2020-06-04, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Åtalet står inte och faller med att hela kroppen inte återfunnits, det finns stödbevisning. De närmst sörjande får nog acceptera att hela kroppen aldrig kommer att återfinnas efter en sån här lång tidsperiod.
Att man kan hittat W-s huvud räcker för att anordna en anständig begravning. Begravningar har genomförts tidigare där man har hittat betydligt mindre delar av den döde.
För några decenier sedan störtade en stridspilot rakt ned i en mosse på 10 meters djup där sitter han kvar än i dag. Man hittade fragment av en hand och det räckte för att kyrklig begravning.

Om han inte åker för mord så blir det väl griftefriden han åker för ? Tror inte se fallerar så lätt men då mår jag illa..
Ska han gå fri sen? Helt galen verkligen- finns allt idioter som köper alla lögner. Innan räckte de med att han var "snäll" .. det är inte ett personlighetsdrag eller något djupt alls..
Citera
2020-06-04, 13:23
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Åtalet står inte och faller med att hela kroppen inte återfunnits, det finns stödbevisning. De närmst sörjande får nog acceptera att hela kroppen aldrig kommer att återfinnas efter en sån här lång tidsperiod.
Att man kan hittat W-s huvud räcker för att anordna en anständig begravning. Begravningar har genomförts tidigare där man har hittat betydligt mindre delar av den döde.
För några decenier sedan störtade en stridspilot rakt ned i en mosse på 10 meters djup där sitter han kvar än i dag. Man hittade fragment av en hand och det räckte för att kyrklig begravning.

Jo då jag vet att man rent tekniskt kan begrava en avliden utan alla delar intakta. Man kan till och med ha begravning utan någon kropp alls - det vet jag som efterlevande till människor som omkom i Estonia. Man vet att de är avlidna men aldrig återfunna.

Det jag skrev och som jag menade var att för de anhörigas sinnesro ... vore bra om man finner resterande kroppsdelar av W.
Citera
2020-06-04, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo då jag vet att man rent tekniskt kan begrava en avliden utan alla delar intakta. Man kan till och med ha begravning utan någon kropp alls - det vet jag som efterlevande till människor som omkom i Estonia. Man vet att de är avlidna men aldrig återfunna.

Det jag skrev och som jag menade var att för de anhörigas sinnesro ... vore bra om man finner resterande kroppsdelar av W.

Ja gud verkligen! Hoppas dom kan få det och hoppas domen fäller han och att det hjälper dom läka trots inte hela kroppen är funnen. Hoppas rättvisa skapas och familjen får vara ifred efter detta !<3
Citera
2020-06-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Men det är det ändå i en sjö av hans spår.. hur skulle dom lyckas med att inte lämna något spår då?
Men dom tyckte det var ointressant o advokaten måste väl säga nåt. Känns inte som hon riktigt tror på han heller men jobb är ett jobb o man är proffitionel.
Men absolut kan jag tro att han fått hjälp! Absolut! Men kanske bara 1 gång.. vilka skulle kunna ha gjort det då... inga vänner.m

Det är naturligtvis så att Tishko haft ihjäl henne.
Men finns det andra möjligheter med huvudet i Folie ?

Kan någon ha haft möjligheten att ha lyft upp det någonstans gömda huvudet i folie, placerat det i väskan och ställt den i garderoben ?
Då kommer ju frågan varför ev denna då inte bara lade huvudet i hallen och gick. Jo för då hade ju Tishko sett det, transporterat bort det igen och då vetat vem som placerat huvudet där.
Nu blev det istället gömt i garderoben så att polisen kunde hitta det och Tishko var helt ovetande om att huvudet fanns i hans hem ??

Eller så är handavtrycken helt enkelt Tishkos, men det måste ju kontrolleras ordentligt så att det inte finns det minsta tvivel.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-04 kl. 13:34.
Citera
2020-06-04, 13:31
Medlem
Går väll att spekulera hur mycket som helst, men kan de inte vara W's avtryck på foliet som inte då går att identifiera? Hon kan ju ha rört de då hon bodde i huset, eller att de kommit från hennes kroppsdelar.

Sen tycker jag att de låter helt absurt att han skulle kunna gå fri pågrund av att de inte går att identifiera alla avtryck.
Citera
2020-06-04, 13:32
Medlem
KnivStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gobigorgohome
Lite lurigt är det med det smset.

Han kan lika gärna mena att han vill dela wilma så det blir 4 st av henne och knulla alla separat och det är så jag tror han menar, inte att han ska dela henne i fyra stycken köttbitar och knulla vardera bit separat.

Ja, precis. Har själv fått den där ”om det ändå fanns två av dig” 😎

Tishkos svenska är katastrofal. Frågan är om han ens vet att ”ett stycke” kan uppfattas även som del utav något. Tror jag knappast
Citera
2020-06-04, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Det är naturligtvis så att Tishko haft ihjäl henne.
Men finns det andra möjligheter med huvudet i Folie ?

Kan någon ha haft möjligheten att ha lyft upp det någonstans gömda huvudet i folie, placerat det i väskan, ställt den i garderoben ?
Då kommer ju frågan varför ev denna då inte bara lade huvudet i hallen och gick. Jo för då hade ju Tishko sett det och transporterat bort det igen och då vetat vem som placerat huvudet där.
Nu blev det istället gömt i garderoben så att polisen kunde hitta det och Tishko var helt ovetande om att huvudet fanns i hans hem ??

Eller så är handavtrycken helt enkelt Tishkos, men det måste ju kontrolleras ordentligt så att det inte finns det minsta tvivel.

