2020-06-04, 13:55
Bannlyst
Har finnarna också blivit galna lr är det Fake?

https://www.instagram.com/p/CA-_N-Dh8bo/
Citera
2020-06-04, 13:56
Medlem
lapons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Vilken tid idag? Hur följer man detta?

Pressträffen ? Här, om fyra minuter:

https://www.youtube.com/watch?v=H64QqBhcu2E&feature=youtu.be
Citera
2020-06-04, 13:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
De var väl på väg till riksdagen? Och slottet låg längs vägen och där blev de stoppade? Jag kan inte Stockholms geografi men det var så jag fattade det som. Varför i helvete skulle de storma slottet?

Nej, riksdagshuset ligger innan slottet från Sergels torg sett men det var nog inte slottet som var målet, utan det var väl Mynttorget, en form av "speakers corner" i Stockholm. De sa igår också på Aftonbladet att polisen hade spärrat av vid riksdagshuset med ryttare men att demonstranterna tog sig förbi.
Citera
2020-06-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
De var väl på väg till riksdagen? Och slottet låg längs vägen och där blev de stoppade? Jag kan inte Stockholms geografi men det var så jag fattade det som. Varför i helvete skulle de storma slottet?

Det är tvärtom, att från sergels torg måste du först passera riksdagen innan du kommer till slottet.
Citera
2020-06-04, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Ja de hade tur. Nervösa värnpliktiga som fått skyddsvaktsutbildning och står med skarpladdade vapen som de absolut inte får låta någon ta ifrån dem kan bli riktigt farligt!

Jag minns fortfarande självförsvarsövningarna vi fick öva på ifall någon skulle försöka greppa vapnet, där man vred det ur deras grepp på olika sätt så att bajonetten skulle riskera skära dem. Lagom ofarligt med vanlig slö parad-bajonett, men när de bajonetterna var slut på förrådet inför min ena högvakt fick vi istället stridsslipade bajonetter som var sylvassa...! Då hade en sån situation snabbt kunnat bli riktigt farlig! Inte bara skotten som är farliga.

Det är meningen att ett vapen skall vara farligt.
Citera
2020-06-04, 14:00
Medlem
Erik Östs avatar
Dom flesta som demonstrerar nu i svärje förstår nog inte ens innebörden av plakaten "I can't Breath"!
Men dom kan ta med sig sina plakat till akuten senare så mor och farföräldrar har nåt att vifta med också!

Stockholmstoppens fräna kritik: ”Vem styr riket?”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tamsons-frana-kritik-vem-styr-riket-idag

Nä jag negligerar inte att dessa klantiga poliserna tog livet av den här svarta mannen ända övar pölen i USA, för det gjorde dom , men för att citera vänsterledaren CH Hermansson "Någon jävla ordning ska' det va' i ett parti" och om ingen förstått det ännu befinner vi oss i Sverige där vi tar hand om brottslingar och lagför dom oavsett hudfärg.
Senast redigerad av Erik Öst 2020-06-04 kl. 14:10.
Citera
2020-06-04, 14:01
Medlem
FÖRST VILL JAG SÄGA DETTA:

Ja, det förekommer viss strukturell rasism i USA. Har själv bott där ett par år.

MEN. VAD I HELVETE SYSSLAR SVENSK POLIS MED??? EN KVINNLIG POLIS GÖR BLACKPOWER-HÄLSNING, GRÅTER OCH KRAMAS MED DEMONSTRANTER???

EN STOR DEMONSTRATION MITT UNDER PÅGÅENDE CORONA???

Nä. Det här landet är förlorat.

Se om er eget hem, familj. Jag räknar inte längre med att det svenska samhället lyckas hålla samman länge till.
Citera
2020-06-04, 14:03
Medlem
Det enda jag kommer att tänka på när jag såg att de skulle demonstrera och att de faktiskt gjorde det är otacksamhet. Och rasism. Vad har en svart person i Sverige som verkligen fått allt helt gratis och som inte varit slav i USA att klaga på? Och vad har de gemensamt förutom hudfärgen?

Någon gång får det fan vara nog. Otacksamma kräk. Och den blonda poliskvinnan som ställer sig på knä borde säga upp sig snarast, att hon inte skäms.
Citera
2020-06-04, 14:05
Medlem
WerterGs avatar
Efter att upploppen har lagt sig i Usa så är det ganska troligt att det sker en backlash a la 1992 under the L.A riots och Trump vinner nästa val också. Beroende på hur demonstrationen idag och framöver kommer att arta sig, tillsammans med Socialdemokraternas coronaflopp är det mycket troligt att Sverigedemokraterna gör ett bra val.

För oavsett vad media vill få oss att tro så visar undersökningar att löntagare av alla raser ogillar upplopp och vandalism.

- för jag tror tyvärr att det här bara är början och kommer vara en normal del av samtiden, i varje fall under en överskådlig tid.

Det är mina 5 cent i varje fall.
Citera
2020-06-04, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
För att det är en folksamling med tusentals personer mitt i rådande pandemi där Sverige är ett av länderna med högst dödstal!!! Ska det vara så svårt att förstå?

Socialdemokraten Strandhäll hade inge problem med att gå ut och fördömma demonstrationerna.

Du argumenterar mot ett riktigt stolpskott. En indoktrinerad röding som inte är nyanserad för fem öre.
Citera
2020-06-04, 14:09
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WerterG
Efter att upploppen har lagt sig i Usa så är det ganska troligt att det sker en backlash a la 1992 under the L.A riots och Trump vinner nästa val också. Beroende på hur demonstrationen idag och framöver kommer att arta sig, tillsammans med Socialdemokraternas coronaflopp är det mycket troligt att Sverigedemokraterna gör ett bra val.

För oavsett vad media vill få oss att tro så visar undersökningar att löntagare av alla raser ogillar upplopp och vandalism.

- för jag tror tyvärr att det här bara är början och kommer vara en normal del av samtiden, i varje fall under en överskådlig tid.

Det är mina 5 cent i varje fall.

I USA vinner Trump och republikanerna på detta. I Sverige påverkar det nog så att vissa SD-are som gått tillbaka till S på senaste tiden blir påminda om eländet och att allt inte är Corona. Så SD kan nog återfå lite röster och S förlora lika mycket.
Citera
2020-06-04, 14:10
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Har finnarna också blivit galna lr är det Fake?

https://www.instagram.com/p/CA-_N-Dh8bo/
Det är en manifestation för rättvisa, frihet, antirasism och förändring, enligt arrangörerna.

Manifestationen inleds klockan 17 vid Senatstorget i Helsingfors. Från 17 till 18 hålls tal och uppträdanden och manifestationen fortsätter till klockan 21.

Under manifestationen talar bland andra ägarna till Brooklyn Café i Helsingfors Sharron och Brenda Todd, Liban Sheikh som är ordförande för Vänsterunga i Finland samt Fatim Diarra som är vice ordförande för De Gröna.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/03/george-floyds-liv-hedras-i-helsingfors-i-dag-fredlig-manifestation-halls-pa

-Jag är överraskad över att så många är här idag, men alltså positivt överraskad, säger äldre konstapel Janne Korhonen som bevakade manifestationen.

På förhand fanns uppgifter om att eventuella motdemonstranter skulle dyka upp, men några sådana syntes inte till.

-Det känns bra att vara här och skydda demonstranterna.

https://svenska.yle.fi/artikel/2020/06/03/tusentals-demonstrerade-mot-rasism-i-helsingfors-det-kunde-ha-varit-jag-i-george
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in