2020-06-04, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag säger att Björn sa samma sak som FHM, men har ändrat det till lockdown med facit i hand.

Ja exakt så då måste du väl tycka att Björn hade rätt för du är ju all in när det gäller AT clownerier
Citera
2020-06-04, 14:26
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Tegnell är ingen diktator. Men det är klart att det är hans fel när polismyndigheten gör nåt dåligt enligt er träskallar.

Han sitter i en position att säga att inte tillåta några stora träffar avv människor vilket bevisligen har skett och kommer att ske. Säger Tegnell, ge inga tillsta7nd och polisen kan hänga upp beslutet på det. Jo, han kan agera som diktator och rekomendera nedstängning av hela sverige och Lödvèn skulle stänga ner hela Sverige. Men nu kommer han med vaga "rekomendationer" och kan alltid skylla ifrån sig att polisen gjorde tog ett fel beslut.
Citera
2020-06-04, 14:27
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schubert
Makabert att Hallengren och FHM fortsätter stå på presskonferenser och vidhålla att vår strategi fungerar bra.

"Jag tycker i huvudsak att Sverige valt rätt väg"

Anders Tegnell, när 4542 svenskar dött samtidigt som Norge presenterat 237 döda. Finland 321. Danmark 580.
Citera
2020-06-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Man planerade för det värsta, men platserna har hittills räckt till. Vi har haft en överkapacitet på IVA-platser. Detta med syrgas eller morfin är en helt annan diskussion och där vet vi att det gjorts en hel felbedömningar ute på t ex äldreboenden

Ja ok men med den passen att det varit telefonkontakt mellan äldreboendena och läkarna.
Citera
2020-06-04, 14:28
Medlem
Inte sett PK men gavs det ngn förklaring till hur det kunde vara 1000 nya fall? Eller redovisades det hur många av dessa som var vårdpersonal respektive övriga?
Citera
2020-06-04, 14:28
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Tegnell är ingen diktator. Men det är klart att det är hans fel när polismyndigheten gör nåt dåligt enligt er träskallar.

Hur lång tid tror du demonstrationen hade fått hållas i Köpenhamn innan polisen splittrat den? 5 minuter?
Citera
2020-06-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Han sitter i en position att säga att inte tillåta några stora träffar avv människor vilket bevisligen har skett och kommer att ske. Säger Tegnell, ge inga tillsta7nd och polisen kan hänga upp beslutet på det. Jo, han kan agera som diktator och rekomendera nedstängning av hela sverige och Lödvèn skulle stänga ner hela Sverige. Men nu kommer han med vaga "rekomendationer" och kan alltid skylla ifrån sig att polisen gjorde tog ett fel beslut.

Han har varit med och tagit fram bestämmelsen om att max 50 personer är tillåtet. Men du kanske menar att han ska kravallutrustas och åka runt i landet och förhindra större samlingar?
Citera
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Lite konstigt av den skribenten att hänvisa till något som Olsen skrivit för länge sen - och om en annan sjukdom.. Men det finns ett par skribenter här som gör precis allt i sin makt för att försöka misskreditera Olsen, tyvärr. Väldigt sorgligt.

Ungefär som en del här i Sverige och i tråden gärna vill påtala hur illa det kommer gå i de andra nordiska länderna - senare. Är lite samma mekanismer, misstänker jag.

Olsen har inte vad jag vet haft ngn bestämd åsikt i munskyddsfrågan under coronapandemin. I början såg jag en artikel att han sa att det möjligen kan hjälpa men att det då behöver vara de av bättre kvalitet. Ffp2 och 3. Så visst är det som du säger, att man kan ändra sin inställning med tiden, osv.

Nä precis det blir ett jävla tjat om Olsen för att de ska ha någon att kritisera med i försvarandet av Tegnell. Men grejen är ju att det faktiskt går att kritisera Olsen med. Dock inte i närheten av hur mkt man kan kritisera Tegnell i just denna pandemi, eftersom det precis som du säger blir mkt gamla saker om Olsen som grävs fram.

Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Den andra länken var iofs om detta virus, samtidigt som han pratade om 14 dagars inkubationstid. Inte så färsk dock.

Jo jag såg att den nyare länken var från slutet av februari, men menar som sagt att han ändå kan ha ändrat sig nu. Bryr mig som sagt inte så mycket om Olsens åsikt om munskydd ändå iofs, utan svarade eftersom de hånade folk i tråden för Olsen munskyddsåsikter när jag inte sett någon förknippa Olsen med munskydd, utan mer om att vi borde ha tagit till mer åtgärder och tidigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ja, just det! Och varför skulle kineserna göra det? Samtidigt som man inte har vaccin till sin egen befolkning. USA är Kinas största marknad och än så länge kan man väl påstå att man är beroende av den. För att inte tala om alla amerikanska statspapper man sitter på. Och så kör man Europa i botten på det.

Och det mot alla beslut och direktiv som togs och sattes efter SARS-utbrottet för att säkra stabiliteten i landet.

Kineserna är säkert mycket men helt dumma i huvudet är de inte.

Du inser väl egentligen att ett biologiskt stridsmedel har man inte direkt tänkt släppa över sin egen befolkning.

Att Kina fick smällen först var ju för att det slapp ut av misstag i en olycka.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaretheGOLFERbale
"Jag tycker i huvudsak att Sverige valt rätt väg"

Anders Tegnell, när 4542 svenskar dött samtidigt som Norge presenterat 237 döda. Finland 321. Danmark 580.

De som valt rätt väg är väl Taiwan, Vietnam, Nya Zealand tex. Alla andra har gjort fel i början typ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur lång tid tror du demonstrationen hade fått hållas i Köpenhamn innan polisen splittrat den? 5 minuter?

Är det Tegnell som är polischef?
Citera
2020-06-04, 14:30
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Yngre som testas som är sjuka men inte så sjuka att de behövs läggas in. Lär öka ännu mer nu när alla med symptom kommer testas
De som testats och är med i de 1000+ fallen idag är de som sökt sjukhusvård samt några som provtagits av andra anledningar. Det sa Tegnell precis på PK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in