2020-06-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Men förorter i SVERIGE har en svensk kultur, den är bara begränsad till förorten. Det är bara att kolla på svenskar som är uppväxta i förorten, pratar och klär sig likt andra i förorten med samma ålder.

Sen att ett visst snack upplevs som hotfull gäller inte alla svenskar, men en viss klasskrock kommer alltid komma med klasskillnader, vi får jobba emot det helt enkelt.

Nej inte alla, men de gånger ni träffar på någon polis eller arbetsgivare som särbehandlar er så gör han förmodligen inte det för att han är racist utan för att han inte förstår sig på eran jargong.

Hade jag varit arbetsgivare och valt mellan en utlänning med förortsattityd och en svensk som påminner mer om mig hur han för sig och pratar så är det klart att jag väljer den som jag känner att jag har mest gemensamt med. Har inget med racism att göra.
Citera
2020-06-04, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Fast ingen har tvingat dessa människor att flytta hit, och de flesta av oss har inte bett om det (och dessutom får betala för kalaset). Har jag en butik, ett företag eller bostadsrätt vill JAG såklart bestämma vem som ska vara där, sjukt att man inte får bestämma över sin egendom. Att välja bort en arab exempelvis vid en intervju är riskminimering, bara kolla sjukststatistiken för tidiga arbetskraftsinvandrare (jugoslaver, turkar, greker) som var skyhögt. Försök se ngt ur andras synvinkel istället!
Jag hör dig. Du får välja bort araben, allt du behöver säga är att du valt att gå vidare med ansökningen och önska lycka till på nästa arbetsintervju. Det är vad många svenska arbetsgivare gör. Men livet för araben fortsätter, och han börjar märka ett mönster på dessa avslag. Tillslut väljer han att demostrera, för att han inte får möjlighet att vissa sitt värde pågrund av fördomar.

Vissa vita anser också att han borde få en möjlighet att vissa sitt värde, så de demostrerar också.
Citera
2020-06-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det finns inga likheter. Ni är importerade från ett främmande land. Blattarna är ett främmande folk. Ingen svensk har bett er komma. Ingen svensk har vunnit på det. Mer än någon Dan Emanuel typ. Den enda likheten är att ni ser den vita befolkningen som överklassen. Den som ska halshuggas. Att din situation i en renoverad trea i förorten, med smartphone, dator, gratis skola, bidrag och så vidare. Liknar du vid den franska pöbeln. I ett land där även adeln inte kunde laga sina tänder. Ni är sjuka och fyller liksom den franska pöbeln bara en funktion. Orsaka vita skada och förstöra deras länder åt globalisterna. Den som tar över efteråt kommer likt napoleon orsaka er mer skada.
Öh, jag vet inte vad du svarar på. Kanske var en dålig jämförelse, handlade snarare om att sjw-brudarna likt marie antoinette inte behöver dra in någon kosing själva eller leva nära problemet (svält i ena fallet, förortskriminella i andra fallet), en slags "intellektuell elit". Den "franska pöbeln" var dock folk som svalt, har inget till övers för solkungen och hans gemål.
Citera
2020-06-04, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Inga poliser på våra gator ?

Vad i själva h-e är det som pågår ?

Finns där verkligen ett folkligt stöd för att låta denna pöbel bestämma vad som skall föregå, och hur, på "våra" gator ? Tja, tydligen...

Jag har en tid önskat stänga ned bron tills sverige har reetablerat samhället till något funktionsdugligt, men jag tror faktiskt det är försent. Riv den ! Nu !

BLM's huvudkrav : " D E F U N D T H E P O L I C E "
Polisen ska bort! Inga poliser över huvud taget! Polisen ska utplånas!
Och den dumme okunnige svensken apar efter som en j-a dåre.
Citera
2020-06-04, 19:26
Medlem
Tanuss avatar
Här är en sansad svart kvinnas syn på martyren George Floyd.

https://youtu.be/Vj7D4-VLZlQ

BLM är kulturmarxism.
Citera
2020-06-04, 19:26
Medlem
TheLordVaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackOff
Ibland funderar man på att bara helt ge upp hoppet om det här så kallade "landets" väl och ve och skratta åt precis allt istället för att ens uppröras. Landet är ju ändå ett havererat mentalsjukhus så det spelar ju ingen roll egentligen.
Ditt inlägg i sin helhet är fasenimej bland det bästa jag läst på länge. Klockrent!!
Citera
2020-06-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej inte alla, men de gånger ni träffar på någon polis eller arbetsgivare som särbehandlar er så gör han förmodligen inte det för att han är racist utan för att han inte förstår sig på eran jargong.

