2020-06-04, 16:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestbesafe
Ja

Polisen gjorde fel.
Men han kunde inte veta att Pundaren hade Covid19.
John var även beväpnad.
Jag är 100% på att Polisen inte ville döda John.
Bara låta han små lida lite då han var beväpnad brottsling.

Det är knarket och Covid19 som är huvudorsaken till att han Avled.
En frisk person skulle kunna återupplivas efter en Svimning eller liknande.
De börjar även skaka, rycka och grejja innan .
Paniken slår in.
En knarkad Covid19 person blir ett helt annat fall. Den upplever inte panik .

Om polisen visste att han hade CovID19
Då skulle allt varit annorlunda.

Floyd var försvagad kraftigt pga Covid19 och knark.
Det visste inte Polisen om .

Han var Beväpnad även.

Därför ska polismannen stängas av bara.
Han får byta arbete.
Aldrig mer arbeta som Polis.
Han hette George.
Citera
2020-06-04, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ledsen att behöva förstöra festen men valet 2010 var sista chansen för mig (efter 3 vals röstande på SD) och efter det har jag vidtagit den enkla åtgärden att jag flyttar härifrån om ca 4 år när jag går i pension.
Jag har den turen att min fru och jag har köpt hus i hennes hemland så när det är dags flyttar jag dag 1 sen vill jag inte veta av svärje längre!

Tittar väl in lite då och då på internet och kollar läget i kaoset i rent underhållningssyfte när jag blir uttråkad, mer blir det nog inte!
Jag förstår dig. Själv är jag sådan att jag är envist lagd på gott och ont. Stannar nog och kämpar. Har mina rötter så djupt här.
Citera
2020-06-04, 16:53
Medlem
Bestbesafes avatar
Anmäl den där polisen som gick på knä.

Men det viktigaste är ändå lyfta fram att

Sverige har inget med GEROGE FLOYDS död att göra.
Samt lyfta vikten av att han var
Kriminell
Beväpnad
Knarkare
Covid19 smittad

Dom två sista är största anledningen till att han dog.
Citera
2020-06-04, 16:53
Medlem
happilappis avatar
Finns det en tråd för göteborg/Malmö eller diskuteras det här?
Citera
2020-06-04, 16:54
Medlem
Bestbesafes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Han hette George.

Tack.
Har alltid varit usel på namn. Förlåt
Citera
2020-06-04, 16:55
Medlem
BLM demonstration planerad på Stortorget Örebro
fredag 5 juni klockan 16-19

https://archive.vn/Ijrqb
https://www.instagram.com/blmorebro/
#antifa #whitesucks #blacklivesmatter

Vet inte om den kanske är illegal men det gör väl inget

Citera
2020-06-04, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Redpilling
Att en svensk polis i uniform på betald arbetstid väljer att uttrycka politiska åsikter med att knäböj och ha en engelskspråkig skylt där det står något i linje med "White silence is Racism" bör kunna gå att JO-anmäla. Det visar att Hon förberett sig innan för att kunna utföra denna politiska aktion.

Hon ges skylten, som man kan se på filmen ovanifrån som redan postats -- dock är det notabelt att hon lutar sig fram och allmänt verkar vara rätt villig att ta emot den.

Påminner lite om hur man tvingade Ludwig XVI att sätta på sig revolutionärernas röda mössa under franska revolutionen, just för att förödmjuka honom. Går att se här, mot slutet:

https://www.youtube.com/watch?v=BXWEW5sSop0
Citera
2020-06-04, 16:58
Medlem
bara jag som tycker det är ironiskt med "I cant breath" skyltar?
vad fan tror ni folk dör av genom corona viruset?
har poletten fallit ned än?

vi kan ej samla kring idrott eller nöje men om jag skriker rasism och hata polisen- så låter allt gå?
börjar fan inse att vitt privilegium är något de hittat på för att dölja sitt eget, som invandrare eller anarkist, du kan komma undan med allt om du är invandrare eller kvinnligt anarkist, beviset sågs igår.

