Citat:
Ursprungligen postat av
gloffgloff
Citat:
Ursprungligen postat av RoyalTrash
Problemet med det pre/asymtomatiska är ju att det inte fungerar att ta hänsyn till när man kör Sveriges strategi, precis som det inte funkar att stänga skolorna i de yngsta åldrarna.
Om det är för att FHM trodde detta var SARS som inte smittade asymtomatiskt, eller för att de ansåg vår strategi skulle vara bättre ekonomiskt och långsiktigt, eller för att de ville ha flockimmunitet - eller samtliga, vet jag inte säkert.
Men jag ser ärligt poängen i deras tankesätt. Problemet är bara att det visat sig funka sämre än vad de hoppats och att länderna som körde supress tidigt har ett stort försprång nu.
Sverige svänger just nu mot Suppress,
kollar Regeringskansliets presskonferens.
Jag hoppas du har rätt men jag är absolut inte säker på det.
Det kom just en nyhet om att reserestriktionerna ska släppas vilket kommer öka smittspridningen.
Dessutom är Tegnell kvar. Tegnell är motståndare till Suppress. Han kommer säkert göra vad han kan för att sänka detta initiativ med stor testning av aktiv smitt samt smittspårning.
Och vi får väl se om det verkligen blir något av stor testning av aktiv smitta samt smittspårning. Än så länge är det bara ord. Ord har de levererat förut...