2020-06-04, 14:30
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vad har du för källa på det?
Jag ska se om jag hittar det men diskussionen har funnits. Det är missvisande i så hög grad då man har klusterutbrott. Man missar att se sådant då.

Återkommer när jag hittar det.
Citera
2020-06-04, 14:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han sitter i en position att säga att inte tillåta några stora träffar avv människor vilket bevisligen har skett och kommer att ske. Säger Tegnell, ge inga tillsta7nd och polisen kan hänga upp beslutet på det. Jo, han kan agera som diktator och rekomendera nedstängning av hela sverige och Lödvèn skulle stänga ner hela Sverige. Men nu kommer han med vaga "rekomendationer" och kan alltid skylla ifrån sig att polisen gjorde tog ett fel beslut.

Polisen borde givetvis ha avslagit med motiveringen att det med stor sannolikhet blir för många deltagande.

Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Jag tycker i huvudsak att Sverige valt rätt väg"

Anders Tegnell, när 4542 svenskar dött samtidigt som Norge presenterat 237 döda. Finland 321. Danmark 580.

Nej, de har inte gjort något fel. Varför erkänna? Kör på bara ända över stupet.
Citera
2020-06-04, 14:32
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
De som testats och är med i de 1000+ fallen idag är de som sökt sjukhusvård samt några som provtagits av andra anledningar. Det sa Tegnell precis på PK.

Då hade vi ju sätt en jävla ökning på intagna på sjukhus vilket vi inte ser.

Fler testas och det kommer bli fler bekräftat smittade och en stor majoritet kommer inte ens behöva sjukvård.
Citera
Medlem
Coronavirus may damage testicles without entering cells, study finds (Källa: Scmp.com)

In the latest study, samples from 11 patients who died from Covid-19 in Wuhan were analysed by a team led by Ming Zhou, a professor with the Tufts Medical Centre in Boston, and Dr Nie Xiu, from the Huazhong University of Science and Technology in Wuhan.

They tested for viral genes in tissues involved in sperm and testosterone production, and some samples were also assessed for damage caused by the virus. But only one sample showed a trace of the virus, from a patient with a high viral load. That result could have been because the virus was “present in blood rather than in testicular tissue”, the paper said.

However, more than 80 per cent of the samples showed significant damage to the seminiferous tubules – the part of the testicles where sperm is made.

The cells making up these tiny tubes underwent “ballooning changes”, becoming much bigger than healthy cells. Some were also damaged to an extent that sperm production could have been affected, the researchers said.

They said it was unclear how the virus did this without entering the testicular cells but noted that the testicles contain an enzyme known as ACE2, which the coronavirus can bind to using a spike protein.
Zhang Shuye, a principal investigator with the Shanghai Public Health Clinical Centre at Fudan University, who was not involved in the study, said there was growing support but “no direct scientific proof” for the theory that the virus could cause damage without actually entering a cell.

Based on their findings, Zhou’s team concluded that “studies should be undertaken to find ways to mitigate the risk of testicular injury during the Covid-19 disease course”.

Källa: https://www.scmp.com/news/china/science/article/3087427/coronavirus-may-damage-testicles-without-entering-cells-study
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Det här är folk som tror att man blir mer förnuftig ju mer man ursäktar en snubbe med meriter. Egentligen är de läbbiga kultmedlemmar. Självinsikten är mycket låg.
Det är viktigare att sätta dit våra politiker utan ryggrad. Nu ska vi få testa oss gratis tydligen. Det trodde jag var klart från början. Jävla signalpolitik.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urgt
Giesecke vrider upp termostaten lite.

Orelaterat: Jag trodde PK var någon förolämpning mot FHM på FB-manér och fattade först nu att det står för presskonferens. Man är snabb.
Haha, ja, ibland tar det lite tid, det händer mig ofta🤷🏼‍♀️

OT ( on eller off topic&#128518, Giesecke får äntligen rätt, snart är 99% smittade.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Han har varit med och tagit fram bestämmelsen om att max 50 personer är tillåtet. Men du kanske menar att han ska kravallutrustas och åka runt i landet och förhindra större samlingar?

Är du riktig? Fatta att han kan se till att polisen inte tillåter några stora demonstrationer om folksamlingen riskerar sprida influensan. Men han gör det inte, fråga dig varför.
Citera
2020-06-04, 14:34
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Gubbjävel Tegnell kan inte säga rakt ut att polisen inte borde ge något tillstånd. Blir det spridning kan han säga "jag sa att bara om man är under 50 personer och om man blir sjuk stannar man hemma, resten var polisens problem".

Tegnell säger allt och inget.

Reserekomendationerna kommer från FHM till regeringen men Tegnell säger ingenting.

Är ju tyvärr så det är uppbyggt så att alla ska kunna flytta över ansvaret utan att man egentligen ska kunna ifrågasätta det.

Tycker dock Tegnell stod för en mycket bra presskonferens idag! Han sa egentligen inget jag reagerade på som konstigt och framstod som vis och jävligt kunnig inom vad som var relevant för presskonferensen och frågorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Nej det var bara siffran på fall som inte rapporterats in än och den var lägre vanligt den med....

Fast AT säger ju att det "saknas" ett 70-tal dödsfall, och också att antal döda landar på 57/dag i snitt (rullande 7-dagars får man förmoda).

Det är knappast någon minskning alls vad gäller snittet/dag.

https://www.youtube.com/watch?v=H64QqBhcu2E
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Du inser väl egentligen att ett biologiskt stridsmedel har man inte direkt tänkt släppa över sin egen befolkning.

Att Kina fick smällen först var ju för att det slapp ut av misstag i en olycka.
Man skulle inte välja ett coronavirus som biologiskt vapen är jag ganska säker på.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Då hade vi ju sätt en jävla ökning på intagna på sjukhus vilket vi inte ser.

Fler testas och det kommer bli fler bekräftat smittade och en stor majoritet kommer inte ens behöva sjukvård.
Lyssna själv på vad han säger! Det är de som sökt sjukhusvård som ingår i de nya fallen idag. De flesta läggs naturligtvis inte in.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Polisen borde givetvis ha avslagit med motiveringen att det med stor sannolikhet blir för många deltagande.
Känns inte som en rak linje direkt.
Motivet till att elitfotboll inte fick starta tidigare var att det kanske skulle samlas för många på sportbarer....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in