2020-06-04, 13:35
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvorfor synes du det, når TH sendte koden «Jeg sender monero før om syv dager»?

Hva mener du her? At hvis TH gjorde alt alene og drepte AE med gift, kunne han uansett ikke greid kryptoplottet selv?

Jeg synes opplysningene som datteren kom med, tvert imot viser at TH var mer innsatt i krypto enn det som tidligere har kommet frem, noe som gjør at jeg tror han er kapabel til dette også.

Men selv om TH ville klare å stå bak krypto-opplegget så hadde han alibi.

Det er alle momentene sett under ett som gjør at jeg ikke tror TH står bak.
Citera
2020-06-04, 13:36
Medlem
Legokatts avatar
La meg først si at jeg ikke er ekspert på forgiftning under drap, og tiden det tar fra et offer kjenner at noe er feil - til døden inntreffer.

Men jeg mener det er svakheter med gift-teorien, særlig med tanke på at TH med stor sannsynlighet måtte være alene om utførelsen.

-det måtte ligge et lik i sl*raveien helt frem til TH kom hjem. Noe som i seg selv virker risikabelt da noen i familien kunne ringt henne/sendt melding, ikke fått svar og dra å sjekke

-passer ikke med tidslinjen. TH får knapp tid til å fjerne lik og stage før han ringer politiet

-GM måtte være helt sikker på at AEH fikk i seg gift. Hva om hun merket at noe var anderledes med mat/medisin/tannkrem

-AEH kunne løpt mot utgangsdøra og åpnet den, forutsetter en viss virketid for giften

-AEH kunne klart å ringe nødnummer eller andre personer, forutsetter også en viss virketid for gifen

Jeg tror ikke TH kunne ha medhjelper da AEH var god likt av alle rundt henne. TH stolte kun på personer rund han som han hadde kjent over en hvis tid. Veldig liten sannsynlighet for at noen ville hjelpe han å drepe AEH.

Ved en gift-teori måtte det med høy sannsynlighet være medhjelper. Selv uten medhjelper er den ikke metoden sikker.
Hele forsvinningssaken vitner om god planlegging og kalkulert risiko.

Saken sett under ett mener jeg teorien er meget svak.
Citera
2020-06-04, 13:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Dette etterforsknings teamet bør byttes ut nå mener jeg.
Saken krever de mest erfarne og modne ekte politifolka!

Prestisje er det mest ødeleggende i samfunnet for befolkningen,da det er saker fra spesielt den offentlige etat f.eks. Nav,barnevern,Mattilsyn osv.osv. Politiet!
De er så livredde for å ta noen skritt tilbake å se på saker med nye øyne!
redselen for å da bli oppfattet som vinglete og useriøse,er årsaken til dette.
Da blir ikke det beste og mest rettferdige resultatet hoved oppgaven dessverre.
Her har det nok gått prestisje i saken,og de turte ikke ta de viktigste skrittene tilbake å snu enda en gang.Min mening.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-06-04 kl. 13:49.
Citera
2020-06-04, 13:38
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
La meg først si at jeg ikke er ekspert på forgiftning under drap, og tiden det tar fra et offer kjenner at noe er feil - til døden inntreffer.

Men jeg mener det er svakheter med gift-teorien, særlig med tanke på at TH med stor sannsynlighet måtte være alene om utførelsen.

-det måtte ligge et lik i sl*raveien helt frem til TH kom hjem. Noe som i seg selv virker risikabelt da noen i familien kunne ringt henne/sendt melding, ikke fått svar og dra å sjekke

-passer ikke med tidslinjen. TH får knapp tid til å fjerne lik og stage før han ringer politiet

-GM måtte være helt sikker på at AEH fikk i seg gift. Hva om hun merket at noe var anderledes med mat/medisin/tannkrem

-AEH kunne løpt mot utgangsdøra og åpnet den, forutsetter en viss virketid for giften

-AEH kunne klart å ringe nødnummer eller andre personer, forutsetter også en viss virketid for gifen

Jeg tror ikke TH kunne ha medhjelper da AEH var god likt av alle rundt henne. TH stolte kun på personer rund han som han hadde kjent over en hvis tid. Veldig liten sannsynlighet for at noen ville hjelpe han å drepe AEH.

