2020-06-05, 13:09
Medlem
Man borde se till att fortsätta driva M, KD framför sig och vrida debattklimatet åt ett fortsatt invandringskritiskt håll, utan att sätta sig i regering. Vi behöver inte Jimmie som minister, vi behöver repatriering och vi behöver den idag. Det tror jag SD förstår.

Hur läget blir efter 2022 beror på vilka partier som eventuellt åker ur. MP och L ligger risigt till och det vore fördelaktigt om åtminstone MP rök.
Senast redigerad av Olbars 2020-06-05 kl. 13:12.
Citera
2020-06-05, 13:10
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Så du menar att exv Finland är kommunistiskt då? Välfungerande kommunal grundskola i topp i Pisamätningarna.

Finland har inte haft den massinvandring Sverige har haft och fortfarande har, vad lögnaktiga sossar och kommunister än säger, av miljoner människor från mellanöstern och afrika, därmed inte samma behov av valfrihet för att slippa ghettoskolor, invandrarläkare som inte kan svenska med mera. Man ska absolut få välja skola och vård på annan plats än man tvingas bo på av ekonomiska orsaker. Man ska kunna bo i en förort, men ha samma möjligheter till skola och vård på bra platser och av bra läkare som alla andra. Det är såna sossar som du emot. Skamligt. Ni vill låsa in fattiga, barn och sjuka i ghetton av maktskäl och tvångs-massinvandring som ALLA ska tvingas in i, ingenting annat.

Att man ligger bra till i PISA i Finland och att Sverige ligger uselt till och än värre i verkligheten utan sossefusk beror på massinvandringen från mellanöstern och afrika framför allt.

Finland har inte såna ghetton eller såna oerhörda antal ghetton där svenska/finska barn inte existerar, där dessa mobbas i sitt eget land för att man är vit och svensk/finsk. Det är konsekvensen av den kommunistpolitik du förespråkar med massinvandring och ghetton där man ska tvingas leva i ghetton som sista svensk.
Senast redigerad av 8711 2020-06-05 kl. 13:14.
Citera
2020-06-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Finland har inte haft den massinvandring Sverige har haft och fortfarande har, vad lögnaktiga sossar och kommunister än säger, av miljoner människor från mellanöstern och afrika, därmed inte samma behov av valfrihet för att slippa ghettoskolor, invandrarläkare som inte kan svenska med mera. Man ska absolut få välja skola och vård på annan plats än man tvingas bo på av ekonomiska orsaker. Man ska kunna bo i en förort, men ha samma möjligheter till skola och vård på bra platser och av bra läkare som alla andra. Det är såna sossar som du emot. Skamligt. Ni vill låsa in fattiga, barn och sjuka i ghetton av maktskäl och tvångs-massinvandring som ALLA ska tvingas in i, ingenting annat.

Att man ligger bra till i PISA i Finland och att Sverige ligger uselt till och än värre i verkligheten utan sossefusk beror på massinvandringen från mellanöstern och afrika framför allt.

Finland har inte såna ghetton eller såna oerhörda antal ghetton där svenska/finska barn inte existerar, där dessa mobbas i sitt eget land för att man är vit och svensk/finsk. Det är konsekvensen av den kommunistpolitik du förespråkar med massinvandring och ghetton där man ska tvingas leva i ghetton som sista svensk.
Jag trodde att du värnade om skattefinansierade vinstdrivande privatskolor. Det har Sverige men inte Finland.
Citera
2020-06-05, 13:20
Medlem
8711s avatar
Citat:
Jag trodde att du värnade om skattefinansierade vinstdrivande privatskolor. Det har Sverige men inte Finland.

OM privata alternativ håller god standard, klarar kontroller och om det bedrivs lika god vård i privata alternativ så får man gärna göra vinst för mig. Det visar bara att staten, landstingen och kommunerna är slösaktiga som bedriver sämre skola och vård för dyrare pengar där privata alternativ får samma eller mer för mindre pengar. Det har jag sett många goda exempel på inom både skola och vård genom åren.
Citera
2020-06-05, 13:24
Medlem
8711s avatar
Annika Strandhäll som är med i ett parti där man mätt många skallar och experimenterat med många utsatta i plågsamma experiment har fräckheten att uttala sig. Har funnits många nazister, kommunister och skallmätare i S genom åren. Dessutom har hon fel i sak om SD därtill, men okej då.

Citat:
Annika Strandhäll

Ulf Kristersson verkar vara en man med flexibla värderingar. @moderaterna är beredda att förhandla statsbudgeten med ett parti med rötterna i vitmaktrörelsen, grundat av en nazist.
Som i så många andra länder och tidigare i historien öppnar konservativa högern dörren för dem.

https://twitter.com/strandhall/status/1268824032721453057
Citera
2020-06-05, 13:36
Medlem
8711s avatar
Riktigt patetiskt att se alla vänsterfånar som hänvisar till "demonstrationer i dagarna" som om det betyder någonting överhuvudtaget. Det förändrar inte verkligheten med massinvandringen till Sverige, dess konsekvenser i form av folkutbyte och enorm masskriminalitet, arabisering och muslimisering av vårt samhälle.

Det här är S:

https://pbs.twimg.com/media/EZviUgeWkAg6kMe?format=jpg&name=medium

Texter på arabiska.
Ghetton utan svenskar.
Skolor utan svenskar.
Rasism mot svenskar i sitt eget land.
Skallmätning, tvångssterilisering och plågsamma experiment på utsatta och svaga i samhället.
Makten framför allt, även med marknadshyror och utan arbetsrätt.

