Sen om FHM dom har rekommenderat socialdistansering som artikeln klart och tydligt säger är lika bra som munskydd ,om man nu klarar av att hålla sig på ett avstånd av hela 3feet 92cm.

Så alla nu ni som håller på gnäller om skyddsmask kan ju pusha för att folk ska håll armlängdsavstånd istället, för det har samma effekt.

Frågan kvartstår. Varför inte både använda munskydd och hålla avstånd?

Varför inte minimera smittspridningen så mycket det går när det krävs så enkla medel?

Är du så jäkla fåfäng att du potentiellt hellre har döda människor på ditt samvete än bär munskydd? Speciellt om du beaktar att 40% av dom smittade är asymptomatiska och du kan vara en av dom.

Känns aaaningen omoget...
Citera
2020-06-04, 23:21
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Han gråter hela vägen till banken...
Citera
2020-06-04, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
Thousands of papers and reports have flooded the academic sphere during this period, as scientists have rushed to understand the virus, which, according to the journal Science, “acts like no pathogen humanity has ever seen”. (Källa: Independent)

What initially appeared to be a predictable respiratory infection, similar to Sars or Avian flu, Sars-CoV-2 is now known to affect the lungs, brain, eyes, nose, heart, blood vessels, livers, kidneys and intestines — virtually every organ in the human body.

The studies that have been conducted into Covid-19 present a vast array of symptoms and long-term effects among those who suffered severe infections: scarring of lung tissue; kidney failure; inflammation of the heart muscle and arrhythmias; liver damage; cognitive impairment; psychosis mood disorder, and much more.

evidence suggests that even those who suffered from a mild case of Covid-19 may go on to struggle with issues long after the virus has left their bodies.

The damage ranged from the formation of blood vessel blockages within the lung’s alveoli, which absorb oxygen, to scarring of lung tissue, researchers at Huazhong University of Science and Technology in Wuhan found. This scarring or thickening of lung tissue — known as pulmonary fibrosis — can lead to increased breathlessness among sufferers. There is currently no treatment that can stop or reverse this condition.

In a separate Wuhan study, researchers analysed the CT scans of 81 patients with Covid-19 and found signs of fibrosis even in those who had had no symptoms. Writing in the journal Lancet Infectious Diseases last April, scientists said it was unclear if these lung changes were “irreversible”.

Some people who are struck down with severe cases of Covid-19 could be left with lung damage that takes as many as 15 years to heal.

Listan är lång och skrämmande vilka konsekvenser de som smittas med Covid19 kan drabbas av. Ändå så släpper Sverige detta virus vind för våg. Jag förstår inte hur de tänker? Har de inte informerats om riskerna? Varför gör inte våra politiker något??

https://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-long-term-health-disease-covid-19-lungs-heart-brain-a9546671.html
Åh nej ska covid bli det nya Borrelia eller elallergi som alla stollar får och som rymmer typ alla symptom som finns
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in