Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
Eftersom det är en åklagare som ska presentera lösningen på mordgåtan så ligger bevisbördan enbart hos honom. Ingen i Sverige behöver bevisa sin oskuld i ett mordfall.
Precis det som gällde i rättegångarna mot CP.
Den processen visade, inklusive HDs vägran att ta upp fallet, att det inte räcker med det som visades upp då.
Alltså krävs det nu någonting helt annat för att kunna påstå att mordet är löst i en juridisk mening. Även med en död gärningsman. Annars blir det förtal av avliden.
Jag har själv funderat på om det var ok att skriva namnet på den jag fastnat för i tråden och landade att namnet redan var känt, hur nu någon grävde fram det.
Efter att tittat på intervjun där Ex-frun till och med gick längre och pekade ut honom som GM, vilket jag inte riktigt gör, så beslutade jag mig för att skriva hans namn här. Skulle det inte vara han har i alla fall Ex-frun själv pekat ut honom.
Jag har fått för mig att LZJ har särkullsbarn. Minst en levande dotter i Danmark som jag känner till, men henne tycker jag vi helt kan lämna utanför detta då jag inte tror på arvssynd. Men jag har gömt mig bakom det faktum att Ex-frun redan korsat gränsen.
Men jag förstår fuller väl att detta är känsligt. Men jag tror att SEs anhöriga kan inkassera betydligt mer från "De FilterLösa Grabbarna" om de skulle visa sig ha fel.
Så jag har funderat på detta men landat i att jag inte gör ont värre genom att skriva hans namn.
Edit: För övrigt påstod någon lustigkurre i tråden att det sitter en skylt med GMs namn vid Palmes grav. "Sköts av kyrkogårdsförvaltningen".