Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Kanske för att hon inte svarade när han skrev
till henne? Det var väl inte vanligt att hon
lämnade honom ifred så länge?
Nu är det väl så att det är mycket tveksamt om SD ens nämnt det faktum till polisen en enda gång, att hon inte svarade på natten?
Tvärtom, ser han till att radera, och det allt vad han kan.
HD: "messa när du är klar"
HD: "När pratade du med henne sist?"
SD: "Kort igår eller i förrgår. Raderar löpande. Skriver alltid vis Ftf."
Från NA:
""“
När pratade du med henne sist?”, frågar hans före detta fru i sitt meddelande.
Mannen svarade snabbt;
“Kort i går eller i förrgår. Raderar löpande”, och knäppte sedan ytterligare 120 bilder i snabb följd."
[...]
"
“Fotograferingen av de 937 bilderna har skrivit över ungefär 16 procent av det lediga utrymme som fanns innan bilderna togs och har gjort att den information som kan ha funnits där inte längre går att återskapa”, skriver IT-forensikern."
Det är underligt hur SD berättar för HD att han raderar för fullt.
https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor
Också har han underliga ursäkter:
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
NA:
"
Åklagare frågar 45-åringen vad han menar med ett meddelande han skickat till exfrun, strax innan han gick in på polisförhör dagen efter mordet. I meddelandet skriver 45-åringen att han "raderar löpande".
– Jag raderar sådant som jag inte tycker behöva finns kvar, förklarar 45-åringen.
Vad är det du raderar?
– Allt från Lena det dygnet. Jag raderar alltid löpande."
https://www.na.se/artikel/just-nu-det-ar-val-inget-konstigt-det-finns-spar-av-mig-pa-lena-folj-rattegangen-dar-45-aringen-bera ttar-sjalv
Ingen köper det.
Vem raderar allt som en nu förvunnen person har skrivit det sista dygnet?
På polisstationen också.
Tillägg:
AB:
"
Åklagaren säger att det är märkligt att han efter ett förhör med polisen tar bort en konversation han haft med Lena Wesström.
– Är det något du själv tycker är konstigt?
– Nej, det är ett normalt beteende. Jag raderar alltid löpande. Jag vet att min kommunikation inte är intressant eftersom jag inte är inblandad. Att jag raderar efteråt tycker jag inte påverkar."
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Jag är nyfiken på varför polisen blev så misstänksam mot SD
under förhöret att det slutade med att hon gick till spaningsledningen?
Han visar självmant upp mobilen, det är väl kanske inte så konstigt om de hade haft mycket kontakt under dagen och ända till 23.01.
"“
NN visade självmant upp sin mobiltelefon för mig, och visade kontakterna han hade haft med Lena den 14 maj. De hade mycket sms-kontakt på morgonen men inte så mycket under dagen, utan jag tror att sms:en började vid 20-tiden igen. Den sista SMS-kontakten mellan dem var klockan 23.01 ”, skriver polisen i ett PM."
https://www.na.se/artikel/polisen-misstanker-45-aringen-rensade-spar-efter-mordet-sekunder-innan-han-togs-in-pa-forhor
Efter förhöret lämnade 45-åringen polishuset. Polisen som höll i förhöret gick till spaningsledningen för att avrapportera. Hon hade under förhöret börjat fatta misstankar mot mannen."
Jag kan inte minnas att det någonstans står i förhör, eller i mess till någon enda person att SD inte fick kontakt med henne på natten.
Det hade varit en reaktion som de flesta hade haft.
Jag kan inte tänka mig att en person som får höra på morgonen att Lena saknas inte tänker på det, inte kommer ihåg att jag cyklade och kollade växlar precis när hon blev mördad.
Tänk efter själv!
Din kompis försvinner och på morgonen ringer hennes son till dig. Du vet att du har haft kontakt med henne sent på kvällen. Du visar upp detta för polisen från ca 20- tiden och fram till hennes sista sms vid 23:01. Resten tycker du inte är viktigt att visa, utan samma dag raderar du allt eftersom du inte har med mordet att göra.
Helt normalt enligt dig?