2020-06-05, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Fra brevet som TV2 gjengir:

"I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Om sannheten er stikk motsatt, så var det altså den andre søsteren som hadde sagt at Tom hadde oppfordret barna til å bruke dette nedsettende kallenavnet. Forøvrig så ordlegger hun seg litt klønete underveis i brevet, så jeg skal ikke utelukke at hun ved å si at sannheten er stikk motsatt, egentlig mener å si at "sannheten er at jeg aldri har sagt noe sånt". Men jeg tror ikke det er det hun mener. Hun virker opprørt over at HUN skal ha vært den som sa det. Når det egentlig var motsatt, altså at storesøsteren har sagt det.

Det som i hvert fall ikke er til å misforstå, er at dette kallenavnet har vært i bruk. Hun benekter ikke det. I så fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Synes også det kan virke som at de to siste utspillene fra "barna", egentlig bare er yngste søster som står bak? Kanskje med godkjennelse fra de to andre. Bildet av sms-en hun sendte til politiet er tatt av hennes telefon, så hun må nødvendigvis ha gitt det til media selv. De to andre virker fremdeles å forholde seg tause / uten ønske om å uttale seg.

Det er virkelig grusomt om det er slik du beskriver det her.

En ødelagt familie.
Citera
2020-06-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg synes det er helt uforståelig.

Kan det hende at datter HHB2, i et øyeblikk av uskyld og fortrolighet, har fortalt politiet detaljer som hun nå angrer bittert på?

Og at hun aner at TH snart vil bli konfrontert med denne informasjonen. Og at TH ikke vil bli nådig når han får vite hva hun har sagt.

Det er den eneste grunnen jeg kan komme på. At datter2 nå forsøker å etablere et inntrykk av at politiet lyver om hva hun har sagt i avhør. Eller at politiet har misforstått henne. Og at de har nektet å rette opp skaden. Eller lignende.

Det kan være en forklaring.
Citera
2020-06-05, 10:45
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Interessant teori. Spørsmålet blir vel hva slags reellt innsyn man har til huset ved hjelp av en telelinse fra bryggen. Antar at politiet har undersøkt det.
Null innsyn fra fiskebryggen til huset.
Citera
2020-06-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ah, da husker jeg.

TH har ikke benyttet seg av sin rett til å ikke la seg avhøre som siktet.

Fatter ikke at en advokat råder sin klient til å gjøre noe som trolig vil føre til større mistanke. I tillegg kan det jo virke som TH ikke er intr.i å finne ut hva som skjedde med AEH.
Altså stille i avhør.
Citera
2020-06-05, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Hvorfor skal jeg komme med påstander jeg ikke har dekning for når jeg heller kan konstatere fakta ?

Men det er jo klart at dette ikke er noen som sitter og forsøker å skrive så riktig som mulig.

Det er jo bare et konstruert brev, med et surr av ord og rot. Men vedkommende får fram sin mening.

Hvis man bruker litt tid så klarer jo vedkommende å sette opp setninger som er bare rotete og masse feil.

Alle kan jo klare det.

Her kan de jo kanskje konkludere med at det ikke er noen med skandinavisk morsmål, men isåfall må jo forutsetningen være at den som skriver faktisk sitter og prøver å skrive riktig.

Jag ikke kan vete du tenke hvordan omm dete? Ar jej nosk ela from Ost-Europ?

Det er jo umulig å tolke fra å lese sånt, men man kan jo konkludere med at det er konstruert tenker jeg
Senast redigerad av Hunterrr 2020-06-05 kl. 10:52.
Citera
2020-06-05, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Fatter ikke at en advokat råder sin klient til å gjøre noe som trolig vil føre til større mistanke. I tillegg kan det jo virke som TH ikke er intr.i å finne ut hva som skjedde med AEH.
Altså stille i avhør.

Det må jo være at alternativet er enda verre.

At TH om han skulle ha stilt i avhør nå for tiden, ville ha styrket mistanken mot seg selv. I enda sterkere grad enn om han følger forsvarerens råd om å ikke stille til avhør.
Citera
2020-06-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg bemerker også at de snakker om mobiltelefonen hennes.

Som visstnok skulle bli sluppet fri, sammen med AEH, men langt fra huset.

Hvorfor lå den da igjen i huset, på den plassen den pleide, og skulle ha ligget?

Men uten at TH hørte den, når han ringte til den, da...

Jeg tolker ikke setningen som at det er snakk om hennes mobiltelefon, men som en mobiltelefon. Mulig uten sim da hun vil fortsatt kunne ringe nødnr ved en evt løslatelse.
Citera
2020-06-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Fra brevet som TV2 gjengir:

"I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».
Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt."

