2020-06-05, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Så da sitter vi igjen med video av Hagens bil som ankommer Futurum, som alibi? Og evt. en innloging på Hagens iPad 09.08?

Ja, det stemmer. Det er de kjente opplysningene angående ankomsten.

Innlogging på iPad var imidlertid ikke 09:08, men senere.
Bilen skal fremkomme på overvåkingsvideon 09:10-09:15.
Senast redigerad av Jayce 2020-06-05 kl. 01:57.
Citera
2020-06-05, 01:54
Medlem
Citat:
Jeg er nesten litt flau over å ikke ha reagert på dette tidligere.

Hvis han pleide å legge fra seg telefonen på jobb, så er det ikke så rart om den lå der også på forsvinningsdagen, hele dagen, fra kvelden før.

Men det har vi egentlig ikke hørt noe om... At den lå der fra kvelden i forveien, og dermed også lå der på forsvinningstidspunktet.

Gremmm....

Logisk brist, minuspoeng til meg...

Så hvis man skal legge forsvarets påstand til grunn, at TH pleide å legge igjen mobilen på jobb, så har det altså ikke så mye å si at den ble registrert på Futurum på tidspunktet drapet er antatt å ha skjedd...

Så da sitter vi igjen med video av Hagens bil som ankommer Futurum, som alibi? Og evt. en innloging på Hagens iPad 09.08?

Edit: Jeg tror egentlig ikke så veldig mye på at TH konsekvent la igjen sin eneste mobil på jobb, det var vel derfor jeg ikke tilla akkurat det utsagnet så mye vekt.

Hagen ankom Futurum 09:10 - 09:15. Eller i hvert fall bilen hans.

Hadde han med seg Ipad'en i bilen og logget på 2 minutter før han kjørte inn i kamerasonen?
Citera
2020-06-05, 01:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hagen ankom Futurum 09:10 - 09:15. Eller i hvert fall bilen hans.

Hadde han med seg Ipad'en i bilen og logget på 2 minutter før han kjørte inn i kamerasonen?

Det er mulig jeg var litt rask, jeg har ikke sjekket det, men jeg mener å huske at det er blitt opplyst at innloggingen på iPaden skjedde 09.08.
Citera
2020-06-05, 01:57
Medlem
Citat:
Jeg er nesten litt flau over å ikke ha reagert på dette tidligere.

Hvis han pleide å legge fra seg telefonen på jobb, så er det ikke så rart om den lå der også på forsvinningsdagen, hele dagen, fra kvelden før.

Men det har vi egentlig ikke hørt noe om... At den lå der fra kvelden i forveien, og dermed også lå der på forsvinningstidspunktet.

Gremmm....

Logisk brist, minuspoeng til meg...

Så hvis man skal legge forsvarets påstand til grunn, at TH pleide å legge igjen mobilen på jobb, så har det altså ikke så mye å si at den ble registrert på Futurum på tidspunktet drapet er antatt å ha skjedd...

Edit: Jeg tror egentlig ikke så veldig mye på at TH konsekvent la igjen sin eneste mobil på jobb, det var vel derfor jeg ikke tilla akkurat det utsagnet så mye vekt.
Ja, kanskje han har en jobbtelefon som ligger for det meste på jobb og en annen telefon som han bruker på fritiden? Han hadde en telefon som han snakket i før han skulle inn til avhør sist. https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-vil-ikke-i-nye-avhor-med-politiet-1.15041017

Man vet ikke om det er jobbtelefonen eller en annen telefon politiet mente angående "Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje
Citera
2020-06-05, 02:00
Medlem
Citat:
Det er mulig jeg var litt rask, jeg har ikke sjekket det, men jeg mener å huske at det er blitt opplyst at innloggingen på iPaden skjedde 09.08.

Det er bilens ankomst som er tidligere opplyst til 09:08, men senere endret til 09:10-09:15.
Citera
2020-06-05, 02:01
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Ja, kanskje han har en jobbtelefon som ligger for det meste på jobb og en annen telefon som han bruker på fritiden? Han hadde en telefon som han snakket i før han skulle inn til avhør sist. https://www.nrk.no/norge/tom-hagen-vil-ikke-i-nye-avhor-med-politiet-1.15041017

Man vet ikke om det er jobbtelefonen eller en annen telefon politiet mente angående "Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Hadde han hatt flere telefoner ville det kommet frem,

I hvert fall for etterforskerne.

