2020-06-05, 09:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Om man tror att PU utreder spår som är helt fristående från det huvudsakliga, i syfte att avföra dem när mordet redan är löst, kan man inte resonera som du. Det finns så många spår att man skulle behöva lägga extremt mycket arbete på avföringsarbete och man skulle inte bara avföra de spår som är på tapeten i media just nu, man skulle behöva avföra i princip allt. Tror man att PU arbetat med SE för att avföra honom måste man nog tro att PU arbetat med de flesta andra spår också. Förmodligen har man arbetat med något som åtminstone kan ha en koppling till SA och man har uppenbarligen arbetat med SE, så frågan är vad de kan ha gemensamt.
Vem har sagt att PU arbetat för att avskriva SE?
Citera
2020-06-05, 09:02
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Vem har sagt att PU arbetat för att avskriva SE?
boboslacke.
Citera
2020-06-05, 09:14
Medlem
p.norths avatar
Om dom hade kommit fram till en lösning sen i höstas så låter väl lite långsökt att man har besökt o kollat av med SE släkt så sent som i januari, om han nu hade varit misstänkt. Låter mera som att man skulle avskriva honom helt. Just för såna som T. P inte kan komma i efterhand och spekulera vidare.
Citera
2020-06-05, 09:18
Medlem
Mullrets avatar
Skulle tro att utredningen läggs ner. " Spaningsuppslag saknas"
Har gått för lång tid, vittnen försvunnit och allmän röra.
Billigast att lägga ner fortsatt utredning.
Citera
2020-06-05, 09:19
Medlem
Lillarapunzels avatar
Känns inte som någon högoddsare att utredningen kommer läggas ned efter onsdag pga. ingen går att åtala då GM är avliden sedan länge....

Gällande vem som faktiskt kommer presenteras, tror jag, precis som andra här i trådens senaste sidor, på en ensam GM eller möjligen med några få medhjälpare. En större sammansvärjning med olika utländska intressen känns bara långsökt och konspiratoriskt.
Citera
2020-06-05, 09:20
Medlem
CompleteControls avatar
Snart dags....
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/besked-i-palmeutredningen-kommer-pa-onsdag
Citera
2020-06-05, 09:20
Medlem
flytandelyckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Tyvärr tror jag det kommer att bli ett antiklimax för de allra flesta här inne. Så det är nog bara att ställa in sig på det...

Tyvärr blir det nog så..
Vem tror du att han presenterar? CP?
Citera
2020-06-05, 09:23
Medlem
fornamn.efternamns avatar
SE leverera vapnet till mördaren minuterna före mordet och ta hand om det efter.
Det är hans roll
Kom ihåg var ni läste det först
Citera
2020-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fornamn.efternamn
SE leverera vapnet till mördaren minuterna före mordet och ta hand om det efter.
Det är hans roll
Kom ihåg var ni läste det först

Jag kommer ihåg var jag först hörde talas om denna teori. Det var inte via ditt inlägg.
Citera
2020-06-05, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Jag tror inte heller på att alla WT-män var en del av konspirationen. En del är nog korrekt utredda och kontrollerade samt avskrivna. Problemet har snarare varit att komma åt den lilla klick som tog tillfället i akt.

När Gunnar Wall frågade Dag Andersson angående radiotrafik och vad berörda myndigheter säger:
”Jag kan inte gå in riktigt på vad de säger. Men jag tycker det finns anledning att undersöka om det går att komma ännu längre i just den delen.”

När KP tillträdde så gjorde han en begäran om att få besked om samma sak. Vad/vem är det som man skyddar, till den grad att inte ens Palmeutredningen kan få hjälp att lösa ett statsministermord.
Kanske KP har fått svar och det kanske har gjort att man kunde ta det extra steget för att nå lösningen?

Jag tror att WT-männen hade en koppling till Palme på något sätt, sen om det är en övning av känslig karaktär eller en spaning/övervakning etc. det har jag ingen aning om. Några ur gruppen tar tillfället i flykten och sätter alla i skiten. Det gör även att utredningen blir infekterad och det blir känsligt att gräva för djupt.

HH blir duperad från dag ett och visst är det konstigt att de flesta som engagerat sig i att försöka lösa mordet är folk som tidigare kände stark avsky mot honom och kallade honom landsförrädare.
Citera
2020-06-05, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
När Gunnar Wall frågade Dag Andersson angående radiotrafik och vad berörda myndigheter säger:
”Jag kan inte gå in riktigt på vad de säger. Men jag tycker det finns anledning att undersöka om det går att komma ännu längre i just den delen.”

När KP tillträdde så gjorde han en begäran om att få besked om samma sak. Vad/vem är det som man skyddar, till den grad att inte ens Palmeutredningen kan få hjälp att lösa ett statsministermord.
Kanske KP har fått svar och det kanske har gjort att man kunde ta det extra steget för att nå lösningen?

Jag tror att WT-männen hade en koppling till Palme på något sätt, sen om det är en övning av känslig karaktär eller en spaning/övervakning etc. det har jag ingen aning om. Några ur gruppen tar tillfället i flykten och sätter alla i skiten. Det gör även att utredningen blir infekterad och det blir känsligt att gräva för djupt.

HH blir duperad från dag ett och visst är det konstigt att de flesta som engagerat sig i att försöka lösa mordet är folk som tidigare kände stark avsky mot honom och kallade honom landsförrädare.
HH duperade nog sig själv.
Citera
2020-06-05, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det finns en betydligt enklare lösning. Att ryktena om ett vapenfynd i Spånga som valsat runt i pressen är korrekt och att vapnet är CAs vapen.

Edit: Offtopic, Du vet att ditt eldfängda nick är "min länk" till Palme här på FB?

Om LZJ har gömt vapnet på sin vind är han och CA en del i en liten opportunistisk konspiration. Då blir det till att städa lite runt mordplatsen för den gode KP innan själva lösningen presenteras nästa onsdag.

Det är vad jag tror bergfast på. Men efter onsdag så är jag öppen för att ändra mig om jag har fel.
Kopplingen mellan LZJ och CA är lika långsökt som en kurd från sydafrika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in