Om sannheten er stikk motsatt, så var det altså den andre søsteren som hadde sagt at Tom hadde oppfordret barna til å bruke dette nedsettende kallenavnet. Forøvrig så ordlegger hun seg litt klønete underveis i brevet, så jeg skal ikke utelukke at hun ved å si at sannheten er stikk motsatt, egentlig mener å si at "sannheten er at jeg aldri har sagt noe sånt". Men jeg tror ikke det er det hun mener. Hun virker opprørt over at HUN skal ha vært den som sa det. Når det egentlig var motsatt, altså at storesøsteren har sagt det.

Det som i hvert fall ikke er til å misforstå, er at dette kallenavnet har vært i bruk. Hun benekter ikke det. I så fall ville man ha skrevet noe slikt som "dette stemmer ikke, ingen av oss ville kalt mamma det!".

Synes også det kan virke som at de to siste utspillene fra "barna", egentlig bare er yngste søster som står bak? Kanskje med godkjennelse fra de to andre. Bildet av sms-en hun sendte til politiet er tatt av hennes telefon, så hun må nødvendigvis ha gitt det til media selv. De to andre virker fremdeles å forholde seg tause / uten ønske om å uttale seg.

Som jeg leser det, så er det viktig for henne å få fram at det ikke var faren som oppfordret dem til å kalle AE dette nedsettende kallenavnet, men at hun selv var pådriveren. Hun er ganske intens i sine angrep mot politiet. Minner veldig om Berth*ussen sine utspill mot PST. Er det Elden som lurer i kulissene?
Citera
2020-06-05, 10:52
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakadaki
Jeg tolker ikke setningen som at det er snakk om hennes mobiltelefon, men som en mobiltelefon. Mulig uten sim da hun vil fortsatt kunne ringe nødnr ved en evt løslatelse.

Ja, har sett det nå. Snedig.

Så snedg at en gammel mann som TH ikke ville visst hvordan han skulle utstyrt AEH med en burnerphone hun kunne bruke til å ringe ham, når hun ble sluppet fri etter noen måneder, når alle transaksjonee hadde gått igjennom...
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 10:55.
Citera
2020-06-05, 10:57
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Hvilket motiv skulle de to søstrene ha for å delta på en slik gjerning tenker du, altså i samråd med far og drap?

Jeg har inntrykk av at det er TH som har vært den urimelige i denne familien og skapt mye trøbbel for flere. Har du noe indikasjon på at de også har slitt mye, altså de to søstrene?
Motivet har trolig vært at hele imperiet var i ferd med å rakne ved en skilsmisse. TH har greid å manipulere barna til å innse at AE måtte ryddes av veien.

Milli fikk sagt det i seneste video, «Flasketuten pekte på TH».
https://www.vgtv.no/video/197970?utm_source=overlay-share&utm_term=tabs
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-05 kl. 11:03. Anledning: Tillegg
Citera
2020-06-05, 11:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
https://www.dagbladet.no/nyheter/trusselbrevet-sprakdetaljen-politiet-avslorte/72523277

Nå kan Dagbladet avsløre at personer i Norge med fagkunnskap innen feltet rettslingvistikk har undersøkt brevet. Konklusjonen har vært klar: forfatteren har ingen av de skandinaviske språkene som morsmål.

Det må jo ha vært lingvistikkens svar på Anders Tegnell som har gjort denne analysen. Teksten er jo åpenbart manipulert, ikke rart det går tregt for politiet i denne saken hvis slike idiotanalyser blir tatt på alvor.
Citera
2020-06-05, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Lurer på hvem disse "personene med fagkunnskap innen..." er?
Dette strider vel med politiets oppfatning, de mente personene bak var norske, det gikk de tidlig ut med husker jeg.

Ja dette var litt rart, Holden har jo fortalt at kidnappererne forstår norsk ( ikke at det trenger å bety noe) Men det forteller vel at iallefall en av de er norsk evnt, innvandrer. I tillegg er det vel overveiende sannsynlig at både papir, sko og strips er kjøpt i Norge.

Jeg har egentlig ikke så stor tro på dette med østeuropeiske kriminelle. Mange østeuropeiske land har også et annet alfabet.

Men det er mest sannsynlig flere og jeg tror minst en av de er norsk. Jeg kan ikke fri meg fra tanken om at en av de tilhører miljøet en av døtrene en gang var en del.av.
Og det er fra han de har opplysningene om at TH er styrtrik. Det kan også tenkes at det er han som har ofret de med opplysninger om huset, evnt.hvor en nøkkel ligger.Uvurderlige opplysningen hvis man skal lykkes med en slik plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in