2020-06-05, 14:20
Medlem
Tegnells massmord fortsätter - 77 nya döda senaste dygnet.
Snart 5000 döda

Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, nu blir det väl ändå svårt att brunmåla oppositionen när de själva beter sig som på 30 talet.

Tysken har mycket låg självinsikt.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Ser vad? Det tar ju cirka 3-4 veckor att dö från smitta till död.
Jaja. Då kanske vi får 2000 nya fall per dag. Härliga siffror det!

Du vet att vi sakta men säkert ökat testningen. Trots det minskar inlagda och dödsfall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Skönt att se att IVA fallen nu har gått under 300, men det är en lång väg till 0.

Min tanke och undran är hur det kan bli någon semester i år på sjukhusen? Ligger fortfarande ett stort antal inlagda med COVID-19 på våra sjukhus runt om i Sverige. Enligt Socialstyrelsen finns det inte något svenskt sjukhus som inte ligger i Stabsläge.

Några har sagt upp sig, troligen för att kunna få vara lediga och att det är slitigt osv... Men vi får hoppas de flesta stannar.

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2020/juni/vi-kanner-oss-overkorda-och-livegna/
Citera
2020-06-05, 14:21
Medlem
Citat:
Har inte typ alla som insjuknat på äldreboenden dött?
Även i den åldern överlever majoriteten infektionen.
Citera
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanHermansen
Ju längre denna pandemi så inser man att det är flera länkar som tillsammans blir en kedja.

1) Tegnell har haft fel sen dag ett
2) Stefan Löfvén o co. har haft fel sen dag ett
3) Svenska folket har haft fel sen dag ett
4) Media har haft fel från dag ett

Nu pratar jag en majoritet och inte outliers. Att Tegnell avgår gör egentligen mindre skillnad. Blir mycket svårt att hans avgång leder till en 180 graders sväng av strategi eftersom FHM inte enbart består av honom. Svenska folket har blint "lyssnat" på FHM vilket har gett denna situation vi är i idag.

Demonstrationerna häromdagarna var droppen vilket genomsyrar Sveriges solidaritet som land mot varandra (speciellt mot de äldre) och mot omvärlden, och EU.

Att Tegnell sitter kvar är en förlängning av ett framröstat Löfvénskt styre, som är ett demokratiskt framröstat resultat av folkstyret i Sverige. En majoritet har valt denna väg och stödjer denna väg.

Jag köper inte argumentet att invandrare är överrepresenterade i COVID-19 gentemot vita. Jag har sett alla möjliga färger av människor som inte följer rekommendationerna, som dessutom är klena i mitt tycke.

Om det blir en regnig sommar kanske svenska folket vaknar.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
En snopen känsla kommer infinna sig när den andra monstervågen uteblir i grannländerna.

Finns en intressant intervju med Norges smittskyddsdirektör Frode Forland på SR förresten. Han verkar trevlig och ödmjuk.

Det är väl jättebra om en andra våg uteblir i våra grannländer för det innebär förhoppningsvis att en andra våg uteblir även i Sverige?
Citera
Medlem
Danmark: 2 nya döda
Norge: 1 ny död
Finland: 1 ny död

Sverige: 77 nya döda
Citera
2020-06-05, 14:22
Medlem
Citat:
Har inte typ alla som insjuknat på äldreboenden dött?

Högst anekdotiskt men de folk jag vet som jobbar inom äldrevården där smittspridningen varit hög så har merparten faktiskt överlevt. Men det är som sagt högst anekdotiskt. På vissa avdelningar bor det ju extremt svaga människor. Där dör nog fler.
Citera
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är väl jättebra om en andra våg uteblir i våra grannländer för det innebär förhoppningsvis att en andra våg uteblir även i Sverige?

Förutsatt att vi får ner smittan och håller den nere med kontaktspårning åtminstone.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
Även i den åldern överlever majoriteten infektionen.

Det har du inga bevis på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Du vet att vi sakta men säkert ökat testningen. Trots det minskar inlagda och dödsfall.

Du vet att många smittade nekas vård?
Du vet att många av de som nekats, som senare dött inte räknas in i COVID-19?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in