Hade jag varit arbetsgivare och valt mellan en utlänning med förortsattityd och en svensk som påminner mer om mig hur han för sig och pratar så är det klart att jag väljer den som jag känner att jag har mest gemensamt med. Har inget med racism att göra.
Förståeligt, men livet fortsätter för personen du gett avslag. Och på så sätt har den systematiska rasismen uppkommit, den är förståelig men orättvis. Nu tolkar jag "förortsattityd" inte som hotfullt, möjligtvis annorlunda uttal på vissa svenska ord.

Rapporter har dock visat om man anställer utifrån meriter och kompetens så reflekteras detta på arbetsresultat, åt det positiva hållet.
Citera
2020-06-04, 19:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isanningensnamn
Men förorter i SVERIGE har en svensk kultur, den är bara begränsad till förorten. Det är bara att kolla på svenskar som är uppväxta i förorten, pratar och klär sig likt andra i förorten med samma ålder.

Sen att ett visst snack upplevs som hotfull gäller inte alla svenskar, men en viss klasskrock kommer alltid komma med klasskillnader, vi får jobba emot det helt enkelt.
Det är surt att en evigt ökande import av ny underklass omöjliggör en lösning på problemet. Vi HADE utrotat underklassen i Sverige.

"Helt enkelt"? Det kostade på att förändra. Det är inte som att våra förfäder fick allt gratis.

Vänstern vill inte utplåna klasskillnader, de vill störta samhällsstrukturerna. Det är deras klasskamp och något tidig svensk socialdemokrati var en opposition mot.
Citera
2020-06-04, 19:28
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Nej ni vill bli behandlade bättre än vita. Vilket ni blir på alla vis. Du har inte lyckats motbevisa ett enda påstående. Eller med fakta bevisa någonting av det du påstår. Det finns inget vita kan göra för att ni ska anse att ni blivit rättvist behandlade. Ni åker till ett främmande folks land och beter er som skit. Vita sitter inte och gnäller på Asiater för att de är mer framgångsrika. Du är en Antivit skitstövel och ingenting kan ändra på det. Ni åker till främmande folks länder och spelar offer, flytt krig osv. Trots särbehandling, upphöjd till nyadel och erkända minoritetsfolk. . Fyfan vad billigt och äckligt. Alla brott ni begår och skit ni ställer till med bortförklarar ni dessutom. Själviska svin som aldrig kan göra fel. Eviga offer.

Bra skrivet. BLM Sverige är bortskämda och rasistiska jävla snorungar som lajvar att dom är förtryckta i världens mest öppna och toleranta land. Fullkomligen patetiskt.
Citera
2020-06-04, 19:29
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
BLM's huvudkrav : " D E F U N D T H E P O L I C E "
Polisen ska bort! Inga poliser över huvud taget! Polisen ska utplånas!
Och den dumme okunnige svensken apar efter som en j-a dåre.

Vad du tar I!

Men problemet blir att ingen vettig människa vill bli polis längre!Kul va?
Citera
2020-06-04, 19:29
Medlem
konstits avatar
Nu har dom visst ändrat sitt skanderande till "Inga "rasister" på våra gator"... Sannolikt ett taktiskt val.
Dom är sluga dom jävlarna !

Och ABs "reporter" beskriver upptåget som"härlig stämning"...
Citera
2020-06-04, 19:30
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurre-78
Sjukt att ingen snut som jobbar eller jobbat med henne i Stockholm inte har kurage nog att skriva hennes namn här i tråden då dom garanterat sitter och läser.... SYLTRYGGAR!

Japp, det är på grund av kvinnor som detta missfoster och fitta som Sverige ser ut som det gör idag. Fram med hennes namn nu. Hon är en skam för polisen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in