2020-06-04, 12:57
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Hon skulle dock inte gilla slutdestinationen för denna "revolution" som hon ger sitt stöd åt, för den slutar med att hon ligger död och skändad i ett dike, mördad av samma hudfärgshandikappade kaosmobb hon trodde hon kunde blidka genom att underkasta sig.

Jo, man kan ju kalla det att göra en Elin Krantz, mina sympatier kommer var obefintliga när det händer.
Citera
2020-06-04, 12:57
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Planerad demonstration i Malmö ikväll, 2000 har anmält att de kommer. Därav naturligtvis helt omöjligt att tillåta eftersom det inte får samlas mer än 50 personer på grund av pandemin.

men ändå läser man:
Arrangören har ännu inte fått klartecken från polisen men arrangören uppger att man ska samlas på Ribersborgs hundrastplats.
Tillståndet är inte beviljat ännu. Det vandrar runt hos jurister, säger Ewa-Gun Westford, presstalesperson polisområde södra Skåne.

Vad är det för trams? Man borde säga nej med vändande post. Eller vågar inte myndigheterna?
De borde ha lärt sig av sitt misstag i går. Det var visserligen någon polis som uttalade sig i stil med att de "naturligtvis inte kan avslå ansökan för att de bedömer att det blir fler än 50 personer", fritt ur minnet (som inte är vad det var). Men, om man redan nu kan räkna med omkring 2 000 deltagare i Malmö finns självfallet ingen som helst anledning att utfärda tillstånd. Det har troligen heller ingen betydelse. Lär bli kaos på Ribersborg i vilket fall som helst. Jag hoppas att skånepolisen tar tillfället i akt och övar sig i crowd-control.
Citera
2020-06-04, 12:59
Medlem
Zebrauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Varför skulle han fördöma dem som står på samma sida som honom själv? Demomstranterna är emot högerns våld och rasism, det är socialdrmokratin också. Är det några som ska fördömas är det väl poliserna som lade näsan i blöt och nära nog fick situationen att urarta. Utan poliser hade fet inte blivit något bråk. Bara en fredlig och kraftfull manifestation mot polisvåld, rasism, unken nationalism och högern i allmänhet. Men det här är som sagt bara början på något större. Vi kommer att få se de förtryckta resa sig i alla länder och bryta mot regeln om att bara ta ett steg i taget.

Hjärntvättad. Vänta tills andra sidan som jag tror både är större och starkare börjar tröttna då vänder ni väl kappan efter vinden.

"början på något större.." 😁 det löjligaste jag läst på länge du har glömt detta om 5 månader då är något annat mer inne och på tapeten.
Citera
2020-06-04, 13:00
Medlem
stockholmssyndromet 2.0 på poliskvinnan...
Citera
2020-06-04, 13:01
Medlem
GreyForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XXA
På vilket sätt är negrer i Sverige förtryckta? Dem behandlas ju snarare som kungligheter. Otacksamma så det förslår.
De sökte sig frivilligt hit, till ett främmande land på andra sidan jorden, för att parasitera på den välfärd svenska folket och dess förfäder byggt upp.

Situationen blir bara allt mer bisarr och sjuk. Folk verkar ha tappat distans till saker och ting de senaste åren. Om en vit hade dött i ett polisingripande i USA med en svart polis hade vi inte fått se några kravaller. Om den svarta polisen hade skrikit massa rasistiska okvädningsord så kanske vi fått se demonstrationer och manifestationer, som hade blivit totalt demoniserade och stämplade som rasistiska och högerextrema av den judiska lögnpressen. Samma individer som demonstrerar för ”Black lives matter” är samma individer som skulle motdemonstrera mot en demonstration med temat ”white lives matter”.

I svensk media har man beskrivit demonstrationerna på Sergels torg som ”mestadels fredliga”, hur beskriver man demonstrationer när pro-svenska rörelser demonstrerar? ”Oroligt och våldsamt”.
Senast redigerad av GreyForest 2020-06-04 kl. 13:05.
Citera
2020-06-04, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Förtjänas att sägas igen men från och med idag kommer jag aldrig mer att polisanmäla ett brott - fram tills kvinnan i fråga får sparken (hon som gick ner på knä). Finns inget förtroende för polisen *alls*.

