Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Men det är ännu längre inkubationstid på Covid-19

Olsen kanske ändrat åsikt ang. detta virus? Han kanske sett att 175 analyserade studier nyligt visade att det faktiskt gör mer nytta än skada just för detta virus?
Oavsett så blir det lite lustigt när jag anklagade dig för att vara besatt av Olsen för att du nämnde honom i så många inlägg och sedan påstod dig ha köpt hans bok bara för att leta igenom saker som talar emot honom och många andra i tråden som gillar honom. Du blev ju även anklagad för lögner rätt regelbundet innan avstängningen, så det vore ju trevligt om du kunde bevisa på något sätt att alla saker du påstår finns i hans bok faktiskt gör det.
Säger inte att du ljuger och tror mkt väl Olsen kan ha varit/vara negativ till munskydd, men vill du ha trovärdighet för allt du påstår så är det ju trevligt med lite bevis också. När man driver en agenda som du gjort här så räcker det liksom inte att påstå att man har en bok som du ger info från när övriga inte ens kan dubbelkolla om det stämmer.
Om Olsen har ändrat sin åsikt då borde han påpeka detta. Nu har jag inte hört honom säga det och inte heller på vilka grunder i så fall.
Jag har inte köpt hans bok för att leta efter saker emot honom utan för att jag var nyfiken på vad han hade att säga om pandemier. Och vad möjligen kunde ligga bakom den eventuella konflikt mellan Tegnell och honom.
Jag ser inte så mycket konflikter mellan hans uttalanden och Tegnells. Han tycker som Tegnell – i sin bok. Däremot är han kritisk mot myndighetssamordningen och den förda politiken (Regeringen Reinfeldt). Han nämner att folkhälsoministern Maria Larsson (KD) meddelade att det efter noga övervägande inte blev någon svensk vaccintillverkning. Medan Morgan Johansson (S) ansåg det vara brådskande. Och Tegnell ansåg att eftersom vi redan är helt beroende av utlandet när det gällde mediciner då spelade det mindre roll om vi var helt beroende av dem även när det gällde vaccin vid en ev pandemi.
WHO är Olsen kritisk emot. De är för senfärdiga – och politiserade. Gör mest saker för syns skull – som att deklarera pandemi när vi redan varit i ett pandemiläge i fyra veckor.
Sen är Olsen även kritisk mot Kina som larmade om SARS år 2003 först en månad efter att en amerikansk läkare (Cunnion) redan hade gjort det via ett larmsystem som heter ProMED.
Jag tror att media polariserar och försöker göra dessa herrar till varandras motpoler när de i själva verket tycks i många och mycket lika när det gäller pandemier.
Jag själv anser att det är ”lite lustigt” att anklaga mig för lögner – utan att ha läst boken. Inget hindrar varken dig eller någon annan här att göra det för att kolla sanningshalten i mina påståenden.