2020-06-04, 18:54
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hvis politiet kan bevise dokumentfalsk, så sier det noe om hva TH er villig til å gjøre for å få sin vilje igjennom.

Ja,dette kan være forsøk på dokumentforfalskning ja.Det har de nok fått klarhet i allerede.
Citera
2020-06-04, 19:00
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg sitter med en teori om at TH har stått for selve drapet, men en annen for opprydning og rigging av åsted. Kjøp av sprox kan kanskje knyttes til denne. Og det vil ikke hjelpe å tilstå, for han er en som kan ofres, en som vil sitte med hele skylden. Hvis han tilstår og peker på TH, så vil det avfeies som ikke troverdig fordi han har gjeld og er i ubalanse på et vis. Jeg tror ikke denne personen hadde vært i stand til begå selve drapet. Kanskje ei heller bortfrakting. Det kan ha skjedd på et senere tidsounkt, med mellomlagring i en bil de hadde tilgang til.

I så fall er det "genialt" og iskaldt av hovedpersonen.

Men politiet har vel allerede kartlagt enkeltindivider i kretsen rundt TH som har mye gjeld osv. og som kan pekes på som en person med et selvstendig motiv, -- altså hvis vedkommende blir ofret av hovedpersonen i saken? (tenkt tilfelle)
Citera
2020-06-04, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Interessant
Har du noen opplysninger som tilsier at TEH ble hjernevasket av sin far til å være med på drapet?

Nei. Og har ikke hørt noe utover det som verserer her. Men etter å ha lest dette brevet skrevet av datteren, så merker også jeg meg at han knapt er nevnt. Hvis det som blir sagt her inne stemmer, om spillegjeld, rusproblemer og diverse, så er han en kandidat som kan ha blitt hjernevasket. Men slik han fremstår i min tidligere oppfatning så er han en tilbaketrukket fyr med stor interessen for musikk, med en bijobb i Kvitfjell Eiendom og styreverv i familiebedriften. En sønn som er og var svært glad i sin mor. I tillegg har han visst diabetes og ser ikke spesielt sterk ut. Så jeg vil tro det er umulig at han har stått for mer enn hjelp til opprydning og alibi under press. Men at han kan være en syndebukk kandidat.
Citera
2020-06-04, 19:06
Medlem
Legokatts avatar
Citat:

Men politiet har vel allerede kartlagt enkeltindivider i kretsen rundt TH som har mye gjeld osv. og som kan pekes på som en person med et selvstendig motiv, -- altså hvis vedkommende blir ofret av hovedpersonen i saken? (tenkt tilfelle)

Har du noe mere informasjon om hva politiet fant ut i kartleggingen? Eller hvor har du lest om dette?
Citera
2020-06-04, 19:14
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror fortsatt TH har alibi fordi drapet skjedde mellom 09:16-09:48. Som andre har nevnt tror jeg den som utførte drapet var ruset på en «ABB-coctail» ish for å distansere seg fra følelser, og det tror jeg var sønnen, med faren som regissør.
Jeg begynner også å tenke i de baner. Med familiens forhistorie så kan jeg ikke se så mange andre grunner til at søstrene nå støtter opp om familien enn at de vil beskytte broren. Jeg trodde faktisk at 9:14 samtalen var avslørt allerede da kompisen RU ble arrestert. Mulig politiet sitter litt på gjerdet. Jeg tror TEH er ganske dårlig nå, og det kan hende de må trå varsomt.
Citera
2020-06-04, 19:14
Medlem
14.03.20 "Tom Hagen til politiet om forsvinningen: Løsningen ligger lokalt"

"VG får opplyst at Tom Hagen gjentatte ganger har gitt uttrykk for at politiet må fokusere mer på spor i lokalmiljøet i og rundt Lørenskog"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/MRbJ5K/tom-hagen-til-politiet-om-forsvinningen-loesningen-ligger-lokalt

Det hadde vært interessant å vite om TH foreslo navn på en eller flere bestemte person(er) til politiet, i forbindelse med hans tanker om at løsningen ligger lokalt.
Citera
2020-06-04, 19:15
Medlem
Monsens avatar
Citat:

Citat:
Har du noe mere informasjon om hva politiet fant ut i kartleggingen? Eller hvor har du lest om dette?

Jeg stiller det som et spørsmål, men det var kanskje ikke så lett å se det i en lang setning. Nei, har ingen informasjon om dette.
Citera
2020-06-04, 19:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Nei. Og har ikke hørt noe utover det som verserer her. Men etter å ha lest dette brevet skrevet av datteren, så merker også jeg meg at han knapt er nevnt. Hvis det som blir sagt her inne stemmer, om spillegjeld, rusproblemer og diverse, så er han en kandidat som kan ha blitt hjernevasket. Men slik han fremstår i min tidligere oppfatning så er han en tilbaketrukket fyr med stor interessen for musikk, med en bijobb i Kvitfjell Eiendom og styreverv i familiebedriften. En sønn som er og var svært glad i sin mor. I tillegg har han visst diabetes og ser ikke spesielt sterk ut. Så jeg vil tro det er umulig at han har stått for mer enn hjelp til opprydning og alibi under press. Men at han kan være en syndebukk kandidat.
Ok hvis det du sier er riktig, "at han var svært glad i sin mor", hvordan kunne han så være med på å drepe henne?
Hvor har du hørt det sitatet fra?
Citera
2020-06-04, 19:26
Medlem
Hva kunne TEH motiv vært?
Citera
2020-06-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ok hvis det du sier er riktig, "at han var svært glad i sin mor", hvordan kunne han så være med på å drepe henne?
Hvor har du hørt det sitatet fra?

Det har jeg hørt fra det jeg mener er en troverdig kilde. Det har blitt sagt at han flyttet til Lørenskog nettopp for å være nærme sin mor. Jeg klarer ikke se for meg at han kan ha vært med, men politiet ser på en mann i nær relasjon, som har vært i flere avhør. Det er ikke mange som passer den beskrivelsen.
Og dette brevet fra datteren, der broren knapt nevnes...det er noe skurr der.
Her er en artikkel som peker på mann i nær relasjon:

https://www.nettavisen.no/nyheter/mann-i-tom-hagens-naere-krets-etterforskes-som-mulig-medvirker/3423961120.html
Citera
2020-06-04, 19:29
Medlem
Citat:
Og dette brevet fra datteren, der broren knapt nevnes...det er noe skurr der.
Er vel kanskje for å beskytte broren som er sjenert/følsom etc? Hva tenker du om det?

Når det er sagt er det veldig, veldig mye rart med TEHs vennskap med div. folk og sosiale medier samt kontakt med AEH/TH på drapsdagen.

Er det f.ø. han som kommer stormende inn i huset 14.01 drapsdagen? Eller husker jeg feil og roter da?
Citera
2020-06-04, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hva kunne TEH motiv vært?

Spillegjeld feks, skal vi tro ryktene her inne. Men jeg presiserer at jeg aldri har hørt snakk om det. Kun lest i denne tråden. I tillegg har han en forbindelse til RU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in