2020-06-05, 14:35
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
"Det känns som om mordet på JFK har större potential att lösas än mordet på Palme. Varför? Därför att det finns film som hålls hemlig i fallet JFK (vem som INTE utförde mordet)"
Det finns en hemlig film som visar det här (är det så du menar?):"(I was) out with Bill Shelley in front" - Lee Harvey Oswald. Nytt för mig. Har du ngn källa att hänvisa till på detta?

Filmen är inte "hemlig". Den finns där, i NBC arkiv, som visar Lee Harvey Oswlads hela kropp bättre än min avatar. Att få ut filmen, och den visas för mänskligheten, är just nu i skrivande stund omöjligt. Kanske i framtiden. Men då måste Trump hjälpa oss.

I mordet på Olof Palme så krävs det mindre än så. Men eftersom Sverige som land skiter i det så går det inte. Att få veta vad som hände. Men det är så jävla lätt.

Röda kortet och sanning är vad jag står för.
Citera
2020-06-05, 14:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det hoppas jag också, jäkla narcissister!

Hur många böcker och anklagelser har det inte skrikits ut under dessa 34 år? Ska alla få påföljder?
Citera
2020-06-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Filmen är inte "hemlig". Den finns där, i NBC arkiv, som visar Lee Harvey Oswlads hela kropp bättre än min avatar. Att få ut filmen, och den visas för mänskligheten, är just nu i skrivande stund omöjligt. Kanske i framtiden. Men då måste Trump hjälpa oss.

I mordet på Olof Palme så krävs det mindre än så. Men eftersom Sverige som land skiter i det så går det inte. Att få veta vad som hände. Men det är så jävla lätt.

Röda kortet och sanning är vad jag står för.
Skulle vara väldigt snällt av dig att tala om vem/vart du har fått uppgifterna om NBC-filmen ifrån.
Citera
2020-06-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hur många böcker och anklagelser har det inte skrikits ut under dessa 34 år? Ska alla få påföljder?
Nej men jag tycker TP tar varje tillfälle i akt att intervjuas och kommentera att han är säker på att det är SE som PU kommer att presentera som lösningen. Jag tror inte att det är det och då står han där med brallerna nere och det han har sysslat med är förtal.
Citera
2020-06-05, 14:50
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Thomas Pettersson fick en Guldspade via Filter. När han borde fått en Dynggrep. Efter att de pekat ut en avliden person med både namn och foto. Utan minsta bevis för skuld.

På den tiden kommunistpressen gjorde detsamma fick man i alla fall betala skadestånd till deras utpekade poliser.

http://flamman.se/a/da-vanstern-drev-polissparet
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-06-05 kl. 15:02.
Citera
2020-06-05, 14:55
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Nej men jag tycker TP tar varje tillfälle i akt att intervjuas och kommentera att han är säker på att det är SE som PU kommer att presentera som lösningen. Jag tror inte att det är det och då står han där med brallerna nere och det han har sysslat med är förtal.

Ja jämför med CA vars namn aldrig skyltats i ordinarie svenska medier. Jag tänker att all uthängning av SE måste få någon form av konsekvens för de som vårdslöst pekat ut honom offentligt, om en annan GM pekas ut på onsdag viket jag utgår från.
Citera
2020-06-05, 15:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossmond
Skulle vara väldigt snällt av dig att tala om vem/vart du har fått uppgifterna om NBC-filmen ifrån.

Finns där på nätet...

https://reopenkennedycase.forumotion.net/

Människor har försökt länge. Det går inte.
Citera
2020-06-05, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Ja jämför med CA vars namn aldrig skyltats i ordinarie svenska medier. Jag tänker att all uthängning av SE måste få någon form av konsekvens för de som vårdslöst pekat ut honom offentligt, om en annan GM pekas ut på onsdag viket jag utgår från.
På onsdag är nog SE friad från alla misstankar, och det vore en halv seger för sanningen bara det.
Hans förklaringar till varför han är övertygad är bara löjliga. Det handlar om handledsväskan och att ingen har sett honom på mordplatsen, men han har bara gått efter ofullständiga förhörsprotokoll där knappt en handfull av de 35 mordplatsvittnena i någon mån är tillfrågade.
Han har också som ett tungt bevis anfört att ingen annan än han och Lisbeth har sett vittnet LJ i gränden.
Att övriga som befann sig i den sektorn var upptagna med helt andra saker under dessa sekunder än att stå och speja som indianer bryr han sig inte om.
Om han inte framställde sin tes på ett så slirigt och oschysst sätt hade man nästan kunnat ha lite sympati för honom.
Citera
2020-06-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Finns där på nätet...

https://reopenkennedycase.forumotion.net/

Människor har försökt länge. Det går inte.
Aha, det handlar om Darnell-filmen. Nbc hävdar copyright på den.
Citera
2020-06-05, 15:17
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Eftersom det är en åklagare som ska presentera lösningen på mordgåtan så ligger bevisbördan enbart hos honom. Ingen i Sverige behöver bevisa sin oskuld i ett mordfall.

Precis det som gällde i rättegångarna mot CP.

Den processen visade, inklusive HDs vägran att ta upp fallet, att det inte räcker med det som visades upp då.

Alltså krävs det nu någonting helt annat för att kunna påstå att mordet är löst i en juridisk mening. Även med en död gärningsman. Annars blir det förtal av avliden.

Jag har själv funderat på om det var ok att skriva namnet på den jag fastnat för i tråden och landade att namnet redan var känt, hur nu någon grävde fram det.

Efter att tittat på intervjun där Ex-frun till och med gick längre och pekade ut honom som GM, vilket jag inte riktigt gör, så beslutade jag mig för att skriva hans namn här. Skulle det inte vara han har i alla fall Ex-frun själv pekat ut honom.

Jag har fått för mig att LZJ har särkullsbarn. Minst en levande dotter i Danmark som jag känner till, men henne tycker jag vi helt kan lämna utanför detta då jag inte tror på arvssynd. Men jag har gömt mig bakom det faktum att Ex-frun redan korsat gränsen.

Men jag förstår fuller väl att detta är känsligt. Men jag tror att SEs anhöriga kan inkassera betydligt mer från "De FilterLösa Grabbarna" om de skulle visa sig ha fel.

Så jag har funderat på detta men landat i att jag inte gör ont värre genom att skriva hans namn.

Edit: För övrigt påstod någon lustigkurre i tråden att det sitter en skylt med GMs namn vid Palmes grav. "Sköts av kyrkogårdsförvaltningen".
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-05 kl. 15:37.
Citera
2020-06-05, 15:33
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Borde köras till psykakuten tillsammans med filtergänget.

Kanske de kan vinka in en sjukvagn på gatan? Mårten, Mattias och Joakim Palme kan nog renovera sina kök och åka jorden runt med sina familjer på Hedbergs bekostnad efter onsdag.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-06-05 kl. 15:44.
Citera
2020-06-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midvintermorker
Varför är en sådan lösning inte trolig? Det finns väl många kvinnor där ute som skulle vilja ge sig på sina män av olika anledningar. Statistiskt är det ganska sannolikt.

En annan aspekt är tiden mellan skotten och LP:s vittnesmål om hur hon skulle ha tid att gå från liggande till knästående och sedan vrida sig för att undvika det andra skottet. Den delen går inte ihop.
Jag har svårt för din teori. Den faller på att LP blev beskjuten själv.
En akrobat hade inte klarat av det på ett bra sätt.
Förmodligen anser du att hon inte blev beskjuten.
Det anser jag. Därmed är min diskussion avslutat. Du får ha din teori så tror jag på min.
Facit; LP sköt inte sin man.(punkt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in