2020-06-05, 10:41
Medlem
Trollsvanss avatar
Känns verkligen som advokaten/försvaret greppar efter halmstrån när hon vill få fram att T var lugn när mamman sökte igenom lägenheten. Han var väl inte speciellt nervös över att hon skulle plocka fram saker ur skåpen, tex en väska högt upp i en garderob och öppna den. Det hade varit märkligt. Han ville ha ut dom ur lägenheten och är helt ointresserad, inte alls orolig. Det är inte normalt.

Däremot uppe på vinden, om han hade låst upp, så hade det varit väldigt lätt för dom svepa över innehållet i påsar. Men av samma skäl som i lägenheten så gör man givetvis inte det heller, för man letar inte efter kroppsdelar. Dom hade han givetvis tagit upp dit och förstår nu att han så snabbt som möjligt måste göra sig av med dessa.

Familjens berättelse är raka motsatsen till hur T beskriver. Han säger ju att hon drog och han såg henne i periferin, medans till familjen säger han att han tog nycklarna från honom osv.

Pinsam narcissist. Han är inte van vid att hans lögner synas.
Citera
2020-06-05, 10:42
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Har inte heller sett det tidigare men det kanske var den som gjorde avtrycket på golvet i vardagsrummet då. Hoppas dom har kollat undersidan på den.

Som jag minns det i FUP har teknikerna kommit fram till att lägenheten är städad och jag utgår då ifrån att dels syns det att t ex blod har tvättats bort. Då torde nog teknikerna också ha kontrollerat städredskap (förutom dammsugaren) om det visar spår ifrån t ex blod och annat som tillhört en kropp.

Sådant fastnar ju på trasor, mopp etc
Citera
2020-06-05, 10:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
När ringde W anhöriga till polisen första gången ?
Polisen ringde T och sökte efter W eftersom T inte svarade i telefon

Var detta innan eller efter han plockades upp av polisen ?

Det var väl ett par dagar efter den 14:e - i varje fall var det EFTER promenaden på E6 för den var ju den 14:e.
Citera
2020-06-05, 10:46
Medlem
Novotars avatar
Ingen liverapportering från Bohuslänningen heller? Hittar inget. Om ngn hittat, länka gärna! Tack. 😊
Citera
2020-06-05, 10:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagtorn
Ja förmodligen T's egna tassar.
Nu tänkte jag inte att det var W som skulle paketera in sig själv utan att avtrycken från hennes handflator aldrig skulle kunna jämföras med något då dessa inte kommer att återfinnas i skick att utföra en jämförelse.
Vad jag vet så registraras inte handflateavtryck på alla i Sverige och utan möjligheten att jämföra avtryck och hitta rätt är ju obefintlig om händerna inte finns längre.. Så visst skulle det vara ett vattentätt sätt att få ett avtryck från någon annan för att förvilla.

Men om man tänker efter så måste W ha gjort många fingeravtryck på sina sminkattiraljer (dosor, askar etc) som enbart hon har tagit i. Tror knappast att andra har hanterat hennes smink än hon själv.
Citera
2020-06-05, 10:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
"Det stod en hink med en svabb intill Wilmas tillhörigheter i garderoben, det var lite konstig placering tyckte jag" säger farfadern och berättar att han stod mest i hallen, men att Wilmas mamma letade igenom lägenheten."

Han är den första som pratar om en hink och svabb i lägenheten. Eller har jag helt missat detta?

En hink har återfunnits, stod i duschutrymmet, men inte själva svabben....
Citera
2020-06-05, 10:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saycheeses
Har de hittat städmaterial över huvudtaget?

Moppen/svabben är borta, ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Ingen liverapportering från Bohuslänningen heller? Hittar inget. Om ngn hittat, länka gärna! Tack. 😊

https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/r%C3%A4tteg%C3%A5ng-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Citera
2020-06-05, 10:52
Medlem
T34Panzers avatar
En svart sopsäck på Ts vind..hm...

” Bonuspappan berättar vidare att de kollade igenom lägenheten, sedan gick de upp till vinden. "Det var bröte inne i förrådet, jag vill minnas att det stod någon sopsäck med grejer i."”
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/rättegång-i-fallet-wilma-andersson-1.28411765
Citera
2020-06-05, 10:55
Medlem
Är det bara jag som inte kan förstå hur W's familj inte kunde se ett enda blodspår när de var där? Det låg ju köttbitar på väggen vid balkongen och märken från blodigt hår i hallen, det syntes ju väldigt tydligt mot de vita väggarna.
Finns det någon möjlighet att någon var där efter han blev gripen eller vaktade polisen dörren tills att de kommit dit och bytt lås?
Citera
2020-06-05, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentine14
Är det bara jag som inte kan förstå hur W's familj inte kunde se ett enda blodspår när de var där? Det låg ju köttbitar på väggen vid balkongen och märken från blodigt hår i hallen, det syntes ju väldigt tydligt mot de vita väggarna.
Finns det någon möjlighet att någon var där efter han blev gripen eller vaktade polisen dörren tills att de kommit dit och bytt lås?

Rent spontant: De trodde fortfarande att Wilma var i livet, alltså kollar man inte väggar och golv särskilt noga och det är förmodligen rätt lätt att missa om man inte aktivt kollar efter det. De var knappt inne i vardagsrummet heller och allt gick nog väldigt fort eftersom att T ville bli av med dem.
Citera
2020-06-05, 11:00
Medlem
Citat:
Det handlar nog om vad och hur man fokuserar blicken . De letade inte efter små blodfäckar. Betänk att de inte har ett tränat öga för sånt.
Polisen kom dit 3 timmar efter grip, gjorde sin undersökning och bytte kolv när de gick därifrån.
Citera
2020-06-05, 11:04
Medlem
Citat:
De brukade kanske inte ha det så rent så att de var vana vid fläckar på väggen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in