2020-06-05, 11:02
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Det kanske var planerat från högre ort. Jävligt avancerad pr-trick isf men tror du verkligen att någon polisbefäl är kapabel att tänka efter på den nivån?
Nja... Vet inte om jag tror att det fanns en plan från början och att den här tjejen tog på sig uppdraget, utan jag tänker snarare att hon ville göra detta och fick grönt ljus. Men själva genomförandet känns suspekt. Det ser iscensatt ut.
Citera
2020-06-05, 11:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1
Det stod ju i artikeln att hon enligt en kollega gillade att SYNAS !
Man baxnar...mitt i corona pandemin och detta sker .

Skulle vara bra med namnet på polisen som sa att demonstrationen var okej pch att hen inte kunde utgå från att det skulle bli fler än 50 .....iq 0.0.....

Jag börjar faktiskt tro att hela grejen är ett studieobjekt av [antagligen] MSB alternativt ett pr-trick av polisen för att stävja stöket...

Vad sägs om det som alternativt teori? MSB hette innan styrelsen för psykologiskt försvar och sysslade med upplysning och counter påverkansoperationer (i brist på bättre ord).

Någon har nog tänkt efter för en gångs skull.
Senast redigerad av Lunkan99 2020-06-05 kl. 11:09.
Citera
2020-06-05, 11:06
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Nej det är det inte. BLM är en antirasistisk organisation som demonstrerar mot våldet mot mörka personer som sker överallt i världen och väldigt tydligt av den amerikanska polisen.
Och fortfarande finns det ingenting som tyder på att polismannen agerade på det sätt han gjorde pga att brottslingen var neger.

Är det inte lustigt?

Kanske sker polisvåld mot negrer för att negrer är brottslingar och ofta våldsbrottslingar? Hur ser statistiken ut för våld mellan vita och svarta? Svarta begår ofantligt mycket mer våld mot vita, våldtäkter, osv... Dessutom dödas vita av poliser också, men det bryr ni er inte om det minsta.

BLM är en "rasist"organisation som hatar vita människor och av allt att döma, av deras handlingar, kräver att vita ska hålla käften, kräver att vita ska ge dem makt, kräver att vita ska ge dem ännu mer av sina pengar, kräver att vita ska knäböja för dem, kyssa deras fötter, kräver att vita ska be om ursäkt för vad andra vita gjort för hundratals år sedan, kräver att vita ska be om ursäkt för sin existens, osv, är att deras mål är att förslava alla vita.
Citera
2020-06-05, 11:09
Medlem
8711s avatar
Så fruktansvärt respektlöst mot alla som isolerar sig, är gamla sjuka och fysiskt svaga, alla som arbetar mot smittspridningen och inom sjukvården dygnet runt för att rädda liv och få ner smittan så mycket det bara går. Sedan gör tusentals vänsteridioter på det här sättet. Om två veckor kommer fler ligga sjuka och döda. Det är tyvärr inte främst dom själva som drabbas, utan alla dom smittar i form av äldre sjuka och fysiskt svaga.
Citera
2020-06-05, 11:10
Medlem
100tearss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det var väl lite onödigt att posta hennes personuppgifter.

Varför då? Idioter som förstör ska outas. Fråga expo va dom tycker
Citera
2020-06-05, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag har redan citerat polislagen (https://lagen.nu/1984:387#P8S1) samt en uppsats som stödjer min slutsats (http://www.diva-portal.se/smash/get/diva2:1215572/FULLTEXT01.pdf) medan din argumentation kan sammanfattas som "Du har fel, jag vet bäst."

När man diskuterar en juridisk fråga så gör man det med utgångspunkt i rättskällorna. Man gör det inte genom att utan närmare specifikation hänvisa till innehållet i en c-uppsats från Södertörns högskola.

Vilken paragraf i polislagen är det du hänvisar till?

Citat:
Som sagt, mötes- och demonstrationsfriheten och även proportionalitetsprincipen går före. Precis på samma sätt som det är orimligt att polisen skulle omhänderta dig för att du går mot röd gubbe är det orimligt att polisen skulle upplösa en fredlig demonstration med fler än 50 deltagare.

Jag har redan förklarat för dig att det inte är ett brott att gå mot röd gubbe. Om du gör dig misstänkt för ett brott (oavsett hur allvarligt du själv känner att brottet är) så har polisen däremot rätt att omhänderta dig om det behövs för att utreda brottet.

Du verkar inte förstå vad proportionalitetsprincipen innebär och vad den har för betydelse i olika sammanhang.

Vad då "proportionalitetsprincipen går före"? Det är givetvis så att demonstrationen inte ska upplösas om det går att förhindra fortsatt lagstridigt handlande genom mindre ingripande åtgärder. Detta är innebörden av proportionalitetsprincipen i sammanhanget.

