2020-06-05, 21:17
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Så du synes at det er greit at det skrives slike ting som dette jeg har sitert over? Er ikke disse personer?
Det er dette OlaDunk advarer mot, og jeg er veldig enig.
Samme person påstår å være en stemme for AEH. Men AEH er mest sannsynlig død, og kan ikke snakke for seg selv. La hennes barnebarn være i fred i det minste!
Ser nå tydeligere,og er enig at å komme med et utsagn om barnebarn sånn er forkastelig!😾😠

Men det med angst/depresjoner kan ofte nedarvarves om ikke foreldre får bearbeidet f.eks. traumer-dette er forsket på og er fakta.
Citera
2020-06-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Får et inntrykk av at personen(-e) som har skrevet trusselbrevet, har litt skolegang og utdannelse.

Brevet är fabricerat...
Citera
2020-06-05, 21:27
Medlem
Fra side 2 i trusselbrevet:
"DEMS "CRYPTO CURRENCY" AVDELNING HETE "

Er ikke dems et dialektord? Hvor i landet brukes det eventuelt?
Citera
2020-06-05, 21:29
Medlem
NRKs krimreporter antydet i går at politiet kanskje vil lette litt på sløret over helgen.
Nå antyder VG det samme. Nederst i dagens artikkel om trusselbrevet skriver avisen:
VG har stilt politiet flere spørsmål om trusselbrevet, blant annet om de mener å vite hvem som har skrevet det. Politiet opplyser at de ikke har anledning til å svare før på mandag.
Citera
2020-06-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Skrevet av en i 30- og 40-årene. Putter mange bitcoin på det
Och den m de frågar varför du ska köpa. För att cryptovaluta är framtiden😂 (fritt ur minnet)
Så TH säljer ut sin dotter som kanonmat?
Riktar misstankarna åt det hållet eller är dottern involverad. Varför bara hennes namn annars.
Senast redigerad av charkoal 2020-06-05 kl. 21:38.
Citera
2020-06-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Enig. Det må være en bestemt hensikt med å nevne akkurat henne.
Brevet skrevet i caps lock.dette kan tolkes som skrik om hat.Både Anne og He..nevnes med navn. Kan tolkes som personlig hat mot begge. Eller TH hater Anne E og en annen familiemedlem (bror?)hater He..?
Citera
2020-06-05, 21:35
Medlem
Siden chatteroboter allerede er nevnt i tråden: Hvor sikkert er det at det faktisk var en menneskelig motpart i denne kommunikasjonen som foregikk over bitcoin?

Instruksene i kidnappingsbrevet er jo spesialdesignet til å tvinge kommunikasjonen over fra menneskespråk til et språk som datamaskiner lett kan forstå: nemlig tall (i form av Bitcoin-beløp).

Da kan "motparten" enkelt lage et lite script som fortløpende sjekker kontosaldoen. Når X Bitcoin mottas, vent Y timer, og overfør Z Bitcoin tilbake til samme konto.

På den måten skapes illusjonen av en dialog, mens det i realiteten bare er automatiske tilbakebetalinger av deler av et beløp.

Da skaffer man seg også alibi, siden man ikke trenger å befinne seg i nærheten av en datamaskin når tilbakebetalingen gjennomføres.

Er det noe mønster i når tilbakebetalingen finner sted? (F.eks. at tilbakebetalingene alltid skjer 24 timer etter at et nytt Bitcoin-beløp er overført?)

Det blir jo bare spekulasjoner dette, og det er like enkelt å lage et script som tilbakebetaler Bitcoin på et tilfeldig tidspunkt (for å skjule at tilbakebetalingen er automatisert).

(Og Holden fikk jo en kryptert epost? Denne må jo være skrevet av mennesker. Ditto med monero-kommunikasjonen.)
Citera
2020-06-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Fra side 2 i trusselbrevet:
"DEMS "CRYPTO CURRENCY" AVDELNING HETE "

Er ikke dems et dialektord? Hvor i landet brukes det eventuelt?

Flere steder det blir brukt.
Det jeg synes er mest interessant er "efter" og "eftersom". Pent gammelt norsk eller svensk...
Citera
2020-06-05, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
Brevet är fabricerat...
Ja, jag trodde nog det skulle vara lite mer sofistikerat faktiskt. Känns personligt. Att han kunde köpa en ny dator osv. Om hans fru var värd 4% eller vad det stod. Frihet framför pengar . För pretansiöst och för mycket känslor och ord.
Citera
2020-06-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Flere steder det blir brukt.
Det jeg synes er mest interessant er "efter" og "eftersom". Pent gammelt norsk eller svensk...
Takk! :-) Eftersom blir også brukt i dansk språk.
Citera
2020-06-05, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Takk! :-) Eftersom blir også brukt i dansk språk.

Ahaa! Takk selv
Citera
2020-06-05, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Også fra side 1 av brevet: Vi tar ned risiko er også veldig norsk og kan for eksempel knyttes til det finansielle miljøet og de som driver med ulike investeringer og vurderer risikoprofiler.

Jeg har nå lest hele trusselbrevet som VG har lagt ut i originalversjon og tar tilbake det jeg skrev om at det er to personer som har skrevet dette. Det er samme person bak kodene og selve brevet.
Men, det jeg er HELT sikker på, er at dette er en norsk setningsoppbygging, altså at det er skrevet av en med klingende norsk som morsmål. Men fabrikkert på en- vil jeg si- ganske «musikalsk» måte. Nesten som en rap- tekst med en særegen rytme. Enkelte elementer inneholder mindre fabrikkering, da blir forfatteren ivrig.
Det er noe infantilt over det hele, men med en tone av brutalt mørke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in