Och helt ärligt, om jag hör invandrare skrika till polisen igen "Mamma knullare" och "knulla din mamma" jag var chockad först, men nu börjar det bara bli roligt.
Detta är "svensk beteende" mm tjenare du! Finns det någon med skandinaviskt DNA som skriker mamma knullare och knulla din mamma till polisen, eller för den delen någon överhuvudtaget?
Senast redigerad av quezen 2020-06-04 kl. 17:01.
Citera
2020-06-04, 16:58
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Varför i helvete envisas du med att skriva Svärje? Kan du inte stava till Sverige eller spelar du bara dum och lustig?

Att SVERIGE är förlorat är uppenbart när vita tvingas hata sig själva i sitt eget land pga kollektiv bestraffning och arvsynd för vad folk gjort för flera hundra år sedan och på helt andra kontinenter.

Invandrare får redan allt de vill ha i Sverige men uppenbarligen är det inte tillräckligt.

För det andra råder ingen rasism mot färgade här, tvärtom är polisen redan politiserad och varenda myndighet är regnbågsfärgad och anti-rasistisk och varenda chef är vänster, i varje led i alla riktningar.

Sverige var ett väldigt framgångsrikt land en gång i tiden med fullt av uppfinningsrika innovatörer som ledde fram det lilla landet till en tätposition i världen!

Med tanke på den importerade pensionsräddande låga Iq-nivån och trots den manipulerade men ändå fortfarande låga pisa-nivån i landet så finns det tyvärr inget hopp längre!

Va fan tror du de kommer tillföra i landet?

Därför skriver jag "svärje" utan t.o.m versal i början som du. Landet förtjänar inget mer längre!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-04 kl. 17:03.
Citera
2020-06-04, 17:00
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tror också att de inte vet riktigt, och det är ju svårt (faktiskt).

Ja, och förklaringen ligger nog i att ett upprop nog aldrig berört polisen lika mycket som denna gången.
Synd på ett sätt att våldsanvändning ska kunna tolkas, för om polisen även haft monopol på själva innebörden av våldsanvändning, så hade allt detta varit ett ickeproblem.
Men nu ligger tolkning öppen, och det är nog så det ska vara & bör vara.

Här har dock Sverige tur, då vi även i dom här avseenden besitter begreppet lagom rakt igenom samhällsskiktet, även när det gäller linjerna mellan yttrandefrihet kontra regelverk.
Med det sagt, anser jag faktiskt att svensk polis skulle kunna stå över ett ställningstagande i den här frågan.
Vi har inte detta problemet, och man behöver heller inte bemöda sig att bestämma ståndpunkt när man sitter på det gyllene läget att stå med en fot på var sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Stiber
Det finns inget uttalande de kan göra som kommer att tolkas rätt av alla som läser. De kan ju inte gärna gå ut och via Twitter fördöma en enskild polis, det hade varit otroligt oprofessionellt. Inte heller kan de uttrycka något sorts stöd eftersom polisen SKA vara opartisk och inte ta ställning politiskt när de är i tjänst. Bästa mellanvägen är i princip det som skrevs, det finns ingen bättre vinkling på det.

Herregud vilka curlade, bortskämda snorungar vi har att göra med. De kanske skulle testa leva som mörkhyade i ett amerikanske ghetto-område något år innan de uttalar sig om svensk polis.

"Nedmontera polisen" - vad menar man på allvar med ett sånt uttalande? Våldsamt rasistisk... militant antidemokratisk... det är så pinsamt barnsligt.

Man behöver inte göra något alls, utan bara fortsätta jobba som man alltid gjort med demos - Ömsom mjukt, ömsom hårt.
Samt hålla klaffen för bästa opartiska effekt
Citera
2020-06-04, 17:02
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
BLM demonstration planerad på Stortorget Örebro
fredag 5 juni klockan 16-19

https://archive.vn/Ijrqb
https://www.instagram.com/blmorebro/
#antifa #whitesucks #blacklivesmatter

Vet inte om den kanske är illegal men det gör väl inget

Glöm inte. #ACAB
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-04 kl. 17:04.
Citera
2020-06-04, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gotesvansson
Om man har rätt värdegrund kan man inte göra fel!
Rätt värdegrund tveksamt att uppmuntra våldsbjakande yrkesdemonstranter i ett land där vita misshandlas , våldtas och dödas av utsocknes medeltidsmänniskor.
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-06-04 kl. 17:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in