Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Lite konstigt av den skribenten att hänvisa till något som Olsen skrivit för länge sen - och om en annan sjukdom.. Men det finns ett par skribenter här som gör precis allt i sin makt för att försöka misskreditera Olsen, tyvärr. Väldigt sorgligt.
Ungefär som en del här i Sverige och i tråden gärna vill påtala hur illa det kommer gå i de andra nordiska länderna - senare. Är lite samma mekanismer, misstänker jag.
Olsen har inte vad jag vet haft ngn bestämd åsikt i munskyddsfrågan under coronapandemin. I början såg jag en artikel att han sa att det möjligen kan hjälpa men att det då behöver vara de av bättre kvalitet. Ffp2 och 3. Så visst är det som du säger, att man kan ändra sin inställning med tiden, osv.
Nä precis det blir ett jävla tjat om Olsen för att de ska ha någon att kritisera med i försvarandet av Tegnell. Men grejen är ju att det faktiskt går att kritisera Olsen med. Dock inte i närheten av hur mkt man kan kritisera Tegnell i just denna pandemi, eftersom det precis som du säger blir mkt gamla saker om Olsen som grävs fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
crisscross
Den andra länken var iofs om detta virus, samtidigt som han pratade om 14 dagars inkubationstid. Inte så färsk dock.
Jo jag såg att den nyare länken var från slutet av februari, men menar som sagt att han ändå kan ha ändrat sig nu. Bryr mig som sagt inte så mycket om Olsens åsikt om munskydd ändå iofs, utan svarade eftersom de hånade folk i tråden för Olsen munskyddsåsikter när jag inte sett någon förknippa Olsen med munskydd, utan mer om att vi borde ha tagit till mer åtgärder och tidigare.