2020-06-05, 08:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Meget spesielt. Hvordan kan bistandsadvokaten tillate dette? Utrolig ødeleggende.

Man gjør vel som herren, eller den som betaler, befaler........
Citera
2020-06-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Man gjør vel som herren, eller den som betaler, befaler........

Å legge ut et sånt brev og en sånn SMS er veldig ødeleggende. Det underbygger hypotesen om at en svært syk person står bak. En gavepakke til politiet. Smertefullt å være vitne til.
Citera
2020-06-05, 08:17
Medlem
Citat:
Det er forresten interessant hvordan noe her, Monsen tror jeg det var, visste at alle disse XXXXX
ene var et økenavn.

Nå står det jo skrevet at det var noen som ba noen av barna om å kalle moren for dette, og at de ikke viile, fordi det var et stygt kallenavn.

Det beviser jo bare at det er HER informasjonen kommer frem..

Takk, til alle dere som bidrar, med ekte og faktisk informasjon.

Jeg tror nok det er noe med at de kaller henne for L*sbeth seg i mellom, og ikke «mamma», men at TH oppfordret til det, at de skulle l omtale henne som «mamma» til politiet og på telefonen fremover. Ikke vet jeg. Men økenavn høres rart ut. De ble jo avlyttet.
Citera
2020-06-05, 08:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg tror nok det er noe med at de kaller henne for L*sbeth seg i mellom, og ikke «mamma», men at TH oppfordret til det, at de skulle l omtale henne som «mamma» til politiet og på telefonen fremover. Ikke vet jeg. Men økenavn høres rart ut. De ble jo avlyttet.

Dro i sinne
I det samme avhøret i fjor høst reagerte datteren når politiet foreholdt henne en opplysning som gikk ut på at Tom Hagen skal ha oppfordret barna til å omtale moren med en nedsettende karakteristikk.

Datteren kjente seg ikke igjen i dette og forsøkte å avkrefte påstanden, får TV 2 gjengitt.

I brevet skriver hun:

Tom Hagen takker nei til nye avhør
«I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX» (nedsettende karakteristikk, red. anm.). Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg».

https://www.tv2.no/nyheter/11448888/
Citera
2020-06-05, 08:23
Medlem
Citat:
Dro i sinne
I det samme avhøret i fjor høst reagerte datteren når politiet foreholdt henne en opplysning som gikk ut på at Tom Hagen skal ha oppfordret barna til å omtale moren med en nedsettende karakteristikk.

Datteren kjente seg ikke igjen i dette og forsøkte å avkrefte påstanden, får TV 2 gjengitt.

I brevet skriver hun:

Tom Hagen takker nei til nye avhør
«I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX» (nedsettende karakteristikk, red. anm.). Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg».

https://www.tv2.no/nyheter/11448888/

Da må de ha blitt konfrontert med noe andre vitner har sagt kanskje? Høres ikke bra ut dette.
Citera
2020-06-05, 08:25
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Da må de ha blitt konfrontert med noe andre vitner har sagt kanskje? Høres ikke bra ut dette.

Det var vel derfor de valgte å avhøre barna separat, på samme tid, da...

Edit: Og samtidig prøve å konfrontere dem med opplysninger som har blitt gitt av de andre.

Jeg forstår at dette kan ha tatt en god dag.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 08:31.
Citera
2020-06-05, 08:32
Medlem
Citat:
Det var vel derfor de valgte å avhøre barna separat, på samme tid, da...
Politiet vet hva de driver med.
Citera
2020-06-05, 08:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Politiet vet hva de driver med.

Nemlig.

Det er derfor jeg stiller store spørsmålstegn ved de som prøver å fremstille politiet som idioter som famler i blinde.
Citera
2020-06-05, 08:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Det er forresten interessant hvordan noe her, Monsen tror jeg det var, visste at alle disse XXXXX
ene var et økenavn.

Nå står det jo skrevet at det var noen som ba noen av barna om å kalle moren for dette, og at de ikke viile, fordi det var et stygt kallenavn.

Det beviser jo bare at det er HER informasjonen kommer frem..

Takk, til alle dere som bidrar, med ekte og faktisk informasjon.

Jeg visste ikke, men jeg antok det ut fra konteksten. 😊
Citera
2020-06-05, 08:40
Medlem
Citat:
Du, og alle oss andre..

Forhåpentligvis kommer det en rettssak, som man kan følge.

Ja. I så fall blir dommen også lagt ut i sin helhet. Krysser fingrene for det.
Citera
2020-06-05, 08:41
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg visste ikke, men jeg antok det ut fra konteksten. 😊

Jeg har lesr alt, og akkurat det samme, men for meg var det helt uforståelig hva det kunne være.

Det falt desverre ikke på plass for meg før jeg direkte leste at datteren sa at dette var et økenavn.

Økenavn = stygt kallenavn, for våre svenske venner. Og for visse enkelte av våre mindre litterære norske venner.
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 08:49.
Citera
2020-06-05, 08:59
Medlem
Citat:
Jeg har lesr alt, og akkurat det samme, men for meg var det helt uforståelig hva det kunne være.

Det falt desverre ikke på plass for meg før jeg direkte leste at datteren sa at dette var et økenavn.

Økenavn = stygt kallenavn, for våre svenske venner. Og for visse enkelte av våre mindre litterære norske venner.

AE ble ikke behandlet godt hjemme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in