Citat:
Ursprungligen postat av
ganglere2
Där har du ett problem ja.
I dagens Sverige kan man öppet bryta mot lagar och bestämmelser utan att straffas, utan att ens gripas. Polisen ser på otillåtna folkmängder utan att ingripa. Utan att ens försöka gripa och lagföra någon. Bara ett ex.
En gråtande polis som knäböjer inför lagbrytare. Jämför det med det här. Brasilianska Bope.
https://m.youtube.com/watch?v=xjFwSlKkdpA
Förlåt

Jag vet att BOPE är grymma men videon du länkade fick mig att skratta eftersom det först var en kvinnlig BOPE som berättade hur de ordnar fotbollsmatcher osv i favelas. Sedan visade de när polisen höll en minikonsert med trumpeter, och till sist barn som fick ansiktsmålningar

Visade inte direkt vilka hårdingar BOPE är och jag hade förväntat mig lite action. De skuggboxades i början iaf!
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Man kan undra på vilka meriter Anders Tegnell skulle bli världsstjärna. Jag tror, och hoppas, att Jimmie Åkesson kommer att ha fel; väldigt mycket fel.
Flera i tråden har nämnt det där om att Åkesson tycker Tegnell är en rockstjärna, men de verkar inte veta eller utelämna att han sa det i stil med att "Tegnell är en rockstjärna, MEN han är ingen lysande kommunikatör och jag är tveksam om detta är rätt taktik."