Ved en gift-teori måtte det med høy sannsynlighet være medhjelper. Selv uten medhjelper er den ikke metoden sikker.
Hele forsvinningssaken vitner om god planlegging og kalkulert risiko.

Saken sett under ett mener jeg teorien er meget svak.

Hvorfor er det så usannsynlig at han har hatt hjelp?
Citera
2020-06-04, 13:43
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du unngår beleilig å kommentere kjernen i kritikken.

At barnas bistandsadvokat, Ståle Kihle, har opptrådt uetisk og kynisk, og utvist dårlig faglig skjønn, ved å bringe brevet til TV2 og be de publisere det.

En bistandsadvokat skal beskytte de fornærmedes beste interesser. Han her har sviktet grovt.

Helt enig med deg i dette,det kommer nok et etterspill på dette også.
Citera
2020-06-04, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du unngår beleilig å kommentere kjernen i kritikken.

At barnas bistandsadvokat, Ståle Kihle, har opptrådt uetisk og kynisk, og utvist dårlig faglig skjønn, ved å bringe brevet til TV2 og be de publisere det.

En bistandsadvokat skal beskytte de fornærmedes beste interesser. Han her har sviktet grovt.

Nei. Dette er ikke « barn» selv om de omtales som det. Dette er oppegående voksne mennesker og jeg har større forventninger til dem enn det de omtales som, nemlig « barn».

Brevet ble også skrevet vel ett år etter hendelsen, da har man fått tid til å tenke litt.

Det er også gitt samtykke av forfatteren til publisering.

Å si ja til å publisere brevet var nok tenkt som en forsvarsstrategi.
Citera
2020-06-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Har sagt i tidigt skede att Anne-Elisabeth mördades i sitt hem av utsända torpeder betalda av maken.
Det har funnits en lång tid av förberedelse för detta dåd av en snäv ring och det gick också helt enligt planerna.
Anne-Elisabeth fördes bort i en mindre bil först och kroppen flyttades efter någon kilometer i större bil och nu ligger kvarlevorna styckade eller i aska i Norges stora natur på ett ödsligt område eller i Nordsjön.

Bitcoin-skiten är noga planerad och förvillande dynga som saktat ned polisarbetet och förskingrat det.
Som sagt, psykopaten har haft en lång tid att planera med en snäv "obrottslig ring" - kanske inte mer än 3 - som han fått betala drygt.

För övrigt. En jävla massa norrmän härinne som i sina utbroderande inlägg faktiskt och märkligt nog visar sig vara nästan lika korkade som svenskarna på fb när mordgåtor skall debatteras.
Helt enig.
Citera
2020-06-04, 13:51
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Hvorfor er det så usannsynlig at han har hatt hjelp?

Så langt har hvertfall ikke jeg funnet at noen i TH's omgangskrets (de han stolte på) hadde motiv for å drepe AEH.
Citera
2020-06-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Noen rykter har hint av sannhet i seg.Det at TEH skal ha spillegjeld,kan være virkelighet.
Da vi har lært at faren er skikkelig prinsippfast og sta,så synes ikke jeg det er så merkelig om sønnen ikke fikk servert store pengesummer-selv om det var for bolig.
Foreldre i den generasjonen er oftere mer konsekvente med barna sine,enn man kan observere ofte med f.eks. ungdommer fra velstående familier i dag.

har egne erfaringer på dette.Folk som fortsatt er preget av 2 verdenskrig igjennom sine foreldre igjen,er ofte mer nøkterne med sine midler.
Noen andre i den alderen tok derimot helt av om de ble nyrike.
Så,det kan være en opplagt grunn til at sønnen måtte klare økonomien selv,og ordne opp for seg.

