Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Jo men även vid väldigt låg procentandel så blir ju det faktiska antalet människor rent fruktansvärt, i en befolkning. Det anser i alla fall jag. Vi kommer under denna månad nå 5.000 människor som har dött, det tycker jag är väldigt hemskt. Många av dessa hade gått att rädda. Sen har EU varnat för en andra våg dessutom, så det finns all anledning att tycka att situationen inte är särskilt skoj.
Det får du tycka, men det är utifrån faktiska uppgifter. Det du tog upp i det jag kommenterade var forskningsuppgifter som inte innebär att det hänt.
Citat:
Det är du som inte har någon balans i din tolkning av mig utan det är tydligt att du här helt enkelt vill smutskasta mig. Det du säger stämmer inte öht.
»Smutskasta«, nej nu får du ge dig med din förföljelsemani. Jag diskuterar
med dig, inte
om dig. Vad är det som inte stämmer i det jag skrev?
Citat:
Jag har inte läst saker ensidigt. Jag läser väldigt mkt nyheter om Corona, 99% av dessa är hemska, negativa och förfärliga. Det är inte mitt fel, utan handlar om att det är en hemsk sjukdom.
Jag har också läst och kommer inte alls fram till samma sak som du. Att man inte kan se något i ljusa färger innebär inte att allt måste ses i svart. Det finns gråtoner också.
Citat:
Jag har dessutom många ggr här inne postat de små ljusglimtar jag kunnat hitta, även om de varit väldigt få, t.e.x när det gått bra för vissa länder med smittutvecklingen, eller när man provat en ny medicin. Jag säger också väldigt ofta att jag hoppas att jag har fel, om en negativ utveckling. Senast idag sa jag så i en post.
Du behöver inte posta ljusglimtar, men du behöver ju inte heller tolka det som skulle kuna inträffa som att det per definiton inträffar.
Citat:
Med det sagt tänker jag inte låta dig göra så att jag skäms för att jag tycker Corona är hemsk, eller för att jag tycker att Sverige misslyckats totalt med corona. Det står jag för och har tyckt sedan länge och inget har förändrats sedan dess, tyvärr.
Du får tycka vad du vill, men du får väl ändå acceptera att på ett diskussionsforum förs diskussioner, inte bara ryggdunkande?