2020-06-04, 20:17
Medlem
urgts avatar
Vietnam hade noll döda senast jag kikade utan att vara en ö. Hongkong har fyra döda.

Det här känns som när folk påstod att det fanns magiska faktorer i Sydeuropa och att Italiens situation inte kunde uppstå i norra Europa. Man bör nog inte anta för mycket.
Citera
2020-06-04, 20:19
Medlem
Haddock93s avatar
Hur fan tänker de styrande som ger grönt ljus för demonstration som innebär tusentals i en stor folksamling? Var det inte max 50 pers? Tänk när dessa går hem till sina föräldrar!

Kommer aldrig förlåta er för den här katastrofala hanteringen av Corona Löfven o co.
Citera
2020-06-04, 20:21
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Man bör dock komma ihåg att en en bidragande faktor till att smittspridningen tog fart i Stockholm var skytteltrafiken mellan Teheran och Stockholm varvid våra förorter blev kontaminerade snabbt.
Är det så? Jag som trodde att det var Italien resenärer som tog taxi hem från flyget och sedan hade städhjälp hemma.
Citera
2020-06-04, 20:22
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du glömmer den personal som svarat i undersökningarna att de varit på arbetet trots att de haft symptom.

Räkna du dom om du vill,

jag hindrar dig inte.

Hur var frågan i enkäten ställd nu igen? Och till vem? Chefen på stället eller direkt till personalen?

Det ändrar inte på att en eller flera av de som inte haft symptom kan smittat kollegor och/eller brukare,

eller hur?
Citera
2020-06-04, 20:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så hur många har smittat presymptomatiskt på äldreboenden? Det enda data som finns är att de äldreboenden som drabbats av smitta har haft en högre andel symptomatisk personal än äldreboenden som inte drabbats.
Ingen aning. Varför frågar du mig om det?

Jag sade bara att det förkommer a-/pre-symptomatisk smitta.
Menar du att det är fel?
Citera
2020-06-04, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Vietnam hade noll döda senast jag kikade utan att vara en ö. Hongkong har fyra döda.

Det här känns som när folk påstod att det fanns magiska faktorer i Sydeuropa och att Italiens situation inte kunde uppstå i norra Europa. Man bör nog inte anta för mycket.

Italiens sjukvård utmålades ju som undermålig av Tegnell, nu har vi snart lika många döda per capita i Sverige* som i Italien, det går bra nu. Inte ens den allmänna ordningen verkar man kunna upprätthålla i landet längre.

*Vi saknar tusentalet dödsfall för det, så om en månad är vi antagligen ikapp.
Senast redigerad av B.R.Donut 2020-06-04 kl. 20:30.
Citera
2020-06-04, 20:27
Medlem
Vet man vad det beror på att vi plötsligt anger 2,143 personer som allvarliga/kritiska fall enligt Worldometer? Hade vi inte några hundra igår?
Citera
2020-06-04, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Räkna du dom om du vill,

jag hindrar dig inte.

Hur var frågan i enkäten ställd nu igen? Och till vem? Chefen på stället eller direkt till personalen?

Det ändrar inte på att en eller flera av de som inte haft symptom kan smittat kollegor och/eller brukare,

eller hur?

Personalen är väl den som svarat. Frågan är hur stor andel det är som smittat asymptomatiskt. Det finns inga sådana data, bara spekulationer. Den data som finns är att det är en större andel av de som fått in smittan där personalen varit symptomatiska, jämfört med äldreboenden som inte fått in smittan. Det pekar på ett problem där du inte kan utesluta det är i större grad personal har gått till jobbet med symptom och smittat.
Citera
2020-06-04, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Jag önskar att alla förnekare ska drabbas. Frågor på det?
Nä absolut inte. Du är väl störd helt enkelt, liksom alla andra som önskar att folk ska smittas och dö.
Citera
2020-06-04, 20:29
Medlem
urgts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Italiens sjukvård utmålades ju som undermålig av Tegnell, nu har vi snart lika många döda per capita i Sverige som i Italien, det går bra nu. Inte ens den allmänna ordningen verkar man kunna upprätthålla i landet längre.

"I can't breathe"... har de otur får de rätt.
Citera
2020-06-04, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Du blir jävligt ensam kvar i landet om du vill utrota alla dem som stöttar regeringen och FHM.
Jag tror det gäller alla som inte bär munskydd och som går ut om de vill.
Citera
2020-06-04, 20:33
Medlem
destinaxes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalixrom
Vet man vad det beror på att vi plötsligt anger 2,143 personer som allvarliga/kritiska fall enligt Worldometer? Hade vi inte några hundra igår?
Väldigt märkligt då det är fler än som rapporteras ligga på sjukhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in