Jag kommer alltid, 100% av gångerna, ta lagen i egna händer om jag råkar ut för brott nu. Jag bryr mig inte alls om ifall det påverkar mig/mitt liv negativt. Jag kan aldrig någonsin förmå mig att polisanmäla ett brott p.ga detta.

Jag sällar mig.....

Och addar denna bild/artikel för att den som inte förstår varför kanske förstår.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/OpvGbA/politikvinne-i-stockholm-knelte-i-sympati-startet-klemmefest
Citera
2020-06-04, 13:02
Medlem
Citat:
Varför skulle han fördöma dem som står på samma sida som honom själv? Demomstranterna är emot högerns våld och rasism, det är socialdrmokratin också. Är det några som ska fördömas är det väl poliserna som lade näsan i blöt och nära nog fick situationen att urarta. Utan poliser hade fet inte blivit något bråk. Bara en fredlig och kraftfull manifestation mot polisvåld, rasism, unken nationalism och högern i allmänhet. Men det här är som sagt bara början på något större. Vi kommer att få se de förtryckta resa sig i alla länder och bryta mot regeln om att bara ta ett steg i taget.
Varför visar inte de här demonstranterna solidaritet med sjukvårdspersonalen som sliter något ohyggligt
pga pandemin? Varför är de inte solidariska och ägnar sig åt social distansering för att rädda människor och liv?
Citera
2020-06-04, 13:03
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Högvakten skulle sannolikt ha sprungit sin väg. De har inget att sätta emot en folkmassa. Två skott var, typ, varav det första måste skjutas som varningsskott.

Det finns minst två officerare på plats, inte bara oerfarna rekryter. Högvakten är skyddsvakter beväpnade med automatkarbiner, givetvis är de tränade att använda dem också, om de måste.
Citera
2020-06-04, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Hjärntvättad. Vänta tills andra sidan som jag tror både är större och starkare börjar tröttna då vänder ni väl kappan efter vinden.

Exakt så. Om det inte lugnar ner sig i USA så kommer inte en jävel bry sig om när en "demonstrerande" sopa blir skjuten av polisen, utan snarare glad. Vanligt folk står inte för vad de här idioterna håller på med.
Citera
2020-06-04, 13:04
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreyForest
Samma individer som demonstrerar för ”Black lives matter” är samma individer som skulle motdemonstrera mot en demonstration med temat white lives matter.

Haha, tänkte tanken att starta en sådan demonstration, fyfan vad den hade kvävts i sin linda. Ja, världen är bisarr minsann. Men egentligen är det ju en white lives demonstration som faktiskt skulle behövas. Svarta finns i överflöd och är inte alls synd om.
Citera
2020-06-04, 13:06
Medlem
Vad heter polisen som knäböjde?
Citera
2020-06-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreyForest
De sökte sig frivilligt hit, till ett främmande land på andra sidan jorden, för att parasitera på den välfärd svenska folket och dess förfäder byggt upp.

Situationen blir bara allt mer bisarr och sjuk. Folk verkar ha tappat distans till saker och ting de senaste åren. Om en vit hade dött i ett polisingripande i USA med en svart polis hade vi inte fått se några kravaller. Om den svarta polisen hade skrikit massa rasistiska okvädningsord så kanske vi fått se demonstrationer och manifestationer, som hade blivit totalt demoniserade och stämplade som rasistiska och högerextrema av den judiska lögnpressen. Samma individer som demonstrerar för ”Black lives matter” är samma individer som skulle motdemonstrera mot en demonstration med temat ”white lives matter”.

I svensk media har man beskrivit demonstrationerna på Sergels torg som ”mestadels fredliga”, hur beskriver man demonstrationer när pro-svenska rörelser demonstrerar? ”Oroligt och våldsamt”.
Logik och vänsterliberalism går sällan ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in