TVI! Att såna kräk sätter sig på sina höga hästar och uttala sig om politisk historia, med sitt eget historiska arv. Där man heller uppenbarligen inte accepterar demokratin idag då man vill förvägra ett invalt parti sitt naturliga inflytande, från rättmätiga positioner i riksdagen, från likabehandling i riksdagens kammare, attacker mot partier som vill samarbeta, vägran att förstå och respektera valresultatet och väljarna.
Senast redigerad av 8711 2020-06-05 kl. 13:39.
Citera
2020-06-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Hade hellre sett Ebba än Uffe som stadsminister om nu inte Jimmie kniper platsen.

Det är ingen dum idé faktiskt. Jag tänker mig ett scenario där SD+M+KD får majoritet och där SD är det största partiet av de tre. Då vore det naturliga att Åkesson blir statsminister-kandidat och den som utses att bilda regering. Men i det polariserade samhälle vi lever inser alla att Åkesson vore ett alltför kontroversiellt val. Samtidigt vill inte SD gärna ge statsministerposten till Kristersson eftersom de inte vill falla i skugga bakom Moderaterna.

Bättre i så fall att Ebba Busch blir statsminister. Hon är inte lika kontroversiell och polariserande utan kan troligen bli en enande kraft som uppskattas av svenska folket (förutom av ilskna vänsterfeminister förstås). Åkesson kan istället bli justitieminister och Kristersson finansminister. Ungefär så. Men detta scenario är förstås under förutsättning att SD+M+KD bildar en majoritetsregering, vilket jag tycker vore det bästa.

Näst bäst är väl en M+KD-regering med stöd av SD, där SD får inflytande i en rad viktiga frågor. Men jag tycker nog att man skall sikta på att vara med i regeringen om man kan, däremot inte nödvändigtvis sträva efter statsministerposten.
Citera
2020-06-05, 13:42
Medlem
8711s avatar
Citat:
Du får tipsa finnarna om det och även Norge och Danmark där skolorna inte får dela ut vinst. Osar kommunism där.

Att Finland har ett fungerande samhälle, utan ghetton i enorma antal, beror på att man inte drabbats av den enorma massinvandringen som Sverige haft med miljoner från mellanöstern och afrika i vårt land. Man har inte massvis av skolor och samhällen utan finländare.

Självklart fungerar skolan och vården bättre, statlig eller privat, utan massinvandring i decennier av miljoner invandrare.
Citera
2020-06-05, 13:45
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Det är ingen dum idé faktiskt. Jag tänker mig ett scenario där SD+M+KD får majoritet och där SD är det största partiet av de tre. Då vore det naturliga att Åkesson blir statsminister-kandidat och den som utses att bilda regering. Men i det polariserade samhälle vi lever inser alla att Åkesson vore ett alltför kontroversiellt val. Samtidigt vill inte SD gärna ge statsministerposten till Kristersson eftersom de inte vill falla i skugga bakom Moderaterna.

Bättre i så fall att Ebba Busch blir statsminister. Hon är inte lika kontroversiell och polariserande utan kan troligen bli en enande kraft som uppskattas av svenska folket (förutom av ilskna vänsterfeminister förstås). Åkesson kan istället bli justitieminister och Kristersson finansminister. Ungefär så. Men detta scenario är förstås under förutsättning att SD+M+KD bildar en majoritetsregering, vilket jag tycker vore det bästa.

Näst bäst är väl en M+KD-regering med stöd av SD, där SD får inflytande i en rad viktiga frågor. Men jag tycker nog att man skall sikta på att vara med i regeringen om man kan, däremot inte nödvändigtvis sträva efter statsministerposten.

Ja, det är ett alternativ. Då kan Jimmie Åkesson få den trevliga uppgiften att vara med och utse den första kvinnliga statsministern. Det kan vara en kompromiss i sig mellan SD och M. SD tar migrationen, äldrefrågor och kriminalfrågor. M tar företagande, försvaret och liknande, KD tar sjukvården medan man håller välfärden något så när i mitten och inte för långt åt höger gemensamt. Det vore utmärkt det.
Citera
2020-06-05, 14:00
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tvärtom ska SD vara en stoppskylt för M från att gå för långt åt höger. SD ska vara det sociala samvetet i en socialkonservativ regering. M bör förbereda si på att slipa bort sina värsta kanter så som fas 3 och sjukförsäkringen för att få SD:s stöd och för att regeringen ska vara ett brett och folkligt alternativ som så många som möjligt vill och kan rösta på. Även detta har Jimmie Åkesson själv tagit upp en rad gånger i olika intervjuer. Stor potential till förbättring finns här där SD kan göra en stor insats.

Japp, precis, spara in pengar på invandringen, och SD får en del av de pengarna till skolan och vården typ, och en del går till M som kan sänka skatten...
Citera
2020-06-05, 14:04
Medlem
8711s avatar
Kan någon fråga på vilket sätt SD är extrema? Varenda punkt i SD:s olika program är helt normal politik i hela världen. Däremot C, S och dagens regering med sin massinvandringspolitik, afghanvurmande, kommunism är INTE normalt i övriga världen. Det är C, S och dagens regering som är extrema, ingen annan.

Citat:
C-ledamoten Martin Ådahl skriver:

”Min lärdom av pandemin är inte att den visar hur normalt det blir när extrema nationalister har direkt makt över regeringspolitiken.”

https://www.expressen.se/nyheter/andersson-gar-inte-att-lita-pa-kristersson/
Citera
2020-06-05, 14:06
Medlem
YP4XQs avatar
Definitivt inte tacka med mössan i hand iallafall utan växla upp! Köra på bara hårdare än någonsin. De måste acceptera dem ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in