Sedan är han slarvig i panik och osmart i väldigt mycket så jag tror att det är han som helt enkelt trott att de funka o köra me handflata för de ger inga fingeravtryck och "inte sett" eller tänkt på eller bara bestämt att de inte finns fingeravtryck för allt går när man styr sin egen värld! Ja nä men han har ju vart hemma hela tiden(med blod,dna,muskelvävnad M.m samt huvud ) MEN han har INTE sett något! Hur skulle han kunna ha gjort de när han va hemma (mitt i allt ?! Det är inte att han inte kan komma på en ny lögn- det läskiga här är att han absolut på fullaste allvar är helt säker!! Han kan inte förstå va alla andra ser dom har fel helt enkelt! Helt galet men han är mytoman som inte är en egen diagnos men sitter ihop med schizofreni, narcissism, psykopati, paranoia, tvångsbetende (och han har ett tvång att ljuga i sig med!)

Vad tror ni? Läser man på om det och hans beteende så stämmer de textbook 100%!
Citera
2020-06-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breatheintheair
Sedan är han slarvig i panik och osmart i väldigt mycket så jag tror att det är han som helt enkelt trott att de funka o köra me handflata för de ger inga fingeravtryck och "inte sett" eller tänkt på eller bara bestämt att de inte finns fingeravtryck för allt går när man styr sin egen värld! Ja nä men han har ju vart hemma hela tiden(med blod,dna,muskelvävnad M.m samt huvud ) MEN han har INTE sett något! Hur skulle han kunna ha gjort de när han va hemma (mitt i allt ?! Det är inte att han inte kan komma på en ny lögn- det läskiga här är att han absolut på fullaste allvar är helt säker!! Han kan inte förstå va alla andra ser dom har fel helt enkelt! Helt galet men han är mytoman som inte är en egen diagnos men sitter ihop med schizofreni, narcissism, psykopati, paranoia, tvångsbetende (och han har ett tvång att ljuga i sig med!)

Vad tror ni? Läser man på om det och hans beteende så stämmer de textbook 100%!

Blir fortfarande inte klok på varför han inte gömde huvudet men resten av kroppen, tid tycks han ju haft.
Därav min spekulation om det möjligen kan ha funnits någon som kan ha placerat huvudet i garderoben för att få fast rätt person, men också för att visa att Wilma var död.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-06-04 kl. 13:50.
Citera
2020-06-04, 14:09
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Blir fortfarande inte klok på varför han inte gömde huvudet men resten av kroppen, tid tycks han ju haft.
Därav min spekulation om det möjligen kan ha funnits någon som kan ha placerat huvudet i garderoben för att få fast rätt person, men också för att visa att Wilma var död.

T har placerat Wilmas huvud i garderoben, hans fingeravtryck finns på förpackningen. T kan ju också ha haft en medhjälpare, och att det finns andra personers fingeravtryck på emballaget. Första hands tipset är att T är en ensam styckmördare. Ser vissa svårigheter för T i det här läget.
Citera
2020-06-04, 14:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tenneres
Går väll att spekulera hur mycket som helst, men kan de inte vara W's avtryck på foliet som inte då går att identifiera? Hon kan ju ha rört de då hon bodde i huset, eller att de kommit från hennes kroppsdelar.

Sen tycker jag att de låter helt absurt att han skulle kunna gå fri pågrund av att de inte går att identifiera alla avtryck.

Tror det bara är media som målar upp det så för att få mer klickningar, ingen chans att 2 handavtryck som inte går att identifiera får honom friad, är med största sannolikhet handavtryck som inte är fullständiga kanske halva och dåliga avtryck, handavtryck är väl rätt svårt att matcha med tror jag, är inte som fingeravtryck precis.
Citera
2020-06-04, 14:17
Medlem
Finns ju teorier om att det kan vara en trofé eller att han inte hann då dr snabbt blev hett om öronen. Kanske va han fascinerad av döden och vad han gjort och ville kolla lite till .. sedan varför placerade han "thug life" skylten där med blod på? Vill han bli hittad? Master criminal!
Men sedan gar vi ju allt som skulle göras - städa o få bort de han såg , kanske hann han inte njuta av det och tillslut var han fast med det?
Han va ju misstänkt direkt - okej man kollar ju partner först. Statistiken säger ju detta - men jag vet många som man inte skulle ens tro ha gjort något för dom är oskyldiga.

Tycker det va obehagligt "snällhet" att fråga grannen om han ska handla åt han ? Grannen köpte ju de men jag hade undrat direkt vad han fförsöker dölja.. är de så dom ljuger i sitt hemland? Dramatiskt och över spelar allt så de ser misstänksamt ut för dem som ser eller tyvärr har fått lära sig se när dem ljuger - visst är de tydligt o pinsamt ibland (som i farsans fall) men känslokallt som i Ts beteende men vi får lyxen o se allt rasa när inte ens han ser det! Man borde göra psykologiska tester om Mytomani mer för det behövs mer studier o han här är perfekt.
När de klicka att han inte bara ljög utan att han verkligen inte kan förstå vad polisen säger trots bevis, fy fan o ha o göra med han! Inlåst och studerad på psyk, han är en fara för alla , TÄNK hur han ljugit på sitt jobb o han jobbar inom vården..!! Fy fan .. inget gott kommer ju från denna sak så mer har fått lida utan tvekan.. här anställer vi vem som helst ...
Senast redigerad av breatheintheair 2020-06-04 kl. 14:28.
Citera
2020-06-04, 14:18
Medlem
Citat:
T har placerat Wilmas huvud i garderoben, hans fingeravtryck finns på förpackningen. T kan ju också ha haft en medhjälpare, och att det finns andra personers fingeravtryck på emballaget. Första hands tipset är att T är en ensam styckmördare. Ser vissa svårigheter för T i det här läget.

Kanske familjemedlem lånar ut o hämtar bättre kniv, bil städ produkter men inte mer än så men som sagt teorier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in