2020-06-04, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passport
Vi får se hur demonstrationen i Malmö utvecklar sig idag. Hoppas verkligen polisen går in med full kraft och slår ner demonstrationen direkt.

Slår ner? Jag vill se skarpladdade vapen. Går man fram och hoppar på bilar som i Sthlm så är det skott i benet som gäller.
Citera
2020-06-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normalsaltatsocker
En mycket vettig svart tjejs åsikter: https://www.facebook.com/realCandaceOwens/videos/273957870461345/

Tack för denna!
Citera
2020-06-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Inte så konstigt att det blev stenkastning vid Brunkebergstorg, de håller ju på med något stenläggningsarbetet där. Det där får de ju fixa till om de ska ha nya demonstrationer.

Det är ju ungefär som att duka av borden när man vet att det kommer gäster som brukar lägga upp fötterna där.

Tycker de ska sprida ut mängder med kastvängliga gatustenar där det ska demonstreras.
Sen om någon ens försöker ta upp dem så omhändertas vederbörande.
Om någon lyckas få iväg en sten mot polisen så ska de ha rätt att skjuta denne i benen.

Tro mig, detta behöver bara ske EN gång. Sen sitter lärdomen där.
Citera
2020-06-04, 13:36
Medlem
Jag *hoppas* verkligen att polisen är mer förberedda idag. Jag tror det kan bli stökigt i Malmö.

Är det någon som hört något om andra städer? Göteborg?
Citera
2020-06-04, 13:38
Avslutad
Kastrerad polis, kastrerad stat, kastrerat land och befolkning. Hur länge till?
Citera
2020-06-04, 13:38
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag *hoppas* verkligen att polisen är mer förberedda idag. Jag tror det kan bli stökigt i Malmö.

Är det någon som hört något om andra städer? Göteborg?
Jag vill se någon gå dit med en trollskylt: "Negerliv betyder något". Ett uppdrag för Dan Park?
Citera
2020-06-04, 13:43
Bannlyst
Kommentar från utlandet på inlägget om den knäböjandes kvinnliga polisen.

” Couple of questions: What if she didn't kneel? , Isn't she just scared? (Which would be understandable), is this fine white girl kneeling in front of thousands of people helping anything?, what does a female police officer in Scandinavia or some sh*t have to do with the brutal killing of George Floyd or even racism I bet she likes black dudes 🤣😂.
I support this whole movement don't get me wrong but don't leave these questions unchecked because of emotions. #blm #alm #loveistheanswer”
Citera
2020-06-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Jäklar.. Man säga att demonstrantsvinen hade en jävla tur att de inte lyckades ta sig förbi polisen. Hade inte tänkt på det innan du sa det men visst fan får de skjuta skarpt ifall slottet stormats?

Ja de hade tur. Nervösa värnpliktiga som fått skyddsvaktsutbildning och står med skarpladdade vapen som de absolut inte får låta någon ta ifrån dem kan bli riktigt farligt!

Jag minns fortfarande självförsvarsövningarna vi fick öva på ifall någon skulle försöka greppa vapnet, där man vred det ur deras grepp på olika sätt så att bajonetten skulle riskera skära dem. Lagom ofarligt med vanlig slö parad-bajonett, men när de bajonetterna var slut på förrådet inför min ena högvakt fick vi istället stridsslipade bajonetter som var sylvassa...! Då hade en sån situation snabbt kunnat bli riktigt farlig! Inte bara skotten som är farliga.
Citera
2020-06-04, 13:50
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Enligt en av arrangörerna är Olsen en rasist.

Något säger mig att det är mamman som spökskriver. Mamma Charlotta Jogestrand är Biträdande enhetschef på Beställaravdelningen äldre, Enskede Årsta Vantör stadsdelsförvaltning.

Hon förstår vikten av att inte sprida corona, särskilt inom äldervården.

"Jag vill understryka att vi under hela demonstrationen hade en nära kontakt med polisen och följde deras direktiv hela vägen. Jag är otroligt tacksam för polisens bemötande och förståelse. Det är ett faktum att vi är inne i en rådande pandemi och att folk dör men att så mycket människor valde att dyka upp trots hälsorisker visar på hur riktigt det svarta utsätts för är. " Hon skriver också att "Vi har aldrig någonsin velat skada någon eller sprida den här hemska smittan. Att jag ens ska behöva förklara det här är helt absurt. Corona pandemin är knas men det är också rasismen."
Citera
2020-06-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marcen
De försökte t ex storma slottet, ett skyddsobjekt. Hade inte polisen stoppat dem med batonger hade högvakten skjutit skarpt. Man kan säga att polisen räddade livet på vandalerna.

De var väl på väg till riksdagen? Och slottet låg längs vägen och där blev de stoppade? Jag kan inte Stockholms geografi men det var så jag fattade det som. Varför i helvete skulle de storma slottet?
Citera
2020-06-04, 13:54
Medlem
okok1s avatar
Vilken tid idag? Hur följer man detta?
Citera
2020-06-04, 13:54
Medlem
passports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Slår ner? Jag vill se skarpladdade vapen. Går man fram och hoppar på bilar som i Sthlm så är det skott i benet som gäller.

Ja något i den stilen hade inte suttit fel. Det minsta man kan begära är att dom går in och skingrar massorna direkt med pepparspray och gummikulor.
Senast redigerad av passport 2020-06-04 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in