Ikke nødvendigvis for oss.
Citera
2020-06-05, 02:01
Medlem
Citat:
Jo, det står det her. Men i andre artikler står det noe med THs bil i forbindelse med kameraovervåkning på Futurum kl 9.10-9.15.
"Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen
Senast redigerad av POlROT 2020-06-05 kl. 02:04.
Citera
2020-06-05, 02:04
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det er bilens ankomst som er tidligere opplyst til 09:08, men senere endret til 09:10-09:15.

Det er blitt sagt noe om tidspunktet for innlogging på iPad også, i forbindelse med tidslinjen.

Det er i hvert fall blitt trukket frem som et poeng for at TH ikke var hjemme, og logget inn på sin iPad på jobb, når det som skjedde med AEH mest sannsynlig fant sted.
Citera
2020-06-05, 02:06
Medlem
Citat:
Det er blitt sagt noe om tidspunktet for innlogging på iPad også, i forbindelse med tidslinjen.

Det er i hvert fall blitt trukket frem som et poeng for at TH ikke var hjemme, og logget inn på sin iPad på jobb, når det som skjedde med AEH mest sannsynlig fant sted.

Ja innlogging på iPad er omtalt også, men ikke tidfestet utover at det skal ha vært like etter ankomst.
Citera
2020-06-05, 02:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jo, det står det her. Men i andre artikler står det noe med THs bil i forbindelse med kameraovervåkning på Futurum kl 9.10-9.15.
"Klokken 09.08 ankommer Tom Hagen arbeidsplassen Futurum. Ifølge VGs opplysninger logger han seg dernest på iPad-en sin og leser e-poster."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/GGR3G4/politiets-hodepine-flere-hull-i-tidslinjen

Videoovervåkning kan jeg i hvert fall litt om, og i og med at dette i stor grad dreier seg om lukkede systemer så kan klokka på systemet avvike en del fra ekte tid, sekunder, minutter.

Edit: Når jeg skal avgi rapporter på jobb ift. ting som har skjedd må jeg angi både når det faktisk skjedde, og når/hvor det kan finnes på videoopptak, som avviker noe enormt fra faktisk tid.

Vi bruker begrepene "reell tid" og "videotid".
Senast redigerad av Niffy 2020-06-05 kl. 02:11.
Citera
2020-06-05, 02:16
Medlem
Citat:
Videoovervåkning kan jeg i hvert fall litt om, og i og med at dette i stor grad dreier seg om lukkede systemer så kan klokka på systemet avvike en del fra ekte tid, sekunder, minutter.

Edit: Når jeg skal avgi rapporter på jobb ift. ting som har skjedd må jeg angi både når det faktisk skjedde, og når/hvor det kan finnes på videoopptak, som avviker noe enormt fra faktisk tid.

Vi bruker begrepene "reell tid" og "videotid".
Jeg forstår. Takk! :-) Se nederste sitat angående at flere vitner bekreftet THs ankomst på Futurum.

Citat:

"Et videoopptak av Tom Hagens bil, kjørende inn på Hagens arbeidsplass Futurum den 31. oktober, er et avgjørende bevis i drapssaken mot ham nå.
Etter det VG får opplyst har opptaket gitt ham et alibi: Hvis man skal legge dette opptaket til grunn, og at det er Tom Hagen som kjører bilen, er han ikke til stede i Sloraveien når den kriminelle handlingen mot kona trolig finner sted."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWeXnl/opplysninger-til-vg-slik-er-tom-hagens-video-alibi

9:14.samtalen varte i 2 minutter:

Citat:
"Hagen var også beviselig på jobb fra omkring klokka 09.10, dette har flere vitner bekreftet."
https://www.dagbladet.no/nyheter/fant-tom-hagens-blod-i-boligen/72466731
Citera
2020-06-05, 02:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jeg forstår. Takk! :-) Se nederste sitat angående at flere vitner bekreftet THs ankomst på Futurum.

Jeg liker hvordan du fremhever at det ikke nødvendigvis må ha vært TH som kjørte bilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in