Citat:

Detta är ganska viktigt eftersom många första majdemonstrationer saknar tillstånd och därmed också skulle kunna betraktas som "lagstridiga". Det beror både på att organisatörer inte skickar in ansökningar i god tid och på att poliser inte godkänner ansökningar inom rimlig tid. De flesta poliser tycker inte om sådan pappersexercis. Likförbannat har polisen inte rätt att stoppa några första majdemonstrationer.

En demonstration utan tillstånd är inte i sig lagstridig eftersom det i sig inte är förbjudet att hålla en demonstration utan tillstånd så länge antalet deltagare är färre än 50. Demonstrationen får inte upplösas enbart på den grunden att demonstrationen inte sökt tillstånd. Den får däremot upplösas på den grunden att antalet deltagare överstiger 50 eftersom den kan krävas för att förhindra fortsatt lagstridigt handlande.

Om demonstrationen har sökt tillstånd och fått avslag på ansökan om tillstånd så kan polisen däremot upplösa den med stöd av 2 kap. 22 par. ordningslagen.

Det unika i sammanhanget är som vi redan påpekat för dig den nya "coronalagen" som förbjuder allmänna sammankomster med fler än 50 deltagare. En demonstration med fler än 50 deltagare är lagstridig och får därför upplösas för att förhindra fortsatt lagstridigt handlande, under förutsättning att det inte går att uppnå samma effekt med mindre ingripande medel.

Detta följer direkt av den lagtext som jag citerade i mitt förra inlägg. Om du inte håller med mig så får du förklara varför min tolkning är felaktig eller hänvisa till en rättskälla som säger någonting annat.
Senast redigerad av deep-announcement 2020-06-05 kl. 11:33.
Citera
2020-06-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det hade varit ett ögonblicks verk att t.ex sparka henne i huvudet. Om jag förstod rätt hetsades det mot poliser i tåget och spänningen var laddad och hetsig.

Fakta kommer bli jobbigt för vissa.

Hon föll på knä utan hot med massa kolleger runt om.

https://www.youtube.com/watch?v=7auvuiZoPqc
Citera
2020-06-05, 11:25
Medlem
M4gnussons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
pnr är 19970417*347 (*=6)
ensamstående/singel
inga barn
aktuell hemadress, sedan 2017-10-01, är Tån*v (*=g) 2* (*=7) lgh 11*1 (*=0) i Hägersten/Stockholm
bodde tidigare på Vi*lg (*=o) 6* (*=B) i Kungsbacka

Den 24/4 fick fick hon en kraftig smäll mot huvudet, under tjänsteutövande. Sökte akuten, bedömt som hjärnskakning, var sjukskriven fram till mitten av maj.
Så jävla dumt att hänga ut henne på det sättet! Vad tjänar det till? Det är polismyndigheten som ska klandras och som ska tillrättavisa henne.
Citera
2020-06-05, 11:27
Medlem
Citat:
Vänsterns narrativ om ett systematiskt dödligt polisvåld mot svarta i USA är en lögn. Det rapporterar Fox News Tucker Carlson, efter att ha granskat statistiken.

https://www.friatider.se/tucker-mediebluff-att-svarta-systematiskt-dodas-av-polisen
Citera
2020-06-05, 11:29
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4gnusson
Så jävla dumt att hänga ut henne på det sättet! Vad tjänar det till? Det är polismyndigheten som ska klandras och som ska tillrättavisa henne.

Det är klart hon ska klandras för sitt lagbrott i tjänsten och man bör även granska henne djupare för att se om hon har fler kriminella kopplingar.
Citera
2020-06-05, 11:32
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100tears
Varför då? Idioter som förstör ska outas. Fråga expo va dom tycker
Hon begick ett tjänstefel och visade sig totalt olämplig för uppdraget (även troligtvis hela polisuppdraget - en vänsterposör helt enkelt). Hon raserade mitt förtroende (och många flers) för polisen.
Dock hjälper det inte att rasera hennes liv. Det förbättrar inte något utan riskerar tvinga polisledningen och politikerna att backa upp henne istället för att ge henne sparken. Nu är risken större att hon belönas och blir ändå mer politisk aktiv, kanske i ledande position. Hon blir plötsligt ett offer för sk högerextrema och kommer plockas upp av expo som expert. Hon blir Springares motpol. Kanske får hon tala i riksdagen, fångas av MP och får en plats i EU-parlamentet där hon lovar att Sverige ska ta emot alla världens asylsökande. Kanske får hon en egen kolumn i Aftonbladet där agendan blir att propagera för en ny poliskår där pizza, fotbollsturnering eller käpphästen ska bli det enda polisen sysslar med när det kommer till invandrad brottslighet.
Citera
2020-06-05, 11:32
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Finns det något land i Europa som har så efterblivna människor som Sverige som är ute och demonstrerar nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Definitivt inte.

Belgien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Italien, Frankrike, Danmark...antagligen andra länder med.
Senast redigerad av Troian 2020-06-05 kl. 11:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in