2020-06-05, 12:44
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Förstår inte TS fråga. Det är väl SD som bjuder in till budgetförhandlingar efter nästa val?
Citera
2020-06-05, 12:51
Medlem
8711s avatar
Bah Kuhnke som samarbetar med ett parti i form av S som mätt många skallar genom åren, låst in och tvångssteriliserat väldigt stora antal kvinnor som man förklarat som hysteriska och galna och som gjort många smärtsamma och plågsamma experiment på barn, sjuka, handikappade, stumma och fattiga människor. Vad är det för människosyn ni har S och Bah Kuhnke? Tillbaka till Disneyklubben och utviken med dig! Du kan ingenting om politisk historia!

Citat:
Miljöpartiets EU-parlamentariker Alice Bah Kuhnke säger:

– Samma vecka som vi är många som förfasas över rasismens konsekvenser och markerat att det är nog nu, så väljer Moderaterna att presentera Sverigedemokraterna som en del av sitt regeringsalternativ. SD:s historia känner vi alla till, och Kristersson sällar sig nu till skaran högerpopulister som välkomnar rasismen i stället för att bekämpa den.

https://www.expressen.se/nyheter/andersson-gar-inte-att-lita-pa-kristersson/
Senast redigerad av 8711 2020-06-05 kl. 12:54.
Citera
2020-06-05, 12:52
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tvärtom ska SD vara en stoppskylt för M från att gå för långt åt höger. SD ska vara det sociala samvetet i en socialkonservativ regering. M bör förbereda si på att slipa bort sina värsta kanter så som fas 3 och sjukförsäkringen för att få SD:s stöd och för att regeringen ska vara ett brett och folkligt alternativ som så många som möjligt vill och kan rösta på. Även detta har Jimmie Åkesson själv tagit upp en rad gånger i olika intervjuer. Stor potential till förbättring finns här där SD kan göra en stor insats.

Jo Åkesson brukar prata vackert, men när drt väl kommer till kritan så viker han sig för lobbyisterna, t.ex. om vinstbegränsningar i välfärden
Citera
2020-06-05, 12:52
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Förstår inte TS fråga. Det är väl SD som bjuder in till budgetförhandlingar efter nästa val?

Ja, så skulle det ju kunna bli baserat på valresultatet om SD är överlägset största parti i konstellationen Men med utgångspunkt i dagens artiklar och hysteri så får man väl ta den här utgångspunkten antar jag
Citera
2020-06-05, 12:55
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Uffe har väl också varit med och tramsat tidigare då de stoppat SD att vara med. Nu ser Uffe att enda chansen för honom att komma högre upp är att ta med SD i båten och då slippa förhandla med både L och C, om nu ens L är med efter nästa val då de snart är på Fi nivå.

Nästa mandatperiod kommer samtidigt handla mest om att försöka städa efter corona med allt vad det innebär av sänkningar på olika håll. Kommer absolut inte bli några roliga fyra år.
Citera
2020-06-05, 12:56
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Jo Åkesson brukar prata vackert, men när drt väl kommer till kritan så viker han sig för lobbyisterna, t.ex. om vinstbegränsningar i välfärden

SD har hela tiden varit för valfrihet. Det är jättebra att man kan välja skola, vårdcentral med mera själv. Både gällande plats man vill gå på och gällande utförare där många privata alternativ är klart bättre. Men det ska ske med kvalitet och kontroll. SD rår inte över tidigare regeringars politik. Valfrihet är oerhört viktigt och bra. Jag och personer i min familj är väldigt nöjda med våra val inom vård och skola med mera.

Någon kommunism där man inte får göra vinst kan du behålla för dig själv. Kan man bedriva bättre skola och vård än kommunala och statliga alternativ för samma pengar så är man varmt välkommen för mig!
Citera
2020-06-05, 12:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja, så skulle det ju kunna bli baserat på valresultatet om SD är överlägset största parti i konstellationen Men med utgångspunkt i dagens artiklar och hysteri så får man väl ta den här utgångspunkten antar jag

Man hinner nog ändra praxis till dess att stadsministern måste vara från partiet med flest röster😀

Hade hellre sett Ebba än Uffe som stadsminister om nu inte Jimmie kniper platsen.
Citera
2020-06-05, 13:01
Medlem
8711s avatar
Nyamko Sabuni är försiktigt positiv, för egen del är jag säker på att hon tycker det är bra. Tyvärr leder hon ett skitparti.

