Citat:
Ursprungligen postat av
rotesau
Måhända, men hon har fortfarande ett uppdrag att sköta. Ett uppdrag som i ett sådant här läge absolut inte får höftas med.
Därav jag inte bestämt mig ännu...
Har fått lite info till mig att flera i kåren tycker detta var jäkligt pinsamt, även om dom flesta begriper varför hon gjorde som hon gjorde.
Dyftar med vissa i detta nu, genom andra kanaler.
Finns även info att folksamlingen bankat och sparkat på deras radiobil när dom var på väg igenom, och därigenom har hon brustit i kvadrat med sin uppgift.
Patrullerna på plats larmade nämligen här på tunnelbane-enheten då det var stökigt just här, och mkt riktigt dyker ju tunnelbanan in efter några minuter..
Hon bröt därför kraftigt mot resten av riktningen man skulle ta i just det här skeendet, och det kunde lika gärna blivit katastrof. Hon kunde blivit övermannad om "fel personer" befann sig nära då hon valde att knäböja.
Det gäller att tänka till ordentligt här alltså, på om detta var bra eller kass...
Rimligt och resonligt skrivet, håller med dig helt också i att det är mer än bara svart och vitt i den situationen.
Problemet för mig blir senare, om denna polis blir förespråkare eller ska bli en "influencer" efter detta ska hon bli fråntagen sin polislicens.
Dels för att hon är vit och snut, det vore absurt om hon helgonförklarades.
Men även för att jag då istället ser en lismande kappvändande människa som absolut inte ska arbeta som disiciplinerad polis och vara skydd över svensken
Jag hade troligtvis gjort exakt samma sak om jag fann mig som ensam polis omgiven av folk som hatar mig.
Mitt liv och hälsa är inte värt att riskera för en pissig snutlön.