Citat:
Ursprungligen postat av
kajhahne
Jag tror inte heller på att alla WT-män var en del av konspirationen. En del är nog korrekt utredda och kontrollerade samt avskrivna. Problemet har snarare varit att komma åt den lilla klick som tog tillfället i akt.
När Gunnar Wall frågade Dag Andersson angående radiotrafik och vad berörda myndigheter säger:
”Jag kan inte gå in riktigt på vad de säger. Men jag tycker det finns anledning att undersöka om det går att komma ännu längre i just den delen.”
När KP tillträdde så gjorde han en begäran om att få besked om samma sak. Vad/vem är det som man skyddar, till den grad att inte ens Palmeutredningen kan få hjälp att lösa ett statsministermord.
Kanske KP har fått svar och det kanske har gjort att man kunde ta det extra steget för att nå lösningen?
Jag tror att WT-männen hade en koppling till Palme på något sätt, sen om det är en övning av känslig karaktär eller en spaning/övervakning etc. det har jag ingen aning om. Några ur gruppen tar tillfället i flykten och sätter alla i skiten. Det gör även att utredningen blir infekterad och det blir känsligt att gräva för djupt.
HH blir duperad från dag ett och visst är det konstigt att de flesta som engagerat sig i att försöka lösa mordet är folk som tidigare kände stark avsky mot honom och kallade honom landsförrädare.