Tror nok det du skriver stemmer godt med profilen til TH. Jeg tror også at sønnen muligens har noe mørkt sinn, men andre her spekulerer på om sønnen kan være GM. De tror jeg baserer dette ut i fra hans FB profil. Statistisk sett så dreper ikke sønner sine mødre.

Jeg kom sent inn i denne tråden med ett åpent sinn, men kjenner oftere på en overbevisning på at TH er en sterkt manipulerende person. En som på kvelden/natten de kom hjem kvalte henne i affekt. At han selv har gravlagt henne den natten eller alternativt hvis han har han hatt hjelp så tror jeg dette kan være VE i etterkant av handlingen. Ru er en nyttig idiot.
Citera
2020-06-04, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus

Jeg reager veldig på denne uttalelsen: "Ånei poltiet manipulierte meg i avhør BUHU"

"Du vet det er jobben dems?"

Mener du virkelig at det er politiets oppgave å manipulere?
Nettopp! Brevet forteller at politiet har vært uproffosjonelle, de har forsøkt å manipulere sannheten i bl.a. avhør. I forbindelse med telefonavlyttingen så har politiet løyet. Når ene datteren motsatte seg avlyttingen, og begrunnet det med at hun var prest og hadde taushetsplikt ifm sitt arbeid. Da sa politiet at de ikke skulle lytte til alle samtalene, formålet med avlyttingen skulle bare gjelde hvis kidnapperne ringte.
Det var en årsak til at politiet trengte underskrift for å gjennomføre avlyttingen, og måten de har fått underskriftene på er svært kritikkverdig.
Måten politiet har opptrådt ift krypto-opplegget/forhandlinger med motparten, er også hårreisende. Her har politiet handlet uansvarlig, og tatt avgjørelser uten å rådspørre seg med hverken familien eller ekspertise.
Samtlige eksperter har uttalt at det å betale løsepenger er å anse som en sikker død for kidnappingsofferet.
Vi vet fra tidligere at politiet møtte opp på Shell-stasjonen med uniformert bil, på tross av at Hagen ba om at de ikke måtte gjøre det, pga trusselbrevet.
Påstanden fra politiet, om at de har etterforsket bredt er en direkte løgn, det er åpenbart at dette er politi som ikke har erfaring med bruk av profosjonelle etterforskningsteknikker. Det skinner igjennom at erfaringen baserer seg på skitne taktikker, og det finnes mye erfaring blant advokater om fenomenet. Det er sannheten, og det er heldigvis en positiv tendens i norsk politi, at dette er iferd med å forandre seg, men vi er ikke i mål ennå.

Politiet fremstår uten tvil svært proffosjonelle og svært lite tillitsvekkende i denne saken.
Citera
2020-06-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette etterforsknings teamet bør byttes ut nå mener jeg.
Saken krever de mest erfarne og modne ekte politifolka!

Prestisje er det mest ødeleggende i samfunnet for befolkningen,da det er saker fra spesielt den offentlige etat f.eks. Nav,barnevern,Mattilsyn osv.osv. Politiet!
De er så livredde for å ta noen skritt tilbake å se på saker med nye øyne!
redselen for å da bli oppfattet som vinglete og useriøse,er årsaken til dette.
Da blir ikke det beste og mest rettferdige resultatet hoved oppgaven dessverre.
Her har det nok gått prestisje i saken,og de turte ikke ta de viktigste skrittene tilbake å snu enda en gang.Min mening.
Mobber du politiet nå?
Citera
2020-06-04, 14:11
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octopus8b
Ja, og de bryske fiskerne ved Langvannet med telelinse rettet mot Hagens hus ble aldri etterlyst.
Jakten på Futurum-mennene ble avsluttet.

Politiet har gjort mye feil i denne saken synes jeg.

Ja, disse fiskerne framstår faktisk som litt interessante fortsatt, da tenker jeg særlig på bilen som på forsvinningsmorgenen ble observert rett ved brygga der. Jeg har heller ikke glemt at politiet fant bilskilt når de søkte i vannet der. Kan sikkert være praktisk å bytte litt på skiltene når man holder på med slike fantestreker..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in