2020-06-04, 14:59
Medlem
En större del av samhället borde vara på frivillig basis. Det är många år sedan jag gick ur Svenska Kyrkan, vilket besparat mig mycket skattepengar. Jag lever utan TV sedan många år, vilket besparat mig mycket licenspengar. (Fast nu måste jag betala igen, trots att jag inte har TV. Det tycker jag är dumt.) Men borde man inte kunna gå ur polisskyddet? Alla dessa goda och fina människor som skriker att de hatar poliser borde kunna få lägre skatt om de avsvär sig skydd från polisen. Så när man ringer 112 och begär polis, så får man uppge personnummer. Om man inte skattar för polis så avslutas samtalet. För de här unga, goda, polishatande kvinnorna vill väl inte att polis skall komma och avbryta när hon just skall utsättas för en gruppkulturberikning?
Citera
2020-06-04, 14:59
Avslutad
Jag tycker kramkalaset var gulligt och jag förstår inte vad batonghögern är ute efter ärligt talat. Om vi ska ha ett framtida rasblandat samhälle, vilket ter sig tämligen oundvikligt, så ser jag hellre att oxytocin är drivmedlet och inte testosteron. Hårdare tag och brutalare straff blir som att försöka täppa igen en tryckkokare. Det funkar ett tag men förr eller senare kommer skiten att explodera.
Citera
2020-06-04, 15:00
Medlem
PingPongZongs avatar
Tage Erlander 1965. Apropå rasupploppen i USA: ”Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden”.

Stefan Löfven 2020. Apropå rasupploppen i SVERIGE: ???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Länk till inlägget: https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10217355224821133

Sannolikt kände hon sig tvingad till det och är en av poliserna som får psykosocialt stöd.
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Arrangörerna för gårdagens demonstration var följande.
  • Ibbi Chune
  • Queen Jonsson
  • Mona Hasan
Citera
2020-06-04, 15:01
Medlem
CpPraktikantens avatar
Kommer det bli kaoz i stan idag också? Någon som har koll på läget?
Citera
2020-06-04, 15:02
Medlem
GobbeMobilens avatar
Polisen kan inte neka en demonstration p.g.a. yttranderätten, men är däremot arrangörernas ansvar över 50 pers gränsen.

Flashback levererar igen i att visa sina kunskaper med att försöka få fram namn på vem som godkänt demonstrationen.

Antar det är samma människor som gick i taket när regeringen ville ändra grundlagen för att snabbare kunna genomföra ändringar i krislägen.
Citera
2020-06-04, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Länk till inlägget: https://www.facebook.com/peter.springare/posts/10217355224821133

Känns lite lättare att det finns nån "känd" som utalar sig vettigt.
Hur är det med sossen Leif GW? Någon som läst hört något? För han har väl inte dragit på sig Corona...
Med den hyddan och dom vanorna lär han isf vara illa ute.
Citera
2020-06-04, 15:03
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Ja, Tegnell uttryckte nyss att demonstrationer med fler än 50 pers är olagliga. Inte ”olämpliga” eller nåt vagt, utan klart och tydligt: Olagliga.
Vilken media skrev det?
Citera
Medlem
Här är en till video ovanifrån som visar att det inte förelåg någon hotfull situation som tvingade polisen att gå ner på knä och hålla upp skylten.

https://twitter.com/LelleSandahl/status/1268256819669086210

Lägg märke till att det springer kameramän framför polisen till och med.

Citat:
Lennart Sandahl
@LelleSandahl
Såg allt från helikoterperspektiv här på Karlbergsvägen/Sankt Eriksgatan (Sankt Eriksplan)

Inget större kaos tills vissa övertaggade poliser körde in och stormade när allt var på väg att luckras upp och stämningen lugnats helt.

Polis går ned på knä - hyllas och stämningen lugnar sig.

När filmen är över kommer ett par polisbussar med full fart in i gröten, sirener på högsta volym och piskar upp allt igen...

Poliser på plats gör sen allt för att lugna ned sina nyanlända (övertaggade) kollegor.
Senast redigerad av u99HSHH 2020-06-04 kl. 15:09.
Citera
Medlem
nidbilds avatar
Polis kvinnans aktivism gillas av vänstern och kritiseras av högern, aldrig varit så tydligt att vänstern är sinnessjuka.
Citera
2020-06-04, 15:05
Medlem
Jag förstår inte. Om det är så hemskt här så varför åker dom då inte hem? Hade jag bott i Afrika och hatat afrikaner så hade jag nog dragit tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in