Citat:
Liberalernas partiledare Nyamko Sabuni ger också försiktigt medhåll till Ulf Kristersson.

– Jag menar att alla riksdagspartier ska ges samma respekt, och sedan ska man samarbeta med de vars värderingar man delar, säger hon.

– Jag har aldrig tyckt om att partier ska uteslutas. Jag tror att man ska fokusera på politiken och det man ska åstadkomma för Sverige. Om det är åtta partier i riksdagen som vill ha en bättre äldreomsorg, till exempel, så är alla välkomna att ansluta till det.

Citat:
Ulf Kristersson öppnar också för att budgetsamarbeta med SD. Är det något som Liberalerna kan göra?

– Då har han givit sitt besked nu. Liberalerna kommer att återkomma med besked i god tid inför valet 2022, säger Nyamko Sabuni.

https://www.expressen.se/nyheter/andersson-gar-inte-att-lita-pa-kristersson/
Citera
2020-06-05, 13:01
Medlem
Är ju ren underhållning när Magdalena Andersson säger att det inte går att lita på Ulf Kristersson.

Sossar är mästare på att svika givna löften till väljarna. Och dom hade inga synpunkter på att alliera sig med Centern som lovade att inte släppa fram Löven.

Hoppas det sovande folket börjar vakna, men det är väl ett önsketänkande.
Senast redigerad av Moppsen 2020-06-05 kl. 13:23.
Citera
2020-06-05, 13:03
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Är ju ren underhåll när Magdalena Andersson säger att det inte går att lita på Ulf Kristersson.

Sossar är mästare på att svika givna löften till väljarna. Och dom hade inga synpunkter på att alliera sig med Centern som lovade att inte släppa fram Löven.

Hoppas det sovande folket börjar vakna, men det är väl ett önsketänkande.

Ja, kan någon fråga Maggan Haggan om marknadshyrorna, arbetsrätten, undantagen från turordningsreglerna, privatiseringen av arbetsförmedlingen osv. Som hon anklagade andra för innan valet, men själv genomför efter valet. Maggan går inte att lita på!

Ja, Annie ja... "Jag kommer aldrig vare ett stödhjul åt S!". Nähädå!!
Citera
2020-06-05, 13:07
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
SD har hela tiden varit för valfrihet. Det är jättebra att man kan välja skola, vårdcentral med mera själv. Både gällande plats man vill gå på och gällande utförare där många privata alternativ är klart bättre. Men det ska ske med kvalitet och kontroll. SD rår inte över tidigare regeringars politik. Valfrihet är oerhört viktigt och bra. Jag och personer i min familj är väldigt nöjda med våra val inom vård och skola med mera.

Någon kommunism där man inte får göra vinst kan du behålla för dig själv. Kan man bedriva bättre skola och vård än kommunala och statliga alternativ för samma pengar så är man varmt välkommen för mig!

Ja, menade inte att ge mig in på en ideologisk fråga om vinster, men mitt språkbruk kanske förråde min ståndpunkt.

Men rent objektivt strategisnack, så tror jag att det här är ett smart drag från moderaterna och SD hade tjänat på det om de först blev inbjudna efter nästa val OM de under tiden mycket tydligare också hade gått i opposition mot covid-19 hanteringen.
Det kommer leda till en avväpning av SDs kvarvarande ideologiska utveckling och dra den till det utskottstjabbel och dylikt som övriga sysslar med.
Min gissning är att det (om de nu inte ställer väldigt tuffa krav på M, oavsett vilken fråga det handlar om, bara för att visa att de inte riktigt är med i etablissemanget) på 3 - 4 års sikt kommer leda till att de stagnerar runt var de ligger i opinionen nu, och S förblir största parti.
Citera
2020-06-05, 13:08
Medlem
Citat:

Så du menar att exv Finland är kommunistiskt då? Välfungerande kommunal grundskola i topp i Pisamätningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in