Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Förstår inte hur Sverige ska lyckas med något som ansågs omöjligt 12 mars. Nu har vi säkert 100 gånger mer smittspridning. Ska man lyckas med något sådant i Sverige måste man ju först bringa ned smittan ordentligt. Det måste vara steg 1 i strategin. Görs lämpligen med lockdown men signalerna är ju närmast de motsatta. Håller med Kristersson. Sveriges strategi tycks vara att inte ha någon strategi. Hur fan ska man smittspåra med 0,5-1 miljon smittade? Detta samtidigt som vi går in i en period med stort inrikesresande. Jag fattar inte vad denna testning egentligen ska anses leda till om man inte ser till att bringa ned smittan ordentligt först med nedstängning och karantän, men det skulle ju skett för 3 månader sedan. Då hade detta problem varit löst idag. Att testa random idag lär ju inte ge ett smack. En frisk person idag kan lätt vara sjuk imorgon.
Du kommer med goda poänger..
Budskapet är även dubbelt. På den ena sidan mera tester och smittspårande, men sen lättar man på andra sidan reserestriktioner..
Jag antar att man skall ge sken utav att man
äntligen tar det hela på allvar, samtidigt som det är "business as usual" med semestern.
Personligen tror jag det är för sent. Tegnell & co måste gå, andra krafter måste ta över. Det kommer även att ta tid och man kan inte hålla på att "bullshita" människor. I värsta fall kan livet ryka..