2020-06-04, 13:56
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Problemet med det pre/asymtomatiska är ju att det inte fungerar att ta hänsyn till när man kör Sveriges strategi, precis som det inte funkar att stänga skolorna i de yngsta åldrarna.

Om det är för att FHM trodde detta var SARS som inte smittade asymtomatiskt, eller för att de ansåg vår strategi skulle vara bättre ekonomiskt och långsiktigt, eller för att de ville ha flockimmunitet - eller samtliga, vet jag inte säkert.

Men jag ser ärligt poängen i deras tankesätt. Problemet är bara att det visat sig funka sämre än vad de hoppats och att länderna som körde supress tidigt har ett stort försprång nu.

Sverige svänger just nu mot Suppress,

kollar Regeringskansliets presskonferens.
Jag hoppas du har rätt men jag är absolut inte säker på det.

Det kom just en nyhet om att reserestriktionerna ska släppas vilket kommer öka smittspridningen.

Dessutom är Tegnell kvar. Tegnell är motståndare till Suppress. Han kommer säkert göra vad han kan för att sänka detta initiativ med stor testning av aktiv smitt samt smittspårning.

Och vi får väl se om det verkligen blir något av stor testning av aktiv smitta samt smittspårning. Än så länge är det bara ord. Ord har de levererat förut...
Citera
2020-06-04, 13:58
Medlem
RoyalTrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Sverige svänger just nu mot Suppress,

kollar Regeringskansliets presskonferens.

Har inte möjlighet att göra det nu tyvärr, men om det är som du och andra i tråden nu säger att alla med symtom ska kunna testas så är det otroligt bra nyheter!

Hade såklart varit bättre och sparat mkt död och pengar om det kommit tidigare, men bättre sent än aldrig! Äntligen något att bli glad över ifall det nu stämmer.
Citera
2020-06-04, 14:01
Medlem
Madagascars avatar
20 nya dödsfall
1080 nya smittade
Citera
2020-06-04, 14:02
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Men det är ännu längre inkubationstid på Covid-19 Olsen kanske ändrat åsikt ang. detta virus? Han kanske sett att 175 analyserade studier nyligt visade att det faktiskt gör mer nytta än skada just för detta virus?

Oavsett så blir det lite lustigt när jag anklagade dig för att vara besatt av Olsen för att du nämnde honom i så många inlägg och sedan påstod dig ha köpt hans bok bara för att leta igenom saker som talar emot honom och många andra i tråden som gillar honom. Du blev ju även anklagad för lögner rätt regelbundet innan avstängningen, så det vore ju trevligt om du kunde bevisa på något sätt att alla saker du påstår finns i hans bok faktiskt gör det.

Säger inte att du ljuger och tror mkt väl Olsen kan ha varit/vara negativ till munskydd, men vill du ha trovärdighet för allt du påstår så är det ju trevligt med lite bevis också. När man driver en agenda som du gjort här så räcker det liksom inte att påstå att man har en bok som du ger info från när övriga inte ens kan dubbelkolla om det stämmer.
https://books.google.com/books?id=z83WDwAAQBAJ&pg=PT116&lpg=PT116&dq=bj%C3% B6rn+olsen+munskydd&source=bl&ots=ShdQ6q3UrR&sig=A CfU3U2CeY-NH3cqSxLfy8-ODkV3GS8XgQ&hl=sv&sa=X&ved=2ahUKEwjT47iejejpAhXWws QBHThhCEQQ6AEwEHoECAoQAQ#v=onepage&q=bj%C3%B6rn%20 olsen%20munskydd&f=false

"vanliga munskydd hjälper däremot inte mycket":
https://assistanskoll.se/20200228-Olsen-Assistenterna-nyckeln-smittspridning.html

Tror han är rätt negativ, iaf till vanliga munskydd.
Citera
Medlem
Sverige
+20 döda
+22 IVA
+1080 Fall

Norge
+0 döda
+23 fall

Finland
+1 döda
+0 fall

Danmark
+2 döda
+40 fall
Citera
Bannlyst
20 nya döda 😷😷
Citera
2020-06-04, 14:03
Bannlyst
Smittan ökar men dödstalen sjunker?
Citera
2020-06-04, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Flockimmun?
Citera
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:

Smittan ökar väl främst bland yngre utanför riskgrupper där de flesta klarar sig bra.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:

Yngre som testas som är sjuka men inte så sjuka att de behövs läggas in. Lär öka ännu mer nu när alla med symptom kommer testas
Citera
2020-06-04, 14:05
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Dödstal är en funktion av smitta för flera veckor sedan.
Kanske är det så att man testar mer nu, eller så är det en andra våg, återstår att se. Kanske finns statistik på antal testade?
Citera
2020-06-04, 14:05
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Wtf? Ska du ha alla smittade in på sjukhus??? Är du helt jävla cp eller ska du med våld överbelasta sjukvården i onödan??

Vet inte om jag är CP, men det kanske jag är. Däremot är det inte jag som håller nere smittspårningen i landet eller som vill att Stockholmarna skall